// کد مطلب: ۱۳۰۸۴۰

اختصاصی طلانیوز/

سلامتی شما برای بانک ایران زمین اهمیت دارد

سلامتی شما برای بانک ایران زمین اهمیت دارد
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: شیوع ویروس کرونا تمام جهان را به مدت دو سال درگیر خود کرده است. در شرایطی که با جهش و سویه های جدید روبه رو هستیم، لزوم استفاده از خدمات غیرحضوری بانک‌ها بیش ‌از پیش احساس می‌شود.

به گزارش اختصاصی خبرنگار پایگاه خبری طلانیوز: نیاز روزافزون به خدمات بانکی و درکنار آن سرعت و سهولت انجام تراکنش‌ها به صورت الکترونیک طی این سال‌ها بانک‌ها را برآن داشت که بصورت مداوم خدمات خود را به روز کنند. این روند رو به رشد برای ارائه خدمات‌الکترونیک و به‌ حداقل رساندن حضور مشتریان در شعب بانکی خصوصا در ایام بیماری کرونا، محبوبیت بسیاری برای مردم به دنبال داشت.
به اعتقاد کارشناسان، با شیوع ویروس کرونا و پدیدار شدن علائم و سویه های جدید آن در دنیا، یکی از راه‌های جلوگیری از انتشار این ویروس، کم کردن تردد و اجتناب از خروج بی‌مورد از منازل است.
پدیده انتظار کشیدن در صف با افزایش تراکم جمعیت و شهری شدن روز افزون جامعه، بیش از پیش گسترش می یابد. بانک ها به عنوان یکی از شاخص ترین موسسات اقتصادی نقش مهمی را در راستای اجرای سیاست های پولی (انبساطی و انقباضی) دولت ایفا می کنند. در مقایسه با کشورهای پیشرفته بانک های ایران به شدت شلوغ هستند.
برای کاهش شلوغی بانک ها، می توان از ابزارهای خوبی مثل بانکداری الکترونیک استفاده نمود. بهره گیری از فن آوری های جدید در عرصه اقتصادی یکی از شاخص های بانکداری الکترونیک و تحول در تعریف جامعه و قدرت است.
طی تحقیقی که برای سنجش نقش بانکداری الکترونیک در مدت ۶ روز کاری در دو سیستم بانکداری سنتی (قدیمی) و الکترونیک انجام شد، نتایجی مبنی بر نقش بانکداری الکترونیک در کاهش تراکم پشت باجه ها به دست آمد.
طی دو سال گذشته به دلیل بیماری کرونا، خدمات غیرحضوری بانک‌ها محبوبیتی دوچندان میان مشتریان پیدا کرد. بر همین اساس، در شرایطی که کرونا برای اقتصاد دنیا تهدید به حساب می‌‎آید، برای سیستم بانکی می‌تواند فرصتی در جهت رشد و گسترش خدمات بانکداری الکترونیک باشد و بانک‌های کشور نیز با درک این فرصت، اقدامات ارزشمندی در این حوزه انجام داده‌اند.
بر همین اساس، بانک‌مرکزی نیز به منظور حفظ سلامتی هر چه بیشتر مردم و پرسنل نظام بانکی و در راستای تحقق اهداف و وظایف خود و برای مدیریت، کنترل و پیشگیری هر چه بهتر از شیوع ویروس کرونا تمهیدات ویژه‌ای را با هدف تسهیل استفاده از درگاه‌های بانکی غیرحضوری اتخاد کرد و طی بخشنامه‌‌ای به تمامی شبکه‌‌های بانکی خود ابلاغ کرده که بر این اساس تغییراتی در خدمات غیرحضوری بانک‌ها به تصویب رسید که راحتی در انجام امور بانکی را صدچندان کرده است.
این امر سبب شد تا هم بانک‌ها با استفاده بهینه از این فرصت؛ کیفیت خدمات غیرحضوری خود را بهبود ببخشند و هم پله‌ای برای جهش و ارائه بیشتر خدمات بانکی بر بستر الکترونیک و غیرحضوری باشد که امید است پس از گذر از این شرایط سخت همچنان این روند مثبت ادامه پیدا کند و فرهنگ استفاده هر چه بیشتر از خدمات غیرحضوری سیستم بانکی در کشورمان همچون سایر کشورها بیش از پیش رواج یابد.
بانک ایران زمین، در راستای عمل به وظایف و ایفای مسئولیت های اجتماعی و همچنین کمک به شهروندان برای کمتر شدن تردد مشتریان به شعب بانکی در ایام بیماری کرونا، با ارائه خدمات بانکداری الکترونیک در زمان شیوع کرونا و ترغیب مشتریان به استفاده از خدمات بانکداری دیجیتال، اقدامات مؤثری را به عمل آورد که رضایت مشتریان و متقاضیان خدمات بانکی را بیش از پیش فراهم کرد.
دستگاه‌های خودگردان و اپلیکیشن همراه بانک و دستگاه‌های VTM از دیگر خدمات بانک ایران زمین برای بی‌نیازی مشتریان از مراجعه به شعب و دریافت خدمات غیرحضوری بانکداری هستند.
مشتریان بانک ایران زمین می‌توانند با استفاده از خدمات اینترنت‌بانک، سپرده، انتقال وجه داخلی، انتقال وجه بین‌ بانکی، کارت و مدیریت چک بسیاری از خدمات شعب را به صورت غیرحضوری و بدون محدودیت زمانی دریافت کنند.
سلامتی و رضایت مشتریان برای بانک ایران زمین اهمیت دارد. به همین جهت با راه اندازی بانکداری الکترونیکی و به روزرسانی لحظه ای آن با اطمینان خاطر می گوید؛ سلامتی مردیم ایران زمین و حفظ مشتریان برای بانک ایران زمین یک اعتقاد و هدف اصلی است نه یک شعار.

سلامتی شما برای بانک ایران زمین اهمیت دارد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه