تشکیل کمیسیون طلا | اتاق اصناف ایران

نیاز به تشکیل کمیسیون طلا در اتاق اصناف ایران

نیاز به تشکیل کمیسیون طلا در اتاق اصناف ایران
لینک کوتاه کپی شد

هاشمی عنوان کرد: اتاق ایران به دنبال تشکیل و راه اندازی کمیسیون طلا در اتاق اصناف ایران است تا هر چند ماه یک بار جلسه ای برگزار و مشکلات طلا فروشان بررسی شود.

به گزارش طلانیوز: سید میثم هاشمی، تنها طلافروش عضو اتاق اصناف ایران و رییس اتاق اصناف خرمشهر بیان داشت: اتحادیه کشوری طلا برنامه های مدون و ساماندهی خوبی برای صنف طلا و جواهر کشور داشت که با برداشته شدن اتحادیه کشوری طلا و جواهر فقط اتاق ایران پیگیر مسائل صنف طلا است و پیگیر راه اندازی کمیسیون تخصصی طلا برای رفع مشکلات صنف است.

وی افزود: اتاق اصناف ایران اشراف به همه اتاق های کشور و دسترسی به مسئولین بالا رتبه دارد و می تواند صدای طلا فروشان را به گوش مسئولین رساند.

هاشمی تصریح کرد: کمیسیون های اتاق ایران بر اساس قوانین تعریف شده اند ولی در قالب کمیسیون اقتصادی می توان برای هر رسته و گروه کمیسیون تعریف کرد.

ضرورت تدوین برنامه مدون نمایشگاه های تخصصی صنف طلا و جواهر

وی با تاکید بر اینکه صنف طلا بایستی یک برنامه و تقویم مدون و مشخص برای برگزاری نمایشگاه های در طول سال داشته باشد گفت: برای پیگیری و رفع مشکلات صنف طلا نیاز است کارشناسانی خبره از صنف طلا و جواهر در کنار اتاق ایران باشند و در جلسات تخصصی اقتصادی و دارایی مشکلات صنف را دنبال کنند.

تنها طلافروش عضو اتاق اصناف ایران اظهار داشت: در جلسات هیات عالی نظارت که با ریاست وزارت صمت برگزار می شود و اتاق ایران 7 رای دارد، اکثر قوانین در این جلسات تدوین و بسیاری از مشکلات پیگیری می شود.

هاشمی با بیان اینکه اتاق ایران و وزارت صمت ارتباط تنگاتنگی دارند و اتاق ایران جزو لاینفک وزارت صمت است بیان داشت: هیات عالی نظارت بالاترین مرجع اتاق ایران است و تمام تصمیمات در آن گرفته می شود.

 رفع دو مشکل مالیات و صادرات صنف طلا  در دستور کار اتاق ایران

وی با اشاره به اینکه اتاق ایران برای همه صنوف برنامه های مدون دارد خاطر نشان کرد: اتاق ایران برای رفع دو مشکل اساسی صنف طلا و جواهر ، مالیات و صادرات برنامه دارد.

عضو اتاق اصناف ایران بیان داشت: در این راستا کمیسیون صادرات اتاق که به تازگی انتخابات آن برگزار شده است به دنبال رشد و تسهیل صادرات طلا و جواهر است.

برگزاری هر ساله  اجلاس اتاق ایران برای رسیدگی به مشکلات اصناف

وی در ادامه با بیان اینکه اتاق ایران هر ساله جلسه ای با حضور اتاق شهرستان ها با عنوان اجلاس اتاق ایران برگزار می کند گفت: در این جلسات که متشکل از تمام اتاق های شهرستان سطح کشور است مهمترین مشکلات صنفی اصناف بررسی می شود.

هاشمی تصریح کرد: برای رفع مشکلات صنف طلا، بایستی تمامی مشکلات صنف احصا و در قالب صورتجلسه ای با امضاء طلا فروشان تنظیم و به اتاق ایران ارائه شود تا در کمیسیون های تخصصی اتاق ایران  مطرح و سپس به اتاق ایران و شورای عالی برای تصویب ارسال شود.

عضو اتاق اصناف با تاکید بر اینکه مصوبات اتاق ایران برای کل کشور است ادامه داد: اتاق ایران تلاش می کند با  تعامل بهینه با وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها مشکلات اصناف را پیگیری و رفع کند.

مشکل بی ثباتی در مدیریت اتاق ایران

وی مهمترین مشکل اتاق ایران را عدم ثبات مدیریت عنوان کرد و بیان داشت: اکنون اکثریت اعضای اتاق ایران دو دوره ای هستند و در انتخابات دور بعدی نمی توانند حضور داشته باشند.

هاشمی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 3 ماه از انتخابات اتاق ایران می گذرد و در انتخابات  4 سال آینده این بی ثباتی خواهد بود.

 

/منبع: گلدنیوز

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه