اتحادیه طلا و جواهر اهواز

اولویت اصلی اتحادیه طلا و جواهر اهواز برگزاری نمایشگاه طلا و جواهر است؟

اولویت اصلی اتحادیه طلا و جواهر اهواز برگزاری نمایشگاه طلا و جواهر است؟
لینک کوتاه کپی شد

رییس جدید اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر و نقره شهرستان اهواز عنوان کرد: هیات مدیره جدید اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر اهواز برای توسعه صنعت طلا برنامه هایی در دستور کار دارد که فراهم کردن زیرساختها برای برگزاری نمایشگاه طلا و جواهر و میزبانی از صنف طلا سراسر کشور اولویت اصلی هیات مدیره جدید است.

به گزارش طلانیوز: داریوش نیک رفتار ، رییس اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر و نقره شهرستان اهواز بیان داشت: با برگزاری نمایشگاه طلا و جواهر در اهواز زمینه برای تولید فراهم می شود و با توجه به اینکه اهواز در همسایگی عراق قرار دارد، پتانسیل خوبی برای تولید و صادرات طلا است.

وی افزود: هیات مدیره جدید اتحادیه تلاش دارد  روند فعالیتهای اتحادیه زرگران اهواز را از حالت سنتی به مدرن تبدیل کند و جلوی فروش طلای دست دوم و تخلفاتی که در کل کشور گریبانگیر صنف طلا شده را بگیرد و بسیاری از مشکلات صنف از  رفع کند تا در این وضعیت بازار خراب حاکم شده بر صنف طلا کشور، فشار کمتری به طلافروشان اهواز بیاید.

نیک رفتار تصریح کرد: هیات مدیره جدید اتحادیه طلافروشان وطلاسازان اهواز که در حال حاضر از دو جناح و گروه و ائتلاف مختلف انتخاب شده اند  تلاش دارند در یک فضای صمیمی برنامه های  اتحادیه را جلو ببرند تا صنف و صنعت طلا به جایگاه اصلی آن برگردانده شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر زرگران  اهواز یکی از با قدمت ترین  طلا فروشان و طلاسازان کشور هستند و هنر اهوازی ها در ساخت طلاهای دست ساز بی نظیر است و زرگران و سازندگان توانمندی در زمینه مینا و مفتول و النگو و طلاهای دست ساز در شهر اهواز فعالیت می کنند و استادکاران برجسته و حرفه ای چون منصور زهرونی در این صنعت فعالیت دارند که پتانسیل خوبی برای توسعه و تولید طلا در این شهر محسوب می شود.

 

اعتراض طلافروشان اهواز بدون تعطیلی مغازه ها انجام شد

نیک رفتار با اشاره به مشکلاتی که در صنف و بازار طلا کشور  به وجود آمده و اعتصابات سراسری صنف طلا بیان داشت: هیات مدیره جدید اتحادیه طلافروشان وطلاسازان اهواز در مورد مشکل سامانه جامع تجارت و اعتراضات صنف به اجرای این سامانه ، توانست به شکل دوستانه اعضای صنف را متقاعد کند که مغازه های خود را تعطیل نکنند و در آرامش به کسب و کار خود ادامه دهند تا  اعضای هیات مدیره جدید صدا و درخواست صنف طلا را به شکل دوستانه به گوش دستگاه ها و مسئولین ذیربط برساند.

وی گفت: اعضای صنف طلا اهواز به هیات مدیره جدید اعتماد کردند و مغازه ها را تعطیل نکردند و در آرامش همراه با نگرانی کار خود را ادامه می دهند و طبق قول داده شده اعضای هیات مدیره جدید اتحادیه نیز در راستای رفع مشکل سامانه جامع تجارت با رییس اداره اماکن استان خوزستان ، رییس کل دارایی استان خوزستان ، نماینده ولی فقیه در اهواز، رییس اتاق اصناف اهواز جلساتی را برگزار و مشکلات و صدا و حرف صنف طلا را به گوش آنها رسانده و نظرات را اعلام کردند که امید می رود در رفع این مشکل اقدامات لازم انجام شود.

رییس اتحادیه طلا و جواهر و نقره شهرستان اهواز با بیان اینکه به گفته مسئولین دستورالعمل اجرای سامانه جامع تجارت قانون است اضافه کرد: صنف طلا و جواهر نمی خواهد قانون شکنی کند ولی از مسئولین می خواهیم بندهایی در قانون سامانه جامع تجارت گنجانده شود تا فشار کمتری به صنف طلا وارد شود.

 

اتحادیه طلا و جواهر اهواز

 

صمیمیت روال کار هیات مدیره اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر و نقره

وی با تاکید بر اینکه اصول کار هیات مدیره فعلی اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر و نقره شهرستان اهواز اداره امور با صمیمیت است فردای برگزاری انتخابات دست دوستی به سمت کاندیداهایی که انتخاب نشدند برد و از آنها خواست برنامه های خود را برای اجرا و توسعه صنعت طلا به اتحادیه ارائه دهند و همچنین از زحمات هیات مدیره قبلی که زحمات زیادی برای اتحادیه کشیده اند تقدیر کرده و انتظار دارد هیات مدیره قبلی کنار هیات مدیره جدید قرار گیرد و در صورت خطای احتمالی  آن را گوشزد کند.

 نیک رفتار در ادامه با بیان اینکه هیات مدیره قبلی اتحادیه علیرغم زحمات زیادی که برای اتحادیه کشیدند ولی به دلیل اینکه  اتحادیه به شکل سنتی اداره می شد و هیچ تعاملی با رسانه ها نداشتند، صدا و هنر صنف طلای اهواز به گوش همکاران در کشور نمی رسید بیان داشت: هیات مدیره جدید در نظر دارد به صورت حرفه ای و بیشتر از قبل در رسانه ها حضور داشته و هنر صنعت طلای اهواز را به کشور معرفی کند.

 

اتحادیه طلا و جواهر اهواز

 

نتایج انتخابات اتحادیه طلاوجواهر اهواز در اردیبهشت 1403

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه انتخابات هیات مدیره فعلی نسبت به دوره های قبلی بسیار پرشور برگزار شد و در دوره های قبل بین 180 تا 200 نفر شرکت می کردند ولی در این دوره بیش از 370 نفر شرکت کردند، این حضور پر شور و با امید، مسئولیت هیات مدیره جدید را افزایش می دهد.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر و نقره شهرستان اهواز تصریح کرد: انتخابات اعضای هیات مدیره و بازرسی اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر و نقره شهرستان اهواز در 4 اردیبهشت از ساعت 11 تا 14 و 30 دقیقه به صورت کاملا الکترونیک در خیابان طالقانی بازار زرگرها (عباسیه) برگزار گردید.

وی اظهار داشت: از مجموع ۵۹۱ نفر اعضای این اتحادیه، ۳۷۴ نفر در انتخابات شرکت و پس از اتمام رای گیری از تعداد کل آراء ماخوذه، آقایان داریوش نیک رفتار با ۲۰۰ رای  به عنوان رئیس اتحادیه ، فرزاد خفاجی زاد با ۱۷۶ رای نایب رئیس اول، ناجی برنجی با ۱۵۱ رای نایب رئیس دوم، محمد کاظم جورابیان با ۱۱۵ رأی دبیر اتحادیه و عباس کارکوب با ۹۳ رأی به عنوان خزانه دار اتحادیه طلا و جواهر اهواز انتخاب شدند.

نیک رفتار اظهار داشت: در این انتخابات احمدرضا خلفی با ۱۶۳ رای بعنوان بازرس اصلی اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر  و نقره شهرستان اهواز انتخاب شد.

 

/منبع: گلدنیوز

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه