// کد مطلب: ۱۵۲۳۱۲

مدیر منابع انسانی بیمه ایران گفت :

برای اولین بار کانون ارزیابی پرورش و انتخاب مدیران آینده در بیمه ایران تاسیس می شود

برای اولین بار کانون ارزیابی پرورش و انتخاب مدیران آینده در بیمه ایران تاسیس می شود
لینک کوتاه کپی شد

حسین روحی مدیر کل امور منابع انسانی بیمه ایران گفت: برای اولین با در صنعت بیمه کشور، کانون ارزیابی کارکنان برای  پرورش و انتخاب  مدیران آینده در بیمه ایران تاسیس می شود.

به گزارش روابط عمومی بیمه ایران ، رو حی با اشاره به تکالیف مجمع عمومی بیمه ایران مبنی بر تاسیس کانون ارزیابی اختصاصی، برای طرح پرورش و تربیت 100 مدیر آینده برای بیمه ایران ، اظهار داشت: برای اجرای این طرح، پروژه ای را در شرکت تعریف کرده و پیگیری های زیادی را از مرداد ماه سال 1400 با سازمان امور اداری استخدامی کشور داشتیم. این پیگیری به دلایلی دنبال نشد تا اینکه با ابلاغ بخشنامه شورای معاونین از سوی حسن شریفی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت، مجددا در دستور کار قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: بر اساس ابلاغیه شورای معاونین، با راه اندازی و تاسیس کانون سراسری اختصاصی ارزیابی برای مدیران بیمه ایران ، این کانون نسبت به ارزیابی کارکنان برای شایسته گزینی و انتخاب کارکنان اصلح و شایسته با شاخصه و مولفه های مشخصی باید اقدام نماید.

مدیر کل امور منابع انسانی تصریح کرد: برای اخذ مجوز این طرح، مکاتباتی با سازمان امور اداری و استخدامی صورت گرفت و مدارک ومستندات بر اساس قالب های این سازمان با مشاوره اساتید این حوزه و همچنین کارشناسان سازمان، آماده و ارسال شد.

روحی گفت: قالبها و مستندات این طرح پیشنهادی در خصوص ضرورت اخذ مجوز طرح ، طی جلسه ای با حضور حسین عرب اسدی معاون سرمایه انسانی و کارشناسان سازمان اداری و استخدامی کشور، تشریح و معرفی شد که مورد پذیرش معاون سازمان قرار گرفت و به دنبال آن مجوز های لازم اخذ گردید.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های که در بیمه ایران وجود دارد، تاسیس کانون ارزیابی شایستگی های عمومی مدیران حرفه ای دستگاه‌های اجرایی برای شرکت صادر شد و برای اولین بار در صنعت بیمه کشور این کانون نه تنها برای ارزیابی کارکنان و مدیران بیمه ایران بلکه برای ارزیابی کل مدیران دستگاه‌های اجرایی هم قابلیت اجرایی دارد و شرکت می تواند از این ظرفیت و پتانسیل برای همکاری با شرکت‌های بیمه خصوصی و بیمه مرکزی برای ارزیابی افرادی که برای تصدی پست‌های مدیریتی معرفی می‌شوند استفاده کند .

روحی با اشاره به حمایت های مدیر عامل و معاونین شرکت از اجرای این طرح تاکید کرد: کانون ارزیابی اختصاصی بیمه ایران، کانونی منحصر به فرد و بی نظیر در صنعت بیمه کشور است که بعد از 80 سال در صنعت به نام بیمه ایران ثبت و ابلاغ شده است و ما با انتخاب ساختمان مناسب و در شان بیمه ایران این طرح را در آینده ای نزدیک راه اندازی می کنیم و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته همه کارکنان شرکت بصورت مستمر و سالیانه، با شاخص‌های تعیین شده مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت تا علاوه برشناسایی نقاط ضعف و قوت آنها برنامه ریزی آموزشی برای توسعه دانش و جبران نقاط ضعف همکاران داشته باشیم، تا اینکه بتوانیم در آینده، افراد صالح شایسته‌ای را برای تصدی پست‌های مدیریتی انتخاب کنیم.

اطلاعات همکاران در بانک اطلاعاتی که در سامانه منابع انسانی ایجاد شده، ثبت می گردد و برای انتصاب و انتخاب مدیران در سطوح مختلف اعم از سطوح پایه و سطوح میانی از این بانک اطلاعاتی استفاده خواهیم کرد تا بتوانیم به نوعی شایسته گزینی را مبنای تصمیمات مهم در حوزه حوزه انتصابات قرار دهیم.

برای اولین بار کانون ارزیابی پرورش و انتخاب مدیران آینده در بیمه ایران تاسیس می شود

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه