// کد مطلب: ۱۵۱۷۳۵

علی جباری در اولین نشست خبری با خبرنگاران خبر داد

رضایت حداکثری مشتریان از عملکرد بیمه رازی

رضایت حداکثری مشتریان از عملکرد بیمه رازی
لینک کوتاه کپی شد

مدیرعامل بیمه رازی در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه هدف‌گذاری این شرکت برای قرارگرفتن در میان ۵ شرکت برتر صنعت بیمه است، از رضایت حداکثری مشتریان نسبت به عملکرد بیمه رازی خبر داد.

به گزارش اختصاصی خبرنگار پایگاه خبری طلانیوز، علی جباری، مدیرعامل شرکت بیمه رازی در اولین نشست خبری با خبرنگاران ضمن تاکید بر تلاش مدیریتی و مجموعه بیمه رازی بر جبران زیان انباشته یک دهه گذشته تا پایان سال 1402، گفت: با صفرکردن زیان انباشته این شرکت تا پایان سال آینده، امیدواریم تا از بحران نقدینگی و عملکردی عبور کنیم که براین اساس آینده این شرکت را روشن می‌بینیم.

این عضو هیات مدیره بیمه رازی با اشاره 5 چرخش بنیادین، 15 هدف کلان و 20 راهبرد اجرایی بیمه رازی در دوران مسئولیت‌اش اظهار کرد: سازمان اداری و ساختار نیروی انسانی بیمه ارزی در 2 سال گذشته اصلاح و به سمت شعبه‌محوری و نماینده‌محوری تغییر کرده و سرمایه شرکت هم 7 برابر شده و پس از 18 سال این شرکت موفق به اخذ مجوز قبولی اتکایی شده است و ظرفیت نگهداری ریسک یا حق بیمه هم بهبود یافته است.

جباری با بیان اینکه در 10 ماه نخست امسال، بودجه سال 1401 بیمه رازی محقق شده، تصریح کرد: در سال‌های گذشته بیمه رازی از رقبا عقب مانده و در تلاش هستیم تا سهم شرکت از بازار را با اصلاح پرتفو افزایش دهیم و سیاست بازاریابی شرکت به سمت مشتری‌مداری و افزایش وفاداری آنها تغییر کرده و علاوه بر تلاش برای حفظ مشتریان بزرگ، در صدد توسعه خرده‌فروشی از طریق شبکه فروش هستیم.

مدیرعامل بیمه رازی سیاست دیگر این شرکت را حضور در طرح‌های بزرگ از جمله طرح‌های انرژی و ولادی عنوان و اعلام کرد: هدف‌گذاری شرکت این است که جزو 5 شرکت برتر صنعت بیمه قرار گیرد.

این عضو هیات مدیره بیمه رازی درباره ریسک اتکای پرتفوی شرکت یادشده به فروش بیمه‌های درمان اظهار کرد: به هیچ عنوان دنبال درمان‌فروشی صرف نیستیم بلکه هدف‌گذاری ما فروش بیمه‌های مکمل برای کاهش ریسک بیمه درمان است و الان بیمه درمان در ایفای تعهدات خود سرعت بالایی دارد و وفاداری مشتریان را به همراه داشته است.

جباری در پاسخ به پرسش دنیای بیمه مبنی بر ایراد حسابرس بر عدم ایفای به موقع تعهدات بیمه رازی، اظهار کرد: در دوران مسئولیت در سمت مدیرعاملی شرکت، مشکلات را شناسایی و در صدد حل آن برآمده‌ایم و هم اکنون از 2 بحران نقدینگی و عملکردی خارج شده‌ایم و با اصلاح ساختار مالی و افزایش نسبت‌ها و اهرم‌ها و بهبود سرمایه شرکت، در تلاش برای ورود به بازارهای متنوع هستیم.

او تاکید کرد: قبل از سال 1400 شرکت بیمه رازی در پرداخت تعهدات مشکلات داشت که آنها را رفع کرده و هم اکنون یکی از ویژگی‌های شرکت پایبندی به ایفای تعهدات و پرداخت به موقع خسارت‌هاست و یک شروع خوب با یک برنامه‌ریزی درست را تجربه کرده‌ایم.

این عضو هیات مدیره بیمه رازی با اشاره به همراهی سهامداران و همدلی هیات مدیره برای رفع چالش‌ها از رشد سودآوری این شرکت و همچنین افزایش 12 درصدی دارایی‌ها خبر داد و اظهار کرد: هر شرکت بیمه‌ای فراز و نشیب‌هایی داشته و ما در تلاش هستیم تا مشکلاتی که از گذشته به ارث رسیده را به تدریج حل کنیم. او با اشاره به توسعه شعب بیمه رازی جهت ارائه خدمات مطلوب‌تر به بیمه‌گذاران و اصلاح ساختار مالی و سازمانی اظهار کرد: چشم‌انداز روشنی برای بیمه رازی متصور هستیم.

مدیرعامل بیمه رازی با دفاع از عملکرد خود در مدت تصدی مسئولی‌اش اظهار کرد: در سال‌های گذشته به دلیل بحران نقدینگی، بیمه رازی ناچار به فروش دارایی‌های ثابت خود بود اما الان با عبور از این بحران شاهد رشد دارایی‌های ثابت و سرمایه‌گذاری ها هستیم و علاوه بر اینکه ریسک پرتفوی شرکت مدیریت شده است.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سهم 28 درصدی بیمه شخث ثالث و 22 درصدی بیمه درمان ریسک نقدینگی بیمه رازی را تهدید نمی‌کند؟ اظهار کرد: فکر می کنم این ترکیب پرتفوی ترکیب مناسبی است. دلیل نخست اینکه بخش عمده فروش بیمه شخص ثالث به خودروهای صفر کیلومتر اختصاص دارد که ضریب خسارت آن به طور میانگین کمتر از 60 درصد است و البته سهم بیمه شخص ثالث از پرتفوی بیمه رازی نسبت به سال‌های گذشته کمتر شده است.

جباری همچنین سهم درمان را در پرتفوی بیمه رازی تجمیعی توصیف و تصریح کرد: ما تنها به درمان فروشی روی نیاورده‌ایم و در قالب درباره ریسک‌های دیگری را هم پوشش داده‌ایم، افزون بر اینکه تنها شرکت بیمه‌ای هستیم که کمیته کنترل قراردادهای بیمه درمان را با هدف کنترل ضریب خسارت را در طول اجرای قرارداد فعال کرده‌ایم و به همین علت سهم بیمه شخص ثالث و درمان در سبد فروش بیمه رازی، ترکیب بد و پرریسک ارزیابی نمی‌شود.

مدیر عامل بیمه رازی در واکنش به پرسشی مبنی بر بازده مفنی 14 درصدی سهام
این شرکت از ابتدای امسال، اظهار کرد: از ابتدای سال شاخص بورس در حالت نوسانی قرار داشت و برای اغلب صنایع این چالش حاکم بوده است، اما مهم این است که بیمه رازی در شاخص‌های عملیاتی خود رشد داشته به طوری‌که در نه ماهه سال جاری نسبت به 12 ماهه سال گذشته در شاخص حق بیمه تولیدی بیش از 42 درصد، در شاخص سود خالص119 درصد رشد و در مجموع دارایی‌ها نیز 32 درصد رشد تجربه شده است.

جباری در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص ابطال ماده 17 و ضرورت بازگشت مدیران دولتی از شرکتهای خصوصی به شرکت متبوع دولتی خود گفت:به نظرم در خصوص ماده 17 با آبروی مدیران بیمه‌ای بازی شد و همه مظلوم واقع شدند، در حالی‌که اگر لازم باشد مدیران مشمول این بند استعفا کرده یا بازخرید می کنند، در همه صنایع نزد مدیران مشمول این بند وجود دارد اما در هیچکدام به اندازه صنعت بیمه با آبروی مدیران بازی نشد.

رضایت حداکثری مشتریان از عملکرد بیمه رازی

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه