// کد مطلب: ۱۵۲۱۷۳

در گفت‌وگو با ایسنا اعلام شد:

۱۷۰ هزار تبعه خارجی تحت پوشش بیمه سلامت

۱۷۰ هزار تبعه خارجی تحت پوشش بیمه سلامت
لینک کوتاه کپی شد

معاون اداره کل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران با تاکید بر اینکه بیمه سلامت ایران با حمایت از پناهندگان آسیب پذیر، به کاهش هزینه‌های درمانی آنها کمک می‌کند، گفت: در حال حاضر قریب به ۱۲۰ هزار نفر از اتباع خارجی با استفاده از کمک‌های بین المللی و قریب به ۵۰ هزار نفر نیز با استفاده از منابع داخلی جمهوری اسلامی ایران از مزایای بیمه سلامت برخوردار هستند.

به گزارش پایگاه خبری بیمه سلامت به نقل از ایسنا دکتر جمشید شایانفر گفت: در خصوص خدمات سازمان بیمه سلامت ایران به اتباع و پناهندگان، گفت: اولین توافق همکاری مشترک سازمان بیمه سلامت ایران و کمیساریای عالی پناهندگان مستقر در جمهوری اسلامی ایران در خصوص اجرای پروژه تأمین دسترسی به بیمه پایه سلامت همگانی برای پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران (بسته جامع خدمات بیمه پایه سلامت شامل خدمات سرپایی، بستری و بستری موقت) در اکتبر سال 2015 میلادی به امضا رسید که همچنان نیز استمرار دارد.
وی افزود: پیش از توافق مورد نظر نیز اتباع خارجی به خصوص بیماران خاص و صعب العلاج با معرفی وزاررت کشور تحت پوشش بیمه پایه سلامت قرار می‌گرفتند.
او تصریح کرد: به دنبال انعقاد تفاهم نامه مورد نظر، تمامی پناهندگان معرفی شده ساکن ایران مشابه اتباع ایرانی تحت پوشش بیمه پایه سلامت قرار گرفته و از مزایای بسته جامع پایه بیمه سلامت کشور، شامل خدمات مشابه با خدمات ارائه شده به اتباع ایرانی از جمله درمان سرپایی، بستری و بستری موقت برخوردار شدند.
وی افزود: البته با اجرای این پروژه، تمامی پناهندگان از جمله آنانی که مبتلا به بیماری‌های خاص (هموفیلی، تالاسمی، بیماران دیالیزی، پیوند کلیه، MS) و صعب العلاج بودند نیز از خدمات بیمه‌ای این سازمان بهره‌مند شدند.
شایانفر تاکید کرد: پوشش بیمه پناهندگان، مشکلات آنان را در زمینه تامین سلامت و دسترسی به خدمات بیمه پایه سلامت مرتفع کرده و مشکلات مالی مربوط به هزینه‌های خدمات مراقبت‌های بهداشتی، درمانی و جراحی‌های کمر شکن از جمله جراحی مغز، قلب و همچنین نگهداری کودکان نارس در NICU و برخورداری مادران باردار از خدمات مربوط به زایمان و داروهای گران قیمت را کاهش داده و در این زمینه سازمان بیمه سلامت ایران، حفاظت مالی گروه مورد نظر را بدون دست چین کردن پناهندگان و ایجاد شرط سلامت در بیمه پایه برعهده داشته است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر قریب به 120 هزار نفر از اتباع خارجی با استفاده از کمک‌های بین المللی و قریب به 50 هزار نفر نیز با استفاده از منابع داخلی جمهوری اسلامی ایران از مزایای بیمه سلامت برخوردار هستند، اظهار کرد: 100 درصد حق بیمه سالانه، برای حدود 120هزار پناهنده آسیب پذیر تحت پوشش به خصوص مبتلایان به بیماری‌های خاص و اعضای خانواده‌های آنان، توسط کمیساریای عالی پناهندگان پرداخت می‌شود.
او در خاتمه با بیان اینکه سازمان بیمه سلامت ایران به تلاش خود برای دسترسی تدریجی همه اتباع، پناهندگان و مهاجرین خارجی به نظام بیمه سلامت ادامه خواهد داد، افزود: تمامی پناهندگان غیر آسیب پذیر دارای کارت آمایش و برگه تردد معتبر نیز می‌توانند با پرداخت حق بیمه، از مزایای بیمه سلامت برابر ضوابط و مقررات مربوط از زمان واریز حق بیمه به مدت یک سال بهره‌مند شوند.

۱۷۰ هزار تبعه خارجی تحت پوشش بیمه سلامت

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه