// کد مطلب: ۷۵۳۰۰

اختصاصی/طلا در مسیر افت قیمت هفتگی، بعد از ۹ هفته رشد است

اختصاصی/طلا در مسیر افت قیمت هفتگی، بعد از 9 هفته رشد است
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: قیمت طلا روز جمعه- 14 اگوست درتقلا برای جذاب باقی ماندن است ،چراکه جهش بازده اوراق خزانه داری امریکا باعث شد تا سرمایه گذاران بعد از عقب نشینی طلا از رقم های رکوردی ابتدای هفته سطح موقعیت گیری های خود در بازار طلا را کاهش دهد و این مساله موجب شده فلز زرد در مسیر ثبت اولین هفته کاهش قیمت از اوایل ژوئن( بعد از 9 هفته صعود ) قرار گیرد .

به گزارش از رویترز، قیمت طلا در بازار نقدی با 0.1 درصد افت به 1952.01 دلار در هر اونس رسید ...طلا تا به اینجا هفته افتی 4 درصدی داشته که بیشترین افت هفتگی از اوایل مارس بوده است ...طلای مبادلات آتی امریکا نیز با 0.5 درصد افت به 1960.50 دلار در هر اونس رسید .

ادوارد مویا ، تحلیلگر در ای دی اند اف گفت :" طلا به دلیل رشد بازده اورق تحت فشار قرار گرفته و در نتیجه در حال حاضر شاهد رونده فروش هستیم ."..."بازده اوراق 10 ساله تا به اینجای هفته جهشی نزدیک به 15 واحد داشته که بهترین رشد آن از اوایل ژوئن است .

بازده بالاتر اوراق یاعث رشد دلار می شود و در نتیجه به فلز زرد فشار وارد می کند ، چرا که طلا در ایبن بین هزینه نگهداری و بیمه دارد ، اما سود دهی ندارد .

شاخص دلار نیز همچنین تحت تاثیر آمارهای اشتغال بهتر از حد انتظار امریکا رشد کرد .

همچنین به نظر می رسد طلا آمارهای مخلوط اقتصادی از چین را نیز نادیده گرفته و فعلا واکنشی به آنها نشان نداده .

بازارهای همچنین به روند مذاکرات در واشنگتن بر سر بسته محرک اقتصادی جدید و همچنین مذاکرات تجاری بین چین و امریکا که زمان آن 15 اگوست است نیز توجه دارند .

طلا تا به اینجای سال بیش از 28 درصد رشد قیمت داشته و دلیل آن موج بی سابقه محرک های اقتصادی جهانی به هدف کاهش تاثیرات مخرب پاندمی بر اقتصاد بوده است ، زیرا فلز زرد معمولا به عنوان پرچینی در برابر احتمالات تورمی و استهلاک ارزی استفاده می شود .

تحلیلگران استاندارد چارترد اعلام کردند :"با توجه به ضعف آینده شاخص دلار ، تشدید اجرای شدن مرحک های اقتصادی و همانطور که انتظار می رود باقی ماندن نرخ های بهره در سطوح پایین و یا منفی ، روند صعودی بلند مدت طلا همچنان دست نخورده باقی مانده است ."

"از آنجا که زمینه های کلان برای فلز زرد سازنده باقی مانده اند ، به نظر می رسد این عقب نشینی های قیمتی فرصت های خرید و سرمایه گذاری هستند ."

در جایی دیگر از بازار ، نقره نقدی با 1.1 درصد افت به رقم 27.26 دلار در هر اونس رسید و قرار را بر قطع 9 هفته متوالی رشد با 3.7 درصد کاهش قرار داده است ....پلاتین با 0.3 درصد افت به 954.05 دلار در هر اونس رسید ،پالادیوم با 0.9 درصد کاهش به 2148.56 دلار در هر اونس رسید .

اختصاصی/طلا در مسیر افت قیمت هفتگی، بعد از 9 هفته رشد است

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه