// کد مطلب: ۱۴۲۰۳۴

بانک سینا/

عملکرد مثبت و درخور توجه بانک سینا در افزایش سودآوری

عملکرد مثبت و درخور توجه بانک سینا در افزایش سودآوری
لینک کوتاه کپی شد

براساس اطلاعات منتشر شده در سامانه کدال اکثر نماد‌های بانکی، تراز مثبت و خوبی را در عملکرد ۳ ماهه منتهی به خرداد را گزارش کرده اند. بانک سینا با نماد «وسینا» در سه ماهه منتهی به خردادماه توانست با مبلغ ۲۹۱ میلیارد تومان تراز مثبتی را ثبت کند.

به گزارش طلانیوز، براساس اطلاعات منتشر شده در سامانه کدال بانک سینا در عملکرد 3 ماهه منتهی به خرداد، حدود 1466 میلیارد تومان درآمد از تسهیلات اعطایی خود کسب نمود. هم چنین جمع سود اعطا شده به سپرده‌های سرمایه گذاری شده در این بانک به 1175 میلیارد تومان رسید. گفتنی است تراز این بانک در خرداد ماه 116 میلیارد تومان و در 3 ماهه 291 میلیارد تومان مثبت بود.

به گفته میرعمادی مدیر اداره ارزیابی سلامت نظام بانکی، بانک ها به لحاظ شاخص های ثبات و سلامت دارای وضعیت های متفاوتی هستند و براساس مقررات پیش‌بینی شده در بانک مرکزی به بانک‌های دارای وضعیت شاخص ثبات و سلامت سالم‌تر اجازه رشد ترازی بیشتر و به بانک‌هایی که در وضعیت ناسالم‌تری فعالیت می‌کنند، اجازه رشد ترازی کمتری داده می‌شود.

براساس این گزارش، بانک سینا با توجه به تحولات بنیادی اخیر از رشد درآمدهای عملیاتی تا رشد ارزش دارایی‌های در دل خود، با اقبال همراه شد و روند صعودی خوبی را در گروه بانکی در پیش گرفت.

این بانک سال 1400 را با رشد 42 درصدی سپرده‌ها نسبت به سال 99 به پایان برد . همچنین وسینا توانست زمینه رشد 45 درصدی درآمد تسهیلات خود در این سال را فراهم آورد.

همچنین در سال گذشته سرمایه‌گذاری بانک سینا در اوراق خزانه اسلامی و اوراق منفعت دولت با رشد 46 درصدی داشته باعث افزایش 177 درصدی سود حاصل از سرمایه‌گذاری بانک در اوراق شده است. درآمدهای غیرمشاع این بانک در سال گذشته نیز رشد 52 درصدی را تجربه کرد که عملکرد مثبت و درخور توجهی برای بانک می‌باشد.

براساس اطلاعات منتشر شده در سامانه کدال بانک سینا در عملکرد 3 ماهه منتهی به خرداد، حدود 1466 میلیارد تومان درآمد از تسهیلات اعطایی خود کسب نمود. هم چنین جمع سود اعطا شده به سپرده‌های سرمایه گذاری شده در این بانک به 1175 میلیارد تومان رسید. گفتنی است تراز این بانک در خرداد ماه 116 میلیارد تومان و در 3 ماهه 291 میلیارد تومان مثبت بود.

نماد وسینا در صنعت بانکها و موسسات اعتباری فعال است و در بورس ثبت نماد شده است. وسینا جزو شرکت های متوسط بازار سرمایه می باشد که از لحاظ ارزش شرکت در رتبه 15 گروه خودش و در رتبه 167 کل بازار قرار دارد.

براساس اطلاعات بنیادی این سهم در بازار سرمایه، امروز تحلیل تکنیکال نماد وسینا نمایانگر این است که حجم معاملات امروز 0.79 برابر بیشتر از حجم مبنا بوده است. اندیکاتور RSI عدد 50.74، اندیکاتور MFI عدد 67.42 را نشان می‌دهند که در محدوده میانی است و نشانه ای از اشباع خرید یا اشباع فروش در آن یافت نمی‌شود. اندیکاتور MACD بر روی وضعیت هشدار خرید است به این معنی که احتمال صدور سیگنال خرید در آینده نزدیک وجود دارد.

سیگنال خرید اندیکاتور های Bollinger ،Aroon و اندیکاتور Parabolic Sar قبلا صادر شده و سیگنال این اندیکاتورها همچنان، وضعیت خرید می‌باشد. سیگنال استوکاستیک در وضعیت خرید است. اندیکاتور عرضه و تقاضا عدد 0.27 را نشان می دهد که در محدوده میانی است و بیانگر عرضه و تقاضای تقریبا متعادل است.

نماد وسینا طی آخرین روز معاملاتی الگوی کندلی اسپینینگ صعودی را ساخته است.

نسبت P/E وسینا برابر با عدد 6.8 است که نسبت به بسیاری از نمادها، فوق العاده است و سهام داران می‌توانند نسبت به دریافت سود نقدی بیشتر در پایان سال مالی اطمینان بیشتری داشته باشند. همچنین نسبت P/B وسینا برابر با عدد 1.52 است که نسبت به بسیاری از نمادها، فوق العاده و دارای ارزش ذاتی خوبی برای خرید است.

نسبت P/S وسینا برابر با عدد 2.41 است که نسبت به بسیاری از نمادها، فوق العاده و نشان دهنده وضعیت خوب فروش شرکت است.

پول هوشمند بین سه روز گذشته تا ده روز معاملاتی گذشته وارد سهم «وسینا» شده است، بدین معنی که طی ده روز معاملاتی گذشته نسبت خریداران بیشتر از فروشندگان بوده و برآیند معاملات حقوقی در صد روز گذشته مثبت بوده به طوری که حقوقی در حال خرید و حمایت از سهم است.

عملکرد مثبت و درخور توجه بانک سینا در افزایش سودآوری

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه