// کد مطلب: ۱۴۸۷۸۵

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی:

آیین نامه ۹۰ با هدف افزایش اختیارات شركت های بیمه اصلاح شد

آیین نامه ۹۰ با هدف افزایش اختیارات شركت های بیمه اصلاح شد
لینک کوتاه کپی شد

جزئیات اصلاحات آیین نامه ۹۰ در کمیسیون تخصصی شورای عالی بیمه تشریح شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی ، رئیس کمیسیون تخصصی شورای عالی بیمه ضمن تشریح اصلاحات آیین نامه 90 برای اعضا، رویکرد جدید این آیین نامه را مبتنی بر تفویض اختیار به شرکت های بیمه دانست و گفت: با اعمال اصلاحات جدید، وظایف شرکت های بیمه سنگین تر می شود.
دکتر بنیادی نائینی تفویض اختیار تایید صلاحیت مدیران عملیاتی به شرکت های بیمه را از مهمترین تغییرات این آیین نامه اعلام کرد و افزود:پس از ابلاغ مصوبه شورای عالی بیمه در این خصوص، بیمه مرکزی به عنوان نهاد ناظر فقط صلاحیت مدیران ارشد شرکت های بیمه را با استفاده از ظرفیت‌های کانونهای و ظرفیت مراکز آموزشی معتبر بیمه ای و پژوهشکده بیمه ارزیابی می کند.
رئیس کمیسیون تخصصی شورای عالی بیمه، کاهش سوابق تجربی برای عضویت در هیات مدیره و احراز پست مدیرعاملی، تاکید بر سوابق بیمه ای افراد معرفی شده از سوی سهامداران برای عضویت در هیات مدیره و به روز رسانی دانش فنی مدیران را از نقاط مثبت اصلاح آیین نامه 90 اعلام کرد.
دکتر بنیادی نائینی در این نشست خاطر نشان کرد: شرکت های بیمه تخصصی به ویژه در حوزه بیمه های اتکایی و زندگی در اولویت ارائه مجوز تاسیس قرار خواهند گرفت.
وی در پایان از بررسی تقاضای مجوز شرکت بیمه زندگی مفید خبر داد و گفت: پس از اعمال اصلاحات اولیه ارائه مجوز فعالیت به این شرکت در شورای عالی بیمه مطرح می شود.

آیین نامه ۹۰ با هدف افزایش اختیارات شركت های بیمه اصلاح شد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه