// کد مطلب: ۱۶۰۷۸۳

اختصاصی طلانیوز

خدمات حمایتی بانک سامان از صنایع دارویی کشور

خدمات حمایتی بانک سامان از صنایع دارویی کشور
لینک کوتاه کپی شد

بانک سامان در سال‌های اخیر با توجه به برنامه‌های راهبردی خود در حمایت از فعالان صنایع کشور و توسعه اقتصادی، در بخش بانکداری شرکتی اقدام به ارائه خدمات و طرح‌های تسهیل‌گر در حوزه‌های گونان کرده است. یکی از بخش‌های استراتژیک که همواره مدنظر بانک سامان در مسیر ارائه خدمات بهتر و بهینه در جهت سلامت جامعه ایرانی به کار گرفته شده است، بخش دارو و حمایت از فعالان صنایع دارویی کشور می‌باشد.

به گزارش اختصاصی طلانیوز، اهمیت دارو و سلامت ملی به عنوان یکی از شاخص‌های مهم توسعه از دیدگاه بانک جهانی و سازمان جهانی بهداشت محسوب می‌گردد. بانک سامان به‌واسطه خدمات گسترده و کامل خود در سال‌های گذشته به انتخاب اول شرکت‌های تولیدی و صنعتی به‌ویژه در حوزه غذا و دارو و صنایع وابسته تبدیل‌ شده است.

وجود عواملی چون طرح تحول سلامت در سال‌های اخیر منجر به توسعه و بهبود خدمات ارائه شده به بیماران و همچنین افزایش دسترسی جمعیت آسیب‌پذیر و کم درآمد کشورمان به خدمات بهداشتی و درمانی از جمله دارو شده است. 

واردات ماده مؤثره دارویی در سال 1401 در حدود یک میلیارد دلار بود و در مقــابل تنها 17 میلیون دلار مــاده مؤثره صادر شده است. در حال حاضر 72 واحد صنعتی به تولید ماده مؤثره دارویی در داخل کشور می‌پردازند. محصولات این کارخانه‌ها در بین 1139 واحد صنعتی داروسازی تقسیم می‌شود. هلدینگ‌های بزرگ دارویی کشــور در سـه حوزه تولید ماده اولیه تولیــد دارو، پخش و توزیــع آن به ادغــام عمــودی زنجیــره تأمین پرداخته‌اند.

بانک سامان در مسیر اهداف خود مبنی بر حمایت از واحدهای اقتصادی و تولیدی کشور و همچنین با درنظر گرفتن مسئولیت‌های اجتماعی خود در قبال آحاد مردم ایران اسلامی در بخش بانکداری شرکتی خود اقدام به ارائه خدمات زودبازده و تسهیل‌گر به عمده شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه‌های تولید، بازرگانی واردات و صادرات دارو و توزیع کرده است.

این همکاری باعث شده است تا بانک سامان، شناخت بهتری از زنجیره ارزش این صنعت در کشور کسب و محصولات متناسبی را در شرایط تحریم و رکود اقتصادی برای مشتریان خود فراهم کند. 

 

محورهای تعریف‌شده خدمات بانک سامان برای صنایع دارویی کشور

بانک سامان با تأسیس و راه‌اندازی مدیریت بانکداری شرکتی خود در چابک‌سازی هرچه بیشتر عملیات بانکی قدم برداشته است تا با ارائه خدمات مشاوره‌ای در حوزه تأمین مالی از طریق اختصاص بانکدار به شرکت تمامی امور شرکت را در حوزه‌های مختلف هماهنگ و پیگیری خواهد کرد.

این مدیریت با در نظرگرفتن شرایط اقتصادی و سیاسی کشور دغدغه اصلی خود را به طور خاص، ارائه راهکارهای سریع و مناسب در تمامی حوزه های بانکی به فعالان این حوزه قرار داده است.

بانک سامان ایران که همواره در مسیر حمایت‌های اقتصادی و توسعه‌ای گام بر می‌دارد، با درنظرگرفتن نقش سلامت‌محوری جامعه ایرانی و جهانی اقدام به ارائه خدمات به فعالان صنایع دارویی کشور در چند محور اصلی تولید، بازرگانی، صادرات، واردات، توزیع و پخش کرده‌ است که هربخش از مزیت‌های خاص دریافت این خدمات در حوزه بانکداری شرکتی سامان برخوردار خواهد بود.

در حوزه تولید دارو که شامل مواد اولیــه و محصولات نهایی می‌شود، تولیدکنندگان دارو عموماً از خدمات تأمین سرمایه در گردش و تأمین مالی بانک سامان برای واردات مواد اولیه قطعات خطوط تولید و…  استفاده می‌کنند. همچنین بانک سامان در حوزه طرح‌های ایجادی و توسعه‌ای به منظور واردات ماشین آلات خطوط تولید این صنعت نسبت به پرداخت تسهیلات بلندمدت اقدام می‌کند.

در بخش‌های بازرگانی، صادرات و واردات بانک سامان با ایجاد زیرساخت‌ها و شـبکه‌های ارتباطی قوی داخل و خارج از کشور، اقدامات مؤثر، هدفمنــد و سریع باهدف تأمین واردات مواد اولیه موردنیاز در جهت تولیـد کالاها همچنین صادرات خدماتی را به فعالان صنایع دارویی کشور ارائه می‌دهد تا آنها بتوانند محصولات نهایی تولید خود به خارج از کشور را به انجام برسانند.

توزیع کنندگان بیش از هر چیز، از خدمات بانک سامان در حوزه تأمین مالی به صورت غیرمستقیم و با بهره‌گیری از طرح پیوند بانک ســامان اســتفاده می‌کنند و با استفاده از این طرح از مزایای آن همچون حذف چک‌های مدت‌دار از کسب‌وکارها و جانشین کردن تسهیلات بانکی و سهولت در تسویه مدت‌دار با طرف‌های تجاری بهره‌مند می‌شوند.

 

مزیت‌های خدمات بانک سامان برای فعالان صنایع دارویی کشور

بانک سامان تلاش کرده است تا با ارائه خدمات پرداخت‌های بین‌المللی با بهره‌گیری از روابط کارگزاری گسترده بانکی در اروپا و سایر کشورها با حداقل هزینه و در سریع‌ترین زمان ممکن از طریق منشأهای مختلف بانکی، در جهت تهیه و ارسال به موقع ارز در صرافی سامان اقدام کند تا این دغدغه فعالان صنایع دارویی برطرف شود.

پرداخت تسهیلات ریالی در قالب عقود مختلف به منظور تأمین سرمایه گذاری برای

خریدهای داخلی و خارجی و تأمین مالی پروژه های واحدهای تولیدی در قالب تسهیلات بلندمدت از دیگر مزایای بانک سامان در حمایت از صنایع دارویی کشور است.

وجود مشکلات و موانع پیش‌روی صنعت دارویی کشور سبب گردید تا بانک سامان اقدام به طراحی و پیاده‌سازی محصول اعتباری جدیدی با عنوان طرح پیوند کند تا ضمن برطرف کردن این دغدغه، میزان آسیب پذیری شرکت های پخش در این زمینه را نیز کاهش دهد.

در این محصول، بانک تسهیلات سرمایه در گردش را به داروخانه‌ها اعطا می‌کند تا نسبت به خرید دارو به صورت نقدی از شرکت‌های پخش، اقدام کنند که به این ترتیب تسویه با شرکت‌های پخش دارو به صورت نقد و آنلاین انجام می‌شود.

ورود نقدینگی به محض فروش و در زمان صدور فاکتور به شرکت‌های پخش، کاهش هزینه های عملیاتی مدیریت چک‌ها و عدم نیاز به پیگیری مطالبات حاصل از فروش، چابک‌تر شدن عملیات شرکت‌های پخش و در نتیجه افزایش سرعت گردش مالی در صنعت دارو از مزایای طرح تسهیلاتی پیوند برای شرکت‌های پخش دارو می‌باشد.

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه