// کد مطلب: ۱۵۲۶۶۸

مشاور مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران در امور همکاری های بین بخشی:

ظرفیت بیمه های پایه برای ارایه خدمات دندان پزشکی باید افزایش پیدا کند

ظرفیت بیمه های پایه برای ارایه خدمات دندان پزشکی باید افزایش پیدا کند
لینک کوتاه کپی شد

مشاور مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران در امور همکاری های بین بخشی گفت: ظرفیت بیمه های پایه برای ارایه خدمات دندان پزشکی باید افزایش پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران، عبدالرضا معادی در سمپوزیوم نقش بیمه در سلامت دهان که در دانشکده دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد گفت: از گذشته تاکنون خدمات بیمه در حوزه دندان پزشکی تغییرات قابل ملاحظه ای پیدا کرده که بدون تردید ارایه هر گونه خدمات نیازمند تخصیص منابع به موقع است؛ به طوری که در سال 1390 اعتبار دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت 2 میلیارد تومان بود، این در حالی است که در سال 92 که بیمه روستایی اضافه شد، اعتبار به 160 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

مشاور مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران در امور همکاری های بین بخشی، با اشاره به اینکه در گذشته نوع خدمات دندان پزشکی در حوزه پیشگیری نبود افزود: خوشبختانه بازنگری در بحث قرار داد بیمه پایه در حوزه دندان پزشکی در سال 81 مورد توجه قرار گرفت، البته ایجاد هرگونه تعهد بیمه ای باید در شورای عالی بیمه به تصویب رسد که امیدواریم تا پایان سال جاری اتفاقات مثبتی در حوزه دندان پزشکی رخ دهد.

وی با بیان اینکه نتیجه گیری در حوزه تعهدات بیمه ای دندان پزشکی نیازمند توجه به شاخص ها است تصریح کرد: بدون شک در این زمینه کتاب تعرفه گذاری نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است، هر چند که در گذشته این موضوع به هیچ عنوان مورد توجه نبود، چرا که سازمان های بیمه گر پایه معتقد بودند که منابع کافی برای خدمات دهی مناسب با میزان تعرفه ها وجود ندارد.
معادی با تاکید براینکه خدمات پیشگیری جزء خدمات بیمه پایه قرار دارد اظهار داشت: طبق این قانون از چند سال پیش سن از 12 سال به 14 سال تغییر کرده و انواع ترمیم دندان های شماره 6 جزء تعهدات قرار گرفت، ضمن اینکه برای اولین بار در نظام بیمه ای کشور نیز پیشگیری نیز مورد توجه بیمه پایه قرار گرفت. البته آموزش بهداشت نیز جزء تعهدات بیمه پایه است.
مشاور مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران در امور همکاری های بین بخشی، با اشاره به اینکه خوشبختانه تعرفه های دندان پزشکی اصلاح شد گفت: همچنین با ارایه بسته بیمه روستایی در حوزه دندان پزشکی مراکز ارایه کننده خدمت در روستاها افزایش پیدا کرد، البته ذکر این نکته از اهمیت بسزایی برخوردار است که در حال حاضر هم بسیاری از افراد اطلاعی از خدمات بیمه سلامت در حوزه دندان پزشکی ندارند.
معادی ادامه داد: در حال حاضر 19 سر خدمت اصلی در بیمه های پایه جز تعهدات است که پس از تقسیم بندی این تعداد به 120 ریز خدمت در حوزه بیمه پایه افزایش پیدا می کند. خوشبختانه درسال های 99 و 1400 تغییرات مناسبی در حوزه تعرفه انجام شد که این مساله تاثیر قابل ملاحظه ای در ارایه خدمات داشت. در سال 1401 اعتبار 5 هزار میلیارد تومانی برای بیماران خاص در نظر گرفته شد، لذا بیمه برای بیماران خاص و صعب العلاج نیازمند خدمات دندان پزشکی نیز 80 درصد هزینه ر ا از محل خسارت متفرقه تا سقف 6 میلیون تومان پرداخت می کند.

وی گفت: امیدواریم در سال آینده اتفاقات خوبی در حمایت های بیمه از حوزه دندان پزشکی رخ دهد، البته پیشنهاداتی با هدف حمایت های بیشتر از افراد نیازمند به خدمات دندان پزشکی وجود دارد که به دنبال عملیاتی کردن آنها هستیم، در حال حاضر بیمه سلامت با هزار و 500 مطب خصوصی دندان پزشکی تعهد دارد که امیدواریم این تعداد افزایش پیدا کند. همچنین از ابتدای سال تا کنون 230 هزار خدمت دندان پزشکی توسط بیمه سلامت ارایه شده است که با 750 هزار بار ویزیت، مجموع خدمات نزدیک به یک میلیون است.

گفتنی است در این نشست نمایندگان سایر سازمان های بیمه گر، اعضا انجمن علمی سلامت دهان و دندان و جامعه نگر، مدیران حوزه دندان پزشکی وزارت بهداشت و اساتید دندان پزشکی حضور داشتند.

ظرفیت بیمه های پایه برای ارایه خدمات دندان پزشکی باید افزایش پیدا کند

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه