// کد مطلب: ۱۵۲۴۰۴

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی :

نظام سلامت به منابع مالی نیاز دارد

نظام سلامت به منابع مالی نیاز دارد
لینک کوتاه کپی شد

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: نظام سلامت به منابع مالی نیاز دارد و حتی برای سال آینده نگران تامین پزشک عمومی جهت اجرای طرح پزشکی خانواده هستیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران، حسینعلی شهریاری در اجلاس سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت که در ساختمان ستاد این سازمان برگزار شد، افزود: برخی فکر می‌کنند عدالت به معنی مساوات است. عدالت به معنی مساوی بودن نیست و حتی در قرآن نیز انسان‌ها بر اساس تقوا درجه بندی می‌شوند. یکی از مشکلات ما همین است که برخی این تفکر را دارند.

وی بیان کرد: مشکلات نظام سلامت برای سال 1402 را در حدود 45 دقیقه برای رییس جمهوری بیان کردیم. همه عوامل نظام سلامت به مشکلات آشنایی دارند، ولی به منابع نیاز است. یک جلسه دیگر نیز با رییس مجلس شورای اسلامی داشتیم که مسائل و مشکلات نظام سلامت را مطرح کردیم. حتی رییس جمهوری سوال کرد که آیا مشکلی در وزیر و وزارتخانه است که گفتیم ربطی به مدیریت ندارد و نظام سلامت به پول و منابع نیاز دارد.
شهریاری گفت: سازمان بیمه سلامت تمام تلاش خود را کرده است. در قانون آمده که پرداختی از جیب مردم در حوزه خدمات درمانی و داروها نسبت به شهریور 1400 افزایش پیدا نکند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت‌ها هیچ وقت به تنهایی از پس هزینه‌های بهداشت و درمان بر نمی‌آیند. یک روز رییس جمهوری به مجلس آمده بود و هنگام خروج دیدند که خانواده بیماران SMA تجمع کردند. ایشان پیاده شده و با خانواده این افراد صحبت کردند و بعد فرمودند هزینه داروی این بیماران پرداخت شود. آیا این هزینه توسط سازمان برنامه و بودجه پرداخت شده است؟ از آن طرف تمام کاسه و کوزه سر وزارت بهداشت می‌شکند.
وی بیان کرد: برای سال آینده نگران تامین پزشک عمومی جهت طرح پزشکی خانواده هستیم. رییس دفتر رییس جمهوری در تلویزیون گفت که هزینه بیماران در بیمارستان‌های دولتی از سال آینده رایگان است. ولی نگران تامین منابع هستیم.

نظام سلامت به منابع مالی نیاز دارد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه