// کد مطلب: ۱۲۹۳۰۳

ترجمه كتاب هوش مصنوعی و آینده بانكداری سرعت تغییرات در این حوزه را تبیین می‌كند

ترجمه كتاب هوش مصنوعی و آینده بانكداری سرعت تغییرات در این حوزه را تبیین می‌كند
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: دنیا به سرعت در حال تغییر است و هر روز ورود تکنولوژیهای جدید سرعت این تغییرات را بسیار فراتر از تصور انسان کرده است، بطوریکه دیگر دنیای دیجیتال ، مجازی و متاورس به سرعت جایگزین دنیای واقعی می گردد و در دو سال اخیر همه گیری کرونا اهمیت این تکنولوژیها را در حل بحرانهای جهانی بیش از پیش نمایان کرد، صنعت بانكداري نيز از اين تحولات تكنولوژي مستثني نبوده و ديجيتالي شدن خدمات بانكي در اين مدت شتاب بيشتري گرفت و مطالعات و پژوهش هاي بسياري نيز در اين زمينه به انجام رسيد؛ در اين راستا روابط عمومي بانك صنعت و معدن با قهرمان موحد نوجه دهي مدير استان آذربايجان شرقي و رييس شعبه تبريز اين بانك به بهانه ترجمه كتابي كه با عنوان هوش مصنوعی و آینده بانکداری به رشته تحرير درآورده به گفتگو نشسته است كه در ادامه مي آيد؛

به گزارش طلانیوز: 1-چه عواملي سبب شد دست به ترجمه اين كتاب بزنيد؟ و انگيزه شما از انتخاب چنين موضوعي چه بود؟
با توجه به تغییرات اخیر در مفهوم پول ( رمز ارزها و...) و نیز انتظارات مشتریان از نحوه سرویس دهی و محصولات مورد نظر، بانکها ناگزير به استفاده از تکنولوژی در همه حوزه های عملکردی خود هستند از پیش بینی رفتارها ، انتظارات مشتریان و طراحی محصولات بر اساس خواست ذینفعان گرفته تا رباتهای هوشمند و مشاورین هوشمند سرمایه گذاری و موضوعات ديگر.
لذا حرکت بانکهای کشور به این سمت و سو نیز برای بقای آنها بسیار اساسی و تعیین کننده است و در این راستا آشنایی با مفاهیم، مبانی و اصول این تکنولوژی ها ضروری می نماید و دسترسی به منابع آموزشی و به روز، راه دستیابی به این نیازها است از اين رو کتاب هوش مصنوعی و آینده بانکداری یک منبع آموزشی جامع در همه حوزه های بانکی برای مدیران ارشد ، اساتید دانشگاه وکارکنان وکارشناسان بانکی می باشد.
2-اين كتاب در چند فصل و حول چه موضوعات و مباحثي است؟
اين كتاب در 11 فصل به بیان مورادي شامل سیر تحول پول، الزامات مقایسه ای فعلی و آينده صنعت بانکی، داده ها و تجزیه و تحلیل آنها، تجزیه و تحلیل پیشرفته و هوش مصنوعی، عناصر کلیدی تجزیه و تحلیل های بانکی، توسعه مفهوم هوش مصنوعی، اهمیت مارک تجاری (برند)، تأثیر هوش مصنوعی در مسائل مربوط به رهبری و تحول کارکنان، چگونگی تغییر فیزیکی بانک ها، بانكداري باز و بلاک چین، بوت کمپ و نحوه کار بانک ها با شرکت های فین تک مي پردازد.
3-لطفاً در خصوص هر فصل كتاب به تفصيل توضيح بدهيد تا علاقه مندان درك و آشنايي بيشتري با مباحث داشته باشند؟
فصل 1 بینشی از سیر تحول پول و اینکه در جامعه امروزی شاید پول چیزی بیش از نوعی کالای دیجیتال نباشد و درک درستی از نقش های بانکی فعلی و تأثیر احتمالی هوش مصنوعی بر روی آنها در آینده برای خواننده ارائه می دهد. فصل 2 الزامات مقایسه ای فعلی صنعت بانکی را در مقایسه آنها با ضرورتهای سایر صنایع اصلی خرده فروشی، از قبیل مخابرات و مراقبت های بهداشتی در نظر گرفته و مجموعه ای از الزامات آینده صنعت بانكداری را پیشنهاد می دهد. فصل 3 یک "آغازگر" داده ها و تجزیه و تحلیل ها است که به خوانندگان کمک می کند تا نه تنها سلسله مراتب تجزیه و تحلیل ، بلکه نحوه استخراج ارزش از داده ها را درک کنند.درسه فصل بعدی خواننده را عمیقاً به مبحث تجزیه و تحلیل پیشرفته و هوش مصنوعی ویژه صنعت بانکداری می برد. در فصل 4 ، عناصر کلیدی تجزیه و تحلیل های بانکی ، مواردی مانند مدیریت عملکرد مالی ، تجزیه و تحلیل مشتری ، مدیریت ریسک و کارایی عملیاتی ، مورد بحث قرار گرفته وبینش عمیقی به خوانندگان از اهمیت و کاربرد فعلی تجزیه و تحلیل برای بانکداری ارائه می دهد. فصل 5 زمینه ای برای توسعه مفهوم هوش مصنوعی فراهم می کند و سپس منجر به یادگیری ماشین و کاربردهای آن ، از جمله برنامه های مورد استفاده در بانکداری می شود. فصل 6 به طور خاص بیشتر روی هوش مصنوعی و اهمیت مارک تجاری (برند)در بانکداری متمرکز است. این فصل به شدت با عنصر تحلیل مشتری با هوش مصنوعی پیوند دارد. نشان میدهد که نسل های مختلف در حال حاضر انتظارات متفاوتی از بانک ها دارند و اینها هم توسط برند و هم در نهایت با تجدید خدمات بانک برآورده می شوند. این فصل تصویری از نزدیک شدن بانک ها به مشتری از طریق هوش مصنوعی را نشان می دهد .
در فصل 7 تأثیر هوش مصنوعی در مسائل مربوط به رهبری و تحول کارکنان در نظر گرفته شده است و بحث در مورد رهبری در یک حوزه وفضای مبتنی بر هوش مصنوعی ، ویژگی های رهبران مبتنی بر هوش مصنوعی ، آموزش و استراتژی های مقابله شخصی. همچنین با تکامل کارمند بانکی سروکار دارد و برای کارمند بانکداری آینده شخصیتی را ایجاد می کند. فصل 8 در مورد چگونگی تغییر فیزیکی بانک ها ، به ویژه در سطح شعب است ، و پنج سناریو را برای بانک های معمولی آینده ارائه می دهد از جمله تغییر در بانک سرمایه گذاری.
فصل 9 به مباحث Open Banking و بلاک چین می پردازد ، که هر دو به خودی خود از مسائل اساسی در صنعت بانکداری هستند و تحت تأثیر هوش مصنوعی قرار می گیرند. این فصل همچنین تأثیر گسترش بانکداری در سایر قاره ها را مورد بررسی قرار می دهد.
فصل 10 با در نظر گرفتن موضوعاتی مانند نقش های جدید شغلی ، بوت کمپ و نحوه کار بانک ها با شرکت های فین تک ، به موضوعات نوآوری و اجرا می پردازد. همچنین چرایی عدم موفقیت در نوآوری و پیاده سازی و استراتژی های احتمالی کوچک سازی را ارائه می دهد. فصل 11 با منطقه دشوار جرایم رایانه ای به پایان می رسد و مشخص می کند که مدیریت آن یک عامل حیاتی در اجرای هوش مصنوعی است. این یک توضیح گسترده از مشکل همراه با تاکتیک های کاهش جرایم ارائه می دهد ، و به طور خاص در مورد استفاده از تجزیه و تحلیل و هوش مصنوعی درکاهش کلاهبرداری بانکی متمرکز می شود.
4- به عنوان سخن آخر اگر مطلبي داريد عنوان بفرماييد؟
ببينيد پس از شيوع ويروس كرونا اقبال به سمت استفاده از خدمات ديجيتالي و راه دور افزايش يافت؛ اگر انجام کارها توسط سیستمها و از راه دور صورت نمی پذیرفت شاید یا به دلیل محدودیتها کلاً دنیا به مشکل می خورد و یا کلاً وجود بشریت در دنیا با خطر جدی مواجه می گردید اما وجود تکنولوژیها و رباتها، اینترنت اشیا، اینترنت های پرسرعت، فضای مجازی و متاورس به راحتی این مشکلات را حل نمود و پیش بینی می شود که دیگر با درک اهميت این موضوع، سرعت تغییرات بسیار فراتر از گذشته خواهد شد؛ در این میان تکنولوژی هوش مصنوعی نقش اساسی در دست یابی به اهداف مورد نظر در فضای آینده ایفا می کند و سازمانها به شدت به اهمیت این موضوع پی برده و آن را در ارائه خدمات، طراحی محصولات و هر آنچه در دنیا توسط انسانها انجام می گیرد به کار می گیرند.

ترجمه كتاب هوش مصنوعی و آینده بانكداری سرعت تغییرات در این حوزه را تبیین می‌كند

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه