// کد مطلب: ۱۵۰۱۵۵

دکتر علی عسکری در اولين همایش پتروفن:

فرهنگ نوآوری بايد در شركت صنایع پتروشیمی خلیج فارس شکل بگیرد/ چهار پارک پایین دستی هلدینگ، پایگاه‌ عظیم پارک‌های فناوری ایران مي شود

فرهنگ نوآوری بايد در شركت صنایع پتروشیمی خلیج فارس شکل بگیرد/ چهار پارک پایین دستی هلدینگ، پایگاه‌ عظیم پارک‌های فناوری ایران مي شود
لینک کوتاه کپی شد

دكتر عـلي عسـكري مديرعامل شـركت صنـايع پتـروشيمي خليـج فـارس با تأکید بر اینکه افزایش سهم دانش‌بنیان‌ها در اقتصاد کشور، موجب ارتقای اقتصاد مقاومتی مي‌شود، گفت: شکل‌گیری فرهنگ نوآوری در این هلدینگ از سطح کارگر تا کارشناس و مدیر و اهمیت دادن به ایده‌های نوآورانه ضروري است.

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، دکتر علی عسکری در مراسم افتتاحیه اولين همايش پتروفن ١٤٠١ كه با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، نمایندگان مجلس، شرکت‌های دانش بنیان و مدیران و کارشناسان صنعت پتروشیمی در مرکز همایش‌های بین‌المللی کوشک وزارت نفت برگزار شد، به تشريح مهمترين اقدامات اين مجموعه با هدف حمايت از ايده ها و شركت هاي دانش بنيان پرداخت و گفت: صنعت پتروشيمي مزيت ملي ماست كه مي تواند باعث خلق ميلياردها دلار ثروت شود.

وی با اشاره به تأكيدات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی، گفت: افزایش سهم دانش بنیان‌ها در اقتصاد کشور می‌تواند اقتصاد مقاومتی کشور را ارتقا دهد که در راستای راهبرد ترسیم شده از سوی رهبر معظم انقلاب است.

مدیرعامل شركت صنایع پتروشیمی خلیج فارس تأكيد کرد: شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان اگر میدان عمل نبینند همه ما آسیب می‌بینیم و در همین راستا باید زمینه حضور حداکثری شرکت‌های دانش بنیان در صنایع ، به ویژه صنایع بزرگ را فراهم کنیم چرا که نفوذ دانش بنیان ها در صنایع بزرگ می‌تواند زمینه‌ساز تحولات بزرگ اقتصادی و علمی شود.

دكتر علي عسكري افزود: امروز به جای اینکه شرکت‌های دانش بنیان به دنبال این باشند که با شرکت‌های بزرگ همکاری کنند ما باید به سراغ این شرکت‌ها برویم، چرا که عقب ماندن صنایع بزرگ از دانش روز ، تهدیدی جدی برای تداوم سودآوری و حتی حیات آنهاست.وي با اشاره به ثبت شرکت پتروشیمی کارون به عنوان شرکت دانش بنیان، اظهار داشت: این حرکت در شرکت‌های گروه ادامه پیدا کند و دانش بنیان بودن باید بر پیشانی بقیه شرکت‌های ما حک شود.

مدیرعامل شركت صنایع پتروشیمی خلیج فارس همچنین با اشاره به راه‌اندازی مراکز نوآوری در شرکت‌های تابعه ، گفت: این اقدام پر خیر و برکتی برای آینده خواهد بود و از تک‌تک مدیران عامل شرکت‌ها به دلیل این اقدام تشکر می‌کنم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم شکل‌گیری فرهنگ نوآوری در گروه تأکید کرد و اظهار داشت: باید این فرهنگ در تمامی شرکت‌های گروه رشد کند و در ایده نوآور کاربردی از سطح کارگر تا کارشناس و مدیر استقبال کنیم و به آن اهمیت بدهیم و ایده دهنده را تکریم کنیم.

علی عسکری همچنین به حمایت و تاکیدات معاون اول رییس جمهور و وزیر نفت در خصوص توسعه پارک‌های فناوری اشاره و تصریح کرد: شركت صنایع پتروشیمی خلیج فارس راه‌اندازی پارک‌های صنایع پایین دستی در نوار ساحلی جنوب کشور را در دستور‌ کار دارد و عملیات اجرایی چهار پارک پارسیان، مکران، عسلویه و ماهشهر زودتر آغاز می‌شود.

به گفته وي،این پارک‌های تبدیل به پایگاه‌های عظیم پارک‌های فناوری ایران خواهند شد انشالله سودآوری گروه را ده‌ها میلیارد دلار افزایش خواهد داد.

مدیرعامل شركت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اهمیت تحقیقات، نوآوری و تولید لایسنس، خاطر نشان کرد: برای رسیدن به دانش فنی و‌خلق لایسنس دست نیازبه سوی همه محققان این حوزه دراز می‌کنم که به میدان بیایند و انشاالله با حمایت دولت و وزارت نفت بتوانیم شرایط جدیدی برای اقتصاد و توسعه کشور ایجاد کنیم

فرهنگ نوآوری بايد در شركت صنایع پتروشیمی خلیج فارس شکل بگیرد/ چهار پارک پایین دستی هلدینگ، پایگاه‌ عظیم پارک‌های فناوری ایران مي شود

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه