// کد مطلب: ۱۴۱۶۸۷

مدیرعامل بانک ملی ایران:

مسیر ارتقای شغلی کارکنان باید به خوبی تعریف شود

مسیر ارتقای شغلی کارکنان باید به خوبی تعریف شود
لینک کوتاه کپی شد

مدیر عامل بانک ملی ایران گفت: موضوع بهبود معیشت جبران خدمت کارکنان و تسهیلات رفاهی آنها بزودی در جلسه فوق العاده شورای هماهنگی بانک ها مطرح و تصمیمات لازم گرفته خواهد شد.

به گزارش طلانیوز و به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران ، دکتر محمد رضا فرزین در چهارمین نشست هم اندیشی متولیان سرمایه انسانی سراسر کشور با اشاره به اهمیت نیروی انسانی در رشد و ارتقای بانک بر برنامه ریزی برای بهبود عملکرد صندوق تامین آتیه تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: صرفا بهبود جبران خدمات نیست که منجر به افزایش انگیزه می شود بلکه حاکمیت منابع انسانی ، تعریف مسیر شغلی شفاف و سپردن مسئولیت براساس شایستگی ، توانمندسازی و ارزیابی عملکرد از جمله اهداف منابع انسانی است که می تواند باعث افزایش انگیزه و احساس وابستگی کارکنان به سازمان شود.

وی در خصوص وضعیت کسری کادر واحدها ضمن تایید وجود کسری کادر ، برپیگیری لازم برای جذب نیروی جوان و جدید تاکید کرد و گفت: با توزیع مناسب نیرو توسط مدیران و به ویژه واحدهای سرمایه انسانی ادارات امورشعب می توانند بخشی از این کسری را جبران کنند.

فرهاد معقول عضو هیات عامل و معاون منابع انسانی نیز در این همایش گفت: رشد سازمان ها در گروی توسعه و بهبود عملکرد در بخش منابع انسانی است.

وی افزود: توانمند سازی کارکنان و افزایش مشارکت آنها در تحقق اهداف بانک،مهم ترین مضمون استراتژیک تعالی سرمایه انسانی است.

معقول با اشاره به اولویت های استراتژیک بانک برای سال 1401 تاکید کرد: یکی از مهم ترین مشکلاتی که بانک ملی ایران با آن مواجه است، مشکل کمبود کادر و نیروی انسانی است که در این راستا تلاش شده است تا نیروهای جدید و توانمند از طریق ساز و کارهای در نظر گرفته شده، جذب شوند.

عضو هیات عامل با اشاره به ضرورت ارتقای دانش سرمایه انسانی متناسب با الزامات استراتژیک در خطوط کسب و کار، اظهار کرد: با توجه به تشکیل اداره های جدید، متناسب با نیازهای روز بانک ملی ایران، دانش نیروی انسانی نیز متناسب با آن رشد و ارتقا خواهد یافت.

وی افزود: یکی از مهم ترین دغدغه های بانک، حمایت از وضعیت معیشتی، رفاهی و درمانی کارکنان شاغل و بازنشسته از طریق مراجع درون و برون سازمانی است و تقویت این بخش همواره از سرفصل های مهم مدیران ارشد بانک می باشد.

معقول با اشاره به ابلاغ آیین نامه جدید اجرایی ارزیابی عملکرد کارکنان، تاکید کرد: بر اساس این آیین نامه عملکرد نیروی انسانی متناسب با انتظارات بانک از آنها مورد ارزیابی قرار گرفته و پاداش ها بر اساس ارزیابی پرداخت می شوند.

محمد رضایی رئیس اداره کل سرمایه انسانی نیز در این همایش با تاکید بر ضرورت تعامل و هماهنگی به عنوان دو ویژگی اصلی سیستم های مدیریتی در استراتژی های منابع انسانی گفت: تحقق اهداف حوزه منابع انسانی نیازمند تعامل با مدیران ارشد و همکاران صف و ایجاد حداکثر هماهنگی بین متولیان سرمایه انسانی واحدها و اداره کل سرمایه انسانی در اجراست.

وی ضمن تبیین اهداف، برنامه ها و اقدامات انجام شده در حوزه سرمایه انسانی اظهار کرد: حمایت مدیران ارشد بانک و تعهد مدیران صف و ستاد به اجرای برنامه ها، عامل افزایش بهره وری سیستم مدیریت منابع انسانی است.

در این همایش سه روزه که با حضور دکتر فرزین مدیر عامل، قائم مقام مدیر عامل ، اعضای هیات مدیره و هیات عامل و مدیران ستادی برگزار شد موضوعات حوزه سرمایه انسانی بویژه نظام جامع مدیریت منابع انسانی ، اجرای کانون های ارزیابی ، باز طراحی فرایند ارتقاء و انتصاب ، باز طراحی فرایند ارزشیابی عملکرد ، مدیریت استعداد و جانشین پروری ، طراحی و تدوین مسیر شغلی ، استقرار فرایند سنجش نگرش کارکنان ، تبیین استقرار سامانه مدیرین منابع انسانی ، تشریح وضعیت استخدامی ، نحوه جابجایی کارکنان و امکان تغییر در نظام جبران خدمت و تسهیلات کارکنان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مسیر ارتقای شغلی کارکنان باید به خوبی تعریف شود

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه