// کد مطلب: ۱۵۲۴۶۴

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در جمع مدیران هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه سازمان:

افزایش سودآوری در سازمان تأمین‌اجتماعی را به صورت جدی دنبال می‌کنیم

افزایش سودآوری در سازمان تأمین‌اجتماعی را به صورت جدی دنبال می‌کنیم
لینک کوتاه کپی شد

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: در حوزه سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی، علاوه بر دنبال کردن افزایش شاخص‌های بهره‌وری، به نقش حاکمیتی سازمان هم توجه داریم؛ اما این به این معنا نیست که نقش سهامداری خود را به بهانه این نقش نادیده بگیریم. اگر در بخش‌هایی نظیر دارو و پتروشیمی نقش حاکمیتی داریم؛ باید با روحیه بسیجی و عمل به تکلیف، سینه سپر کنیم و به یاری کشور بشتابیم. تأمین‌اجتماعی در حوزه بهبود شرایط و محیط کسب‌وکار نیز مسئولیت‌هایی دارد و باید بتواند نقش خود را به‌درستی ایفا کند. مقام معظم رهبری تلاش برای بهبود شرایط اقتصادی را تکلیف کرده‌اند و ما هم در این تکلیف نقش داریم و باید بتوانیم به درستی از عهده آن بر بیاییم.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی؛ دکتر میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در نشستی با حضور مدیران هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه این سازمان، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و قدردانی از زحمات مدیران شرکت‌های اقتصادی به‌عنوان سرداران جهادگر انقلابی، گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی با توجه به ظرفیت‌های موجود در حوزه سرمایه‌گذاری، باید در اقتصاد کلان کشور، نقش ویژه‌ای داشته باشد. ما در بیش از 8 صنعت مهم کشور ظرفیت‌های جدی داریم. در تأمین مالی هم یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های نظام بانکی کشور را در اختیار داریم. در حوزه تأمین سرمایه هم شرکت صبا را داریم که به یکی از بزرگترین شرکت‌ها در این حوزه تبدیل شده است. البته باید بررسی کنیم و ببینیم که در هر حوزه، مطالبات و هزینه‌های ما در چه وضعیتی قراردارد؟ چقدر مطالبه از دستگاه‌ها و سازمان‌های دیگر داریم؟ در حوزه ‌بیمه، غیر از مطالباتی که از دولت داریم بالغ بر 50 هزار میلیارد تومان هم از کارفرمایان طلبکاریم. در حوزه اقتصادی نیز پرونده‌هایی داریم که پس از سال‌ها هنوز به نتیجه نرسیده است. در واقع به نظر می‌رسد منابع مالی موردنیاز را به‌صورت بالقوه در اختیار داریم اما از همه ظرفیت‌های خود به درستی استفاده نکرده‌ایم و از نظر ارتقای بهره‌وری نیز اگر چه دستاورهای بزرگی داشته‌ایم اما در زمینه بازدهی دارایی‌ها حداقل سه برابر وضع موجود، تا نقطه مطلوب فاصله داریم.

دکتر موسوی با اشاره به اینکه نگاه حرفه‌ای و تخصصی، نکته مهمی است که در شرکت‌های اقتصادی سازمان باید به آن توجه شود، گفت: اگر در مسیری که در پیش داریم، نگاه حرفه‌ای و تخصصی را دنبال نکنیم، امانتی که دست ماست به سرانجام مطلوب نمی‌رسد. باید مراقبت کنیم تا از دایره حرفه‌ای و تخصصی که در اهداف سرمایه‌گذاری به دنبال آن هستیم، فاصله نگیریم.
وی افزود: البته ما علاوه بر دنبال کردن افزایش شاخص‌های بهره وری، به نقش حاکمیتی سازمان هم توجه داریم؛ اما این به این معنا نیست که نقش سهامداری خود را به بهانه این نقش نادیده بگیریم. اگر مسئله بهبود شرایط اقتصادی در اقتصاد کشور مطرح است ما نیز باید مسیر قانونی را بپیماییم و سهم خود را بجا بیاوریم. اگر در بخش‌هایی نظیر دارو و پتروشیمی نقش حاکمیتی داریم؛ باید با روحیه بسیجی و عمل به تکلیف، سینه سپر کنیم و به یاری کشور بشتابیم اما در عین حال باید به آن شاخص‌هایی که موظف هستیم در سهامداری و به‌عنوان امانتدار بیمه‌شدگان دنبال کنیم هم توجه کافی داشته باشیم.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: افزایش سودآوری در تأمین‌اجتماعی را باید به صورت جدی دنبال کنیم، اما در عین حال باید به بحث نگهداشت و کنترل و بهبود وضع موجود هم توجه کنیم. الحمدلله در این مدت کوتاه یک‌سال و اندی، زیرساخت‌ها برای افزایش بهره‌وری و حرکت‌های تحولی آماده شده است، اما همچنان باید حرکت در این مسیر را ادامه دهیم. توجه به نگهداشت و ایجاد ثبات در شرایط خدمت‌‌رسانی با رویکرد تحولی باید به صورت جدی پیگیری شود. همچنین تأمین‌اجتماعی در حوزه بهبود شرایط و محیط کسب‌وکار مسئولیت‌هایی دارد و باید بتواند نقش خود را به‌درستی ایفا کند. مقام معظم رهبری تلاش برای بهبود شرایط اقتصادی را تکلیف کرده‌اند و ما هم در این تکلیف نقش داریم و باید بتوانیم به درستی از عهده آن بر بیاییم.
وی با اشاره به اینکه مسائل تأمین‌اجتماعی هر روز پیچیده‌تر می‌شود، گفت: شما سرداران کشور در حوزه رفاه و تأمین‌اجتماعی هستید و نیاز ما به تلاش‌ شما در سال آینده بیشتر از امسال است. باید بر مشکلات غلبه پیدا کنیم و مطمئنم در این دوره با همت شما می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به دستاوردهای بزرگ سازمان در دوره جدید مدیریتی، گفت: ما هر ماه 35 هزار میلیارد تومان تعهد پرداخت کرده‌ایم، در حالی که برخی گفته بودند ما یک ماه هم نمی‌توانیم پرداختی داشته باشیم. با این حال باید به نقطه‌ای برسیم که مدیریت با رویکرد تحولی اتفاق بیافتد.
دکتر موسوی با اشاره به ضرورت مدیریت و کنترل هزینه‌ها در سازمان تأمین‌اجتماعی، گفت: در حال حاضر سازمان تأمین‌اجتماعی در برخی حوزه‌ها و در شرکت‌های اقتصادی پرهزینه اداره می‌شود. به همین خاطر باید کاهش و مدیریت هزینه را در دستور کار داشته باشیم. باید برای بهره‌وری نیروی انسانی فکری بکنیم و روی مدیریت منابع انسانی تمرکز داشته باشیم.
وی با تأکید بر اهمیت مبارزه با تخلف و فساد در شرکت‌های اقتصادی تأمین‌اجتماعی، گفت: باید فضا را برای تخلفات احتمالی ناامن کنیم و مراقب تخلفاتی که ممکن است به دلایل مختلف اتفاق افتد، باشیم. راهبرد مبارزه با فساد را همه باید جدی و محکم بگیریم و چنان که رئیس‌جمهور محترم تاکید کرده‌اند، زیر میز رانت بزنیم. برای رسیدن به یک نقطه مطلوب در این حوزه باید نظارت را تقویت و سیستمی کنیم. در واقع جز با رویکرد پیشگیرانه نمی‌شود این موضوع را به نحو جدی دنبال کرد.
دکتر موسوی خطاب به مدیران شرکت‌ها تأکید کرد: همانطور که تا امروز محکم در برابر رانت و فساد ایستاده‌اید، بعد از این هم بایستید. چرا که هویت ما در این دولت به این ایستادگی‌ها است. هویت ما مقابله با باج‌خواهی و زدن زیر میز رانت است. افراد متخصص و متعهد و کارآمد را باید بکارگرفت و زیر بار باج‌خواهی‌های مختلف نیز نرفت. بدانید که هر موفقیتی در بخش‌های اقتصادی و به‌طور کلی در سازمان تأمین‌اجتماعی به‌دست آورده‌ایم، مرهون اخلاص همکاران است. اگر همین رویکرد را دنبال کنیم خداوند به کار ما و مسیر ما برکت می‌دهد.
براساس گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی در این نشست، پیش از سخنان دکتر موسوی، هر یک از مدیران شرکت‌ها و هلدینگ‌های تابعه سازمان گزارشی از اقدامات، دستاوردها و برنامه‌های در حال پیگیری ارائه کردند.

افزایش سودآوری در سازمان تأمین‌اجتماعی را به صورت جدی دنبال می‌کنیم

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه