// کد مطلب: ۱۶۶۸۲۰

رئیس جمهور

رضایی کوچی: رئیس جمهور باید فهم درستی از ظرفیت ها و توان اجرایی نیز داشته باشد

رضایی کوچی: رئیس جمهور باید فهم درستی از ظرفیت ها و توان اجرایی نیز داشته باشد
لینک کوتاه کپی شد

در این نشست رضایی کوچی رئیس ستاد زیربنایی ستاد انتخاباتی قالیباف با بیان اینکه رسیدن به رشد 8درصدی نیازمند عمل به امور زیربنایی کشور است، گفت: برای ترانزیت کالا و مسافر در بین کشورهای بزرگ دنیا بهترین موقعیت جغرافیایی را داریم که نیازمند دیپلماسی اقتصادی و آماده سازی زیرساخت‌های داخل کشور است.

وی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور باید فهم درستی از ظرفیت ها داشته باشد و توان اجرایی نیز داشته باشد، اظهار داشت: قالیباف به لحاظ اجرایی به اعتراف همه فردی قوی هست. 4سال ریاست قوه مقننه موجب شد ه ایشان اشراف کاملی به مسائل مختلف زیربنایی داشته باشد.

رضایی کوچی با اشاره موضوع مسکن گفت: سالانه یک میلیون مسکن باید بسازیم که عرضه و تقاضا باهم متناسب باشد، گفت: یکی از موضوعات که مورد تاکید ما در جلسات با آقای قالیباف است، ساخت مسکن است و دولت باید پیمانکاری را سیاست‌گذاری کند نه اینکه خودش مسکن بسازد.

رئیس کمیسیون عمرانی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نقطه ضعف ما بانک‌هاست و بانک‌ها در این زمینه همکاری نکرده‌اند و آقای قالیباف با قدرت اجرایی خود بانگ ها را پای کار ساخت مسکن خواهد آورد.

وی افزود: جاذبه را برای بخش خصوصی فراهم نکرده ایم و به دنبال قانونی برا مشارکت خصوصی هستیم تا نقدینگی مردم به سمت پروژه های عمرانی هدایت شود. باید بخش خصوصی را رقیب دولت ندانیم و این نیز یک خلا در پیشرفت پروژه های عمرانی هست.

دنیامالی: قالیباف با مردم خلق نیکو دارد ولی با مدیران سختگیر است

همچنین احمد دنیامالی نماینده مجلس شورای اسلامی در این مراسم با بیان اینکه باید جامعه را توانمندسازی کنیم که اگر می خواهیم قیمتی را اصلاح کنیم مشکلی برای مردم ایجاد  نشود، گفت: کسی که می تواند حرکتی در کشور بوجود بیاورد و مشکلات بیش از 4دهه ای کشور را بهتر از دیگران رفع کند، دکتر قالیباف است.

وی افزود: ویژگی آقای قالیباف این است که اخلاق نیکویی با مردم دارد ولی با مدیران سختگیر است و بر اساس شاخص ها از مدیران کار می خواهد.

دنیامالی ادامه داد: مهمترین مشکل کشور هزینه های جاری غالب بر هزینه های تملک دارایی و سرمایه است و هرچه دامنه فاصله هزینه های عمومی از بودجه های تملک دارایی بیشتر شود نشان دهنده افزایش تورم و سقوط پایه پولی است و آمار کنونی در این زمینه قابل قبول نیست. قالیباف دنبال جلوگیری از بنگاه‌داری بانکها و اضافه برداشت بانک ها از خزانه کشور است.

این نماینده مجلس بیان داشت: در طول سالهای گذشته بانک‌ها تخلفات بسیار کشور انجام داده اند و اکثر بانک ها ورشکسته هستند و بیش از تسهیلات دارایی دارند.

 

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه