// کد مطلب: ۱۴۴۰۰۳

اختصاصی طلانیوز/

مجموعه اقدامات بانک سامان در راستای کسب درآمد و سوددهی

مجموعه اقدامات بانک سامان در راستای کسب درآمد و سوددهی
لینک کوتاه کپی شد

عملکرد بانک سامان در حوزه های الکترونیک، مسئولیت اجتماعی، تسهیلات خرد و تکلیفی در شرایطی که سیستم بانکی کشور تحت الشعاع شرایط کلی اقتصادی قرار دارد، نشان از اجرای موفقیت برنامه های بهینه شده برای کسب درآمد و سوددهی دارد.

به گزارش اختصاصی خبرنگار پایگاه خبری طلانیوز، بانک سامان ثابت کرده که به صورت روزانه و با توجه به شرایط موجود توانایی تعیین و پیاده‌سازی برنامه ها و استراتژی های جدید را دارد. همچنان که در گذشته و خصوصا سال‌های اوج شیوع کرونا با پیاده‌سازی سیستم بانکداری دیجیتال بر پایه اینترنت توانست رتبه محبوبیت را در میان اکثریت مردم و مشتریان خود به دست بیاورد. اهم اقدامات بانک سامان در حوزه های دیجیتال، رضایت مشتریان برمبنای مسئولیت اجتماعی، کمک و همیاری با تسهیلات دهی، اجرای تسهیلات خرد و آسان بر مبنای وام‌های تکلیفی دولت، ابزارها و تجهیزات فکری و فناوری برای بهینه شدن افزایش درآمدی و سوددهی از اندک برنامه ریزی‌های اجرا شده در این بانک برای ارتقاء جایگاه در صنعت بانکداری و مالی کشور می‌باشد.

توسعه ارائه خدمات الکترونیک به مشتریان بانک در کمترین زمان برای افزایش بهره‌وری در امر پرداخت تسهیلات، گشایش اعتبارات اسنادی، حواله‌های خارجی و ضمانت‌نامه‌ها و ... از جمله اقدامات بانک سامان است که نتیجه آن بهبود قابل‌توجه درآمدهای «سامان» بوده است.

بر همین اساس، بانک سامان در دوره 3 ماهه منتهی به 1401/03/31 به ازای هر سهم 463 ریال سود محقق کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 438% افزایش داشته است. «سامان» با سرمایه ثبت شده 34,270,000 میلیون ریال طی عملکرد 3 ماهه منتهی به 1401/12/29 مبلغ 15,864,574 میلیون ریال سود محقق کرده است.

بانک سامان جهت کاهش دارایی های غیردرآمدزا برنامه‌هایی در دست دارد که انجام آن در وهله اول نیازمند حل و فصل مسائل حقوقی مرتبط با املاک و مستغلات مازاد است. چرا که به اذعان مدیرعامل این بانک، سیاست بانک سامان خرید املاک و مستغلات مازاد نیست و قسمت زیادی از املاکی که در اختیار دارد، ماحصل اقدامات حقوقی به حساب می‌آید که برای کاهش نسبت‌های مطالباتی انجام شده است.

نزدیک به 55 درصد از کل سبد اعتباری بانک سامان در حوزه تسهیلات خرد و با استفاده از روش اعتبارسنجی بوده است. به گفته علیرضا معرفت، مدیرعامل بانک سامان، تمام تسهیلاتی که بانک سامان به صورت خرد یا کلان پرداخت می‌کند روش اعتبارسنجی در آن لحاظ شده و این تسهیلات براساس رتبه اعتباری برای شرکت ها مدنظر قرار گرفته می شود.

یکی از جنبه‌های مثبت بانک سامان برخورداری از یک سبد دارایی حرفه‌ای و ارزشمند است. این بانک در طول فعالیت خود همواره با رویکردی مناسب اقدام به سرمایه‌گذاری کرده که این مهم باعث به حداقل رسیدن دارایی‌های مسموم در سبد دارایی آن شده است.

همچنین، بانک سامان از نظر حجم عملیات ارزی، رتبه یک را در خصوص حواله‌ها و بروات به خود اختصاص داده و با دراختیار داشتن صرافی‌های متعدد و ایجاد راه‌های گوناگون برای تسهیل هر چه بیشتر مبادلات بین‌المللی سهم قابل توجهی در تامین نهاده‌ها و ماشین‌آلات مورد نیاز در بخش تولید ایفا کرده است.

نماد سامان در صنعت بانکها و موسسات اعتباری فعال است و در بازار پایه زرد فرابورس ثبت نماد شده است. سامان جزو شرکت های بزرگ بازار سرمایه می باشد که از لحاظ ارزش شرکت در رتبه 9 گروه خودش و در رتبه 93 کل بازار قرار دارد.

سهم سامان در لحظه تنظیم گزارش بیشترین ورود نقدینگی حقیقی با مبلغ 2 میلیارد تومان را در بازار سرمایه داراست. اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال نمایانگر وضعیت خرید و نگه‌داری سهم تا تغییر وضعیت بعدی می‌دهند. همچنین براساس عرضه و تقاضا باید گفت که «سامان» در وضعیت عرضه و تقاضای متعادل می‌باشد.

نسبت قیمت به درآمد یا P/E نماد سامان عدد 3.46 را نشان می دهد که یک نسبت بسیار خوب است. نسبت P/B این نماد با ثبت عدد 2.13 از شرایط بسیار مطلوبی بهره مند است. به عبارت دیگر سامان دارای کمترین قیمت سهم نسبت به سایر نمادها است. نسبت P/S سامان برابر با عدد 4.64 است که نسبت به بسیاری از نمادها، فوق العاده و نشان دهنده وضعیت خوب فروش شرکت است.

هدف‌گذاری‌های «سامان» به نحوی است که فعالیت اصلی بانک سود آورد باشد تا تمام برنامه‌ریزی‌ها به‌مرور و با توسعه و تجهیز منابع و مصارف و اقداماتی که با هدف توسعه خدمات بانک در حال اجراست، بر مبنای هسته اصلی فعالیت بانک سودآور بماند.

گفتنی است، بانک سامان در دهه نخست فعالیت خود، با سرمایه‌گذاری‌های کلان در عرصه خدمات بانکداری الکترونیک توانست نقشی مهم در توسعه فرهنگ بانکداری الکترونیک ایران ایفا کند به طوری که ارائه نخستین خدمات اینترنت‌بانک در سال 1381 و راه‌اندازی خدمات انتقال‌وجه آنلاین در ایران از جمله پیشگامی‌های سامان در این دوره بوده است.

مجموعه اقدامات بانک سامان در راستای کسب درآمد و سوددهی

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه