طلا | بازار طلا | بازار طلا در قم

جدیدترین طلاهای بازار مورد استقبال مردم قم قرار گرفت!

جدیدترین طلاهای بازار مورد استقبال مردم قم قرار گرفت!
لینک کوتاه کپی شد

رییس اتحادیه طلا و جواهر، نقره و ساعت قم عنوان کرد: در شهر قم استقبال از طلا و جواهر بسیار خوب است و مردم این شهری علیرغم مذهبی بودن تجملاتی هستند و به مناسبت هر مهمانی و مناسبتی از خرید طلا استقبال و سعی می کنند بهترین و به روز ترین طلاها را خریداری کنند و به همین جهت بازار خوبی دارد.

به گزارش طلانیوز: سید مصطفی میره ای، رییس اتحادیه طلا و جواهر، نقره و ساعت قم  بیان داشت: با توجه به کوچک بودن شهر ولی استقبال از خرید طلا در قم خوب است و فقط در ماه های محرم و صفر بازار خرید طلا کساد است.

وی افزود: اغلب طلافروشان مشتریان زیادی از شهرهای تهران، سلفچگان، اراک، ساوه دارند،که برای خرید طلا به دلیل اینکه می توانند طلا را با قیمت کمتر و متعادل تری نسبت به تهران خرید کنند هم برای زیارت و هم برای خرید به قم می آیند.

 

بی میلی و بی اعتمادی زائران خارجی به طلای قم

میره ای با بیان اینکه در طی سال مسافران و زائران زیادی نیز از کشورهای عراق، پاکستان، هند به قم می آیند ولی استقبال چندانی برای خرید طلا ندارد گفت: از دلایل عدم تمایل به خرید طلای این مسافران خارجی این است که طلای این کشورها 21 عیار و طلای ایران 18 عیار است و به دلیل عدم آشنایی با قیمت طلا در ایران اعتماد به خرید نمی کنند.

وی در  مقایسه طلای قم با دیگر شهرهای مذهبی و زیارتی گفت:  طلاهای شهر قم نسبت به شیراز مدرن تر و کارهای شیک تری دارد ولی بازار طلای مشهد از قم قوی تر و به روز تر است.

 به دلیل علاقمندی و مذهبی بودن مردم به گوهر سنگ هایی مانند فیروزه و عقیق و .. اغلب مردم نسبت به خرید انواع مصنوعات کار شده با این سنگ ها اعم از انگشتر، گردنبند، دستبند استقبال خوبی دارند.

میره ای اظهار داشت: در حال حاضر 470 طلافروشی در قم فعالیت دارند و اتحادیه نیز در 14 رسته طلا و جواهر 600 عضو دارد.

 

تایید انتخابات اتحادیه طلا و جواهر قم پس از حواشی بسیار

وی با اشاره به برخی حواشی و اعتراضاتی که در روند انتخابات هیات مدیره فعلی اتحادیه طلا و جواهر قم رخ داد گفت: پس از شمارش آرای انتخابات و پیروزی ائتلاف وحدت و همدلی برخی از همکاران صنفی نسبت به اطلاع رسانی در مورد تعیین شعبه دوم رای گیری که به‌جهت سهولت دسترسی رای دهندگان و جلوگیری از ازدحام و ترافیک برپا شده بود، اعتراض داشتند و شکایت و اعتراض خود را در هیات نظارت مطرح و درخواست ابطال انتخابات را کردند که پس از بررسی در هیات نظارت با توجه به اینکه اطلاع رسانی در مورد صندوق شماره 2 از طریق تابلوهای نرخ قیمت به صورت روزانه قبل از انتخابات اعلام شده و پیامک های اطلاع رسانی هم ارسال شده بود، رای به صحت انتخابات داده شد، ولی همکاران دوباره اعتراض و شکایت خود را به اداره صمت تهران مطرح و اعلام کردند که بعد از بررسی اداره صمت باز هم نتیجه انتخابات تایید شد و اتحادیه به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی با تاکید بر اینکه  اعضای هیات مدیره جدید  تلاش دارند به اتفاق بزرگان و پیشکسوتان و با استفاده از تجربه آنها و با وحدت و همدلی  در جهت رفع مشکلات صنفی گام بردارند بیان داشت:  هیات مدیره جدید بنا دارد تغییرات کلی ایجاد و مشکلات صنف را اولویت بندی و با حمایت پیشکسوتان و بزرگان صنف حل کند.

میره ای افزود: هیات مدیره جدید اتحادیه برنامه جامع و کامل از مسائل آموزشی، همایش ها و نمایشگاه ها دارد که در این راستا بنا دارد در گام اول مشکلات مالیاتی صنف را با بهره گیری از کارشناسان متبحر این حوزه و چانه زنی با مدیران مالیاتی استان متعادل کنند.

 

راه اندازی  مجمع امور صنفی برای رفع مشکلات صنف طلا

رئیس اتحادیه طلا و جواهر قم اذعان داشت: مقرر است در کنار هیات مدیره اتحادیه مجمع امور صنفی طلاو جواهر متشکل از پیشکسوتان و بزرگان صنف برگزار و مشکلات صنفی در این مجمع مطرح و راهکارهای حل مشکلات احصا شود.

برگزاری مجدد نمایشگاه طلا و جواهر قم که در گذشته برگزار می شد و چند سالی است برگزار نمی شد، برنامه تامین مسکن اعضای صنف، حل مشکل مالیاتی صنف ، از برنامه های دیگر اتحادیه طلا و جواهر قم است.

 

گلایه صنف طلا از فروش طلا در سایت دیوار

وی در ادامه یکی از مشکلات صنف طلا و جواهر قم  که اغلب اعضا نسبت به آن گله دارند را فروش اینترنتی طلا در سایت دیوار عنوان کرد و بیان داشت: متاسفانه برخی افراد طلاهای سرقتی، عیار پایین و مشکل دار را با قیمت پایین در سایت دیوار به فروش می گذارند و مردم  هم در زمان فروش مجدد این طلا ها  متوجه کلاهبرداری شده و مشکلات آن گریبانگیر اتحادیه و صنف طلا است

میره ای بیان داشت: با توجه به مشکلات اقتصادی و تورم اقبال مردم به خرید طلای بدون اجرت است که متاسفانه برخی از همکاران اقدام به فروش طلای بدون اجرت می کنند که این امر موجب شده سازنده های زیادی بیکار و چرخه تولید را بخواباند که بایستی برای رفع این معضل چاره ای شود.


/منبع: گلدنیوز

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه