// کد مطلب: ۱۴۸۰۱۳

رییس سازمان بیمه سلامت ایران:

۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به درمان بیماران مزمن و خاص اختصاص یافت

۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به درمان بیماران مزمن و خاص اختصاص یافت
لینک کوتاه کپی شد

رییس سازمان بیمه سلامت ایران گفت: امسال با تصویب هیات دولت مبلغ ۲۰هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی با کارمزد چهار درصد برای کمک به درمان بیماران خاص و مزمن اختصاص یافته است.

به گزارش پایگاه خبری بیمه سلامت و به نقل از ایرنا دکتر محمد مهدی ناصحی افزود: بانک های عامل که باید این تسهیلات را پرداخت کنند معرفی شده و به زودی این تسهیلات ابلاغ و آماده پرداخت خواهد شد.
وی به سقف حداکثری پرداخت این تسهیلات به هر بیمار خاص و مزمن اشاره‌ای نکرد.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران در ادامه گفت: این تسهیلات در کنار کمک‌های بلاعوض که در صندوق بیماران سخت درمان پیش بینی شده به این بیماران کمک خواهد کرد تا هزینه بالای این بیماری‌ها را پوشش دهد.
ناصحی گفت: معتقدیم مردم جز رنج بیمارداری نباید سختی تامین منابع مالی برای درمان بیماران خود داشته باشند.
وی گفت: دولت سیزدهم این نگاه را دارد که یارانه های بهداشت و درمان عادلانه توزیع شود و پرداختی از جیب مردم به حداقل خود برسد.
تخصیص 50 هزار میلیارد ریال به صندوق بیماران خاص و سخت درمان
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران در ادامه از تخصیص 50 هزار میلیارد ریال به صندوق بیماران خاص و سخت درمانی در سال جاری با موافقت و تصویب هیات دولت و مجلس شورای اسلامی خبر داد.
وی گفت: این اعتبار شناور است و بنا به نیازهای هر استان خواهد بود.
ناصحی در ادامه بر جذب این اعتبار در سال جاری توسط اداره های کل سلامت کشور و مراکز بیمارستانی دولتی تاکید کرد و افزود: این اعتبار باید به بیماران سخت درمان نیازمند هزینه شود تا سال آینده اعتبارات بیشتری برای این صندوق در نظر گرفته شود.
وی گفت: این اعتبار در گام اول برای 26 نوع بیماری سخت درمان در نظر گرفته شده و در گام دوم تا پایان ماه جاری یا اوایل آذرماه به 44 بیماری خاص و مزمن افزایش خواهد یافت.
ناصحی افزود: بجز این بیماری ها، کمیسیونی با اختیارات اداره های بیمه سلامت ، مراکز درمانی دانشگاه ها و با نظارت استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای پرداخت 5 درصد اعتبارات صندوق بیماران خاص، به بیمارانی که در ردیف بیماران خاص قرار نگرفته‌اند پرداخت خواهد شد.
وی گفت: برای پوشش برخی بیماری های بسیار خاص که تعریف نشده‌ بود هزینه‌های آن بررسی، ارزیابی و پرداخت می‌شود.

۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به درمان بیماران مزمن و خاص اختصاص یافت

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه