// کد مطلب: ۱۶۵۸۵۱

تعطیلی شنبه ها

بالاخره مجلس با تعطیلی شنبه موافقت کرد؟ | آیا شنبه ها تعطیل شد؟

بالاخره مجلس با تعطیلی شنبه موافقت کرد؟ | آیا شنبه ها تعطیل شد؟
لینک کوتاه کپی شد

امروز صحن علنی مجلس شورای اسلامی شاهد بحث داغ نمایندگان بر سر تعطیلی پنجشنبه و جمعه یا جمعه و شنبه بود اما در نهایت تکلیف روزهای تعطیل در ایران روشن شد.

به گزارش طلانیوز: نمایندگان مجلس ضمن استماع نظر موافقان و مخالفان پیرامون تعطیلی پنج‌شنبه با پیشنهاد تعطیلی پنج‌شنبه‌ها مخالفت کردند و بر اساس تصمیم اتخاذ شده و در صوت تایید شورای نگهبان روزهای تعطیل ایران به جمعه و شنبه منتقل خواهد شد. پیش از رای‌گیری درباره تعطیلات جمعه و شنبه ، میرتاج‌الدینی پیشنهاد تعطیلی پنجشنبه و جمعه را مطرح کرد که پس از استماع نظر موافقان و مخالفان، این پیشنهاد با ۷۵ موافق، ۱۳۲ مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۷ رد شد.

 

موافق تعطیلی پنجشنبه چه گفت؟

سید محمدرضا میرتاج‌الدینی در قالب پیشنهاد اعمال اصلاح جز در این لایحه گفت: تاکنون ثقل موضوعات مطرح شده پیرامون این لایحه به تبصره ۳ آن برمی‌گردد که مربوط به تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه است، پیشنهاد دولت شنبه تا چهارشنبه بود، اما کمیسیون اجتماعی یکشنبه تا پنج‌شنبه را روز کاری مطرح کرده است که مطابق با توضیحات اتاق بازرگانی به این نتیجه رسیده است، ضمن اینکه در این کمیسیون نیز اختلاف نظر وجود داشته است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس تصریح کرد: تعطیلی پنج‌شنبه با در نظر گرفتن مبانی فرهنگی، دینی، اجتماعی، سیاسی دارای اهمیت است ضمن اینکه در درازمدت در کشور نهادینه شده است.

 

تعطیلی شنبه پروپاگاندای رسانه‌ای است

میرتاج‌الدینی افزود: پیشنهاد تعطیلی روز شنبه بر اساس یک پروپاگاندای رسانه‌ای مطرح شده و این در حالی است که مراودات اقتصادی آمریکا و چین ۱۵۰۰ میلیارد دلار مبادلات تجاری است که حتی یک ساعت یا روز اداری مشترک ندارند.

وی یادآور شد: ۸۵ درصد تجارت خارجی ما با ۱۰ کشور است که اکثر آنها مسلمان هستند، بنابراین تعیین شنبه به عنوان روز تعطیل تغییری در این روند ایجاد نمی‌کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: متأسفم برای برخی افراد که مخالفان با تعطیلی روز شنبه را متهم به بی‌اطلاعی می‌کنند و این در حالی است که ۱۰ نفر از اقتصاددانان مجلس از جمله آقایان حسین‌زاده بحرینی و زنگنه با تعطیلی روز پنج‌شنبه موافق هستند.

 

/منبع: گلد نیوز

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه