// کد مطلب: ۱۴۳۷۷۷

دکتر میرهاشم موسوی در دیدار با تعدادی از دانشجویان فعال در بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اردبیل:

دانشجویان اجرای سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب در خصوص تأمین‌اجتماعی را مطالبه کنند

دانشجویان اجرای سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب در خصوص تأمین‌اجتماعی را مطالبه کنند
لینک کوتاه کپی شد

دکتر میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در جریان پانزدهمین سفر استانی، در دیدار با تعدادی از دانشجویان فعال در بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اردبیل، ضمن تشریح و تبیین نظام مسائل و مشکلات تأمین‌اجتماعی، ابلاغ سیاست‌های کلان تأمین اجتماعی از سوی مقام معظم رهبری را راه‌حلی جامع برای بحران‌های این حوزه توصیف کرد و گفت: در سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب در خصوص تأمین‌اجتماعی، چالش‌های این حوزه دقیقاً نقطه‌زنی شده و برای ارتقای رفاه جامعه راهکارهای اجرایی ارائه شده است؛ بهترین خط مطالبه‌گری از این سازمان را می‌توان حول این سیاست‌ها متصور دانست و دانشجویان به‌عنوان نخبگان جامعه در خط مقدم مطالبه‌گری، اجرای دقیق و جامع این سیاست‌ها را از مسئولان کشوری و استانی بخواهند.

به گزارش طلانیوز و به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان اینکه در باب تحقق آرمان عدالت اجتماعی، کارهای بزرگی پس از پیروزی انقلاب اسلامی انجام گرفته اما هنوز به آن آرمان دینی که داریم نرسیده‌ایم، افزود: عدالت یکی از مؤلفه‌های مهم و اساسی حاکمیت دینی است و گرچه تمامی رکن‌ها مثل استقلال و آزادی و... از اهمیت و جایگاه والایی برخوردارند؛ اما تنظیم‌گری تمامی این موارد در پیاده‌سازی عدالت است.
دکتر موسوی افزود: تأمین‌اجتماعی اصلی‌ترین و والاترین هدف و آرمان خود را پیاده‌سازی و تحقق عدالت ترسیم کرده است زیرا با محقق شدن این اصل، می‌توان امیدوار بود که در اجرای مأموریت‌های اصلی سازمان نیز به نتیجه مطلوب خواهیم رسید.
وی تصریح کرد: در جهاد تبیین، لازم است دستاوردهای مهم نظام را هم برجسته کنیم نه اینکه صرفاً متمرکز بر برخی کاستی‌ها و نیمه خالی لیوان شویم. در کنار ارائه دستاوردها البته باید با شناسایی و تذکر کاستی‌ها به مسئولان، از داشته‌های خود حفاظت کنیم؛ باید توجه داشته باشیم که اگرچه پیش از انقلاب تنها 20 درصد از جامعه تحت پوشش بیمه اجتماعی بودند و امروز به برکت انقلاب 73 درصد جامعه تحت پوشش بیمه اجتماعی و تقریباً صد درصد مردم عزیز ایران اسلامی زیر چتر بیمه درمانی قرار دارند؛ اما هنوز در این حوزه؛ جای کار فراوان وجود دارد.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان اینکه این سازمان متولی تأمین و ارائه خدمات درمانی به بیش از 45 میلیون نفر از اقشار جامعه است و برای ارائه این خدمات علاوه بر مراکز درمانی اختصاصی خود، با 50 هزار پزشک و مرکز درمانی طرف قرارداد است، افزود: پیش از انقلاب، امید به زندگی 55 سال بود که بعد از انقلاب به سن 76 سال رسیده است. در حوزه درمان قبل از پیروزی انقلاب، تعداد مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی تنها 20 مرکز بود؛ اما امروز تأمین‌اجتماعی 388 مرکز تخصصی و فوق‌تخصصی دارد که 87 مورد آن بیمارستان‌های تخصصی و فوق‌تخصصی هستند و این آمار در منطقه کم‌نظیر است.
دکترموسوی گفت: نزدیک یک میلیون نفر در دوره مدیریت جدید، تحت پوشش بیمه تأمین‌اجتماعی قرار گرفته‌اند و امکان بیمه تأمین‌اجتماعی دانشجویان و زنان خانه‌دار که اقشار اصلی شکل‌دهنده آینده جامعه کشور هستند، تسهیل شده است.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به فعالیت‌های اقتصادی این سازمان برای حفظ و ارتقای ارزش ذخایر و دارایی‌های متعلق به اقشار تحت پوشش، گفت: تأکید داریم که تصویر ارائه شده از شستا، باید نمودی از پاکی و سلامت اقتصادی باشد. متأسفانه در سال‌های گذشته، برخی رانت‌ها و دست‌درازی‌های بعضاً چند صد میلیاردی در این حوزه انجام شده که به جد پیگیر احقاق حقوق مردم در این زمینه هستیم و رئیس قوه قضائیه نیز دستور ویژه برای تسریع و همکاری در رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با تأمین‌اجتماعی داده‌اند.
دکتر موسوی بر ضرورت بازنگری برخی قوانین و انجام برخی اصلاحات مطابق راهبردهای ارائه شده در سیاست‌های کلان ابلاغی مقام معظم رهبری تأکید کرد و افزود: بیش از 50 درصد بازنشستگان فعلی تأمین‌اجتماعی، بازنشستگان پیش از موعد هستند و قوانین متعدد بازنشستگی پیش از هنگام، موجب شده جمعیت مولد جامعه که می‌تواند اقتصاد کشور را رشد ببخشد، زودهنگام از محیط کار خارج شود که در این زمینه باید تدبیر مقتضی اندیشید.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به‌اینکه در مدت کوتاه مدیریت جدید تأمین اجتماعی افراد نابارور، بیماران خاص همچون بیماران پروانه‌ای و اوتیسم تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند، گفت: در شرایطی تأمین‌اجتماعی را تحویل گرفتیم که متأسفانه بالغ بر 90 هزار میلیارد بدهی بانکی وجود داشت و از سال 94 تا سال 1400 به عنوان ابربدهکار بانکی مطرح بودیم، اما در وضعیت فعلی، استقراض از نظام بانکی را محدود کرده و 7 ماه بدون استقراض پیش رفته‌ایم و با عنایت خداوند متعال تاکنون بالغ بر 88 هزار میلیارد تومان از بدهی بانکی خود را نیز تسویه کرده‌ایم.

دانشجویان اجرای سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب در خصوص تأمین‌اجتماعی را مطالبه کنند

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه