// کد مطلب: ۱۴۷۵۵۵

بیمه سلامت |

چرا بیمه همگانی سلامت اهمیت دارد؟

چرا بیمه همگانی سلامت اهمیت دارد؟
لینک کوتاه کپی شد

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: پوشش همگانی بیمه سلامت از این جهت اهمیت دارد که نظام‌های سلامت جهان باید برنامه خود را به شکلی سازماندهی کنند که خدمات ضروری سلامت را با کیفیت مناسب و با بیشترین پوشش بیمه‌ای برای بخش بزرگی از جمعیت یا همه جمعیت کشور فراهم کنند.

به گزارش پایگاه خبری بیمه سلامت سید مهدی میرشاه ولد در هفته بیمه سلامت ضمن تبریک این هفته به بیمه شدگان این سازمان، درباره اهمیت بیمه همگانی سلامت افزود: این حفاظت مالی در کنار پوشش جمعیت و خدمات، عدالت در دسترسی به خدمات سلامت را تضمین خواهد کرد.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت ایران بیان کرد: برقراری بیمه همگانی سلامت یکی از آرزوهای قدیمی نظام سلامت بوده و در طول سال‌های گذشته افراد مختلف جامعه تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند، اما همچنان بین 7 تا 8 میلیون نفر تحت پوشش هیچ بیمه‌ای قرار نداشتند که در سال جاری بیش از 6 میلیون نفر به طور رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

وی ادامه داد: بر اساس قانون، افرادی که در دهک اول تا سوم هستند و هیچ گونه بیمه درمانی ندارند، به طور رایگان تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار می‌گیرند و حق بیمه آنها توسط دولت پرداخت می‌شود.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت ایران در پاسخ به این سوال که برای افراد ساکن در حاشیه شهرها چه اقدامی انجام شده، بیان کرد: اقدام دیگری که در سازمان بیمه سلامت برای پوشش همگانی بیمه سلامت در این دوره انجام شد، حرکت فعال برای پوشش بیمه‌ای افراد در حاشیه شهرها و مناطق کم برخوردار بود. بر این اساس، با مراجعه به این مناطق، افرادی که تحت پوشش هیچ بیمه درمانی قرار نداشتند، شناسایی شده و بر این اساس بیش از 800 هزار نفر در حاشیه شهرها تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

میرشاه ولد گفت: دولت به اهمیت پوشش بیمه همگانی سلامت واقف است و به همین دلیل حمایت‌های مناسبی از بیماران انجام می‌گیرد. هر چقدر بیمه‌های پایه تقویت شوند، بیمه شدگان در هنگام بیماری از آن حمایت‌ها بهره مند خواهند شد.

وی اظهار کرد: با تمام تلاش‌های انجام شده، برآورد می‌شود که حدود 500 هزار تا یک میلیون نفر در کشور هیچ بیمه پایه درمانی ندارند و این موضوع به این دلیل است که یا این افراد از دهک‌های بالا هستند یا برای پوشش بیمه‌ای مراجعه‌ای نکردند. البته همچنان فرصت مراجعه به مراکز پیشخوان سازمان بیمه سلامت یا سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت جهت ثبت نام برای پوشش بیمه‌ای وجود دارد و افرادی که فاقد هرگونه بیمه درمانی هستند، می‌توانند از این طریق ثبت نام کنند.

چرا بیمه همگانی سلامت اهمیت دارد؟

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه