// کد مطلب: ۱۵۱۵۲۱

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران:

اتخاذ تمهیدات لازم در حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج

اتخاذ تمهیدات لازم در حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج
لینک کوتاه کپی شد

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: تمهیدات لازم درحمایت از بیماران خاص و صعب العلاج در نظر گرفته شده است.

مهدی رضایی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به اینکه با تأسیس صندوق بیماران صعب العلاج و تخصیص اعتبار 5 هزار میلیارد تومانی شرایط بیماران نسبت به گذشته بهتر شده است گفت: برای بیماران خاص و صعب العلاج تمهیداتی در نظر گرفته شد تا این بیماران در زمان دریافت خدمت در محل ارائه خدمات تشخیصی و درمانی از کاهش پرداخت بهره مند شوند، ضمن اینکه در صورت داشتن هزینه های مازاد با ارائه مستندات و فاکتورهای لازم تا سقف 50 میلیون تومان خسارت پرداخت شود.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به اینکه بیماران خاص می‌توانند بعد از مراجعه به معاونت درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی و ثبت نام، پوشش بیمه‌ای خود را به صورت رایگان از سامانه شهروندی دریافت کنند افزود: تاکنون 31 بیماری خاص و صعب العلاج تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و هزینه های آنها پوشش نسبتا کاملی دارد.

وی با بیان اینکه در 31 بسته خدمتی پنج بیماری خاص و صعب العلاج گذشته شامل تالاسمی، هموفیلی، پیوند کلیه؛ دیالیز صفاقی و همودیالیز نیز هستند تاکید کرد: برای این گروه از بیماران علاوه بر بسته خدمات گذشته که مشمول حذف فرانشیز بر اساس تعرفه دولتی بود، خدمات دیگر نیز در نظر گرفته شده که می‌توان به ویزیت و سایر خدمات از جمله، بینایی‌سنجی و اکوکاردیوگرافی اشاره کرد.
رضایی اظهار داشت: سازمان بیمه سلامت در تلاش است که بخشی از مشکلات بیماران خاص و صعب العلاج را با ارایه خدمات بهتر و با حمایت های مالی مرتفع کند.

اتخاذ تمهیدات لازم در حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه