// کد مطلب: ۱۶۰۴۶۲

بیمه پارسیان

رشد ۱۴ درصدی پرتفوی بیمه‌های عمر

رشد ۱۴ درصدی پرتفوی بیمه‌های عمر
لینک کوتاه کپی شد

بیمه‌های عمر و زندگی یکی از پویاترین و گسترده‌ترین بخش‌های بیمه در تمام دنیاست. در واقع بیش از همه رشته‌های دیگری که در صنعت بیمه پدیدار شده است، این رشته همچنان پیشتاز در توسعه و تازگی در ابداع رشته‌های جدید، قابلیت پایداری و برنامه‌ریزی دارد. این بیمه به اندازه تمام ۸۵ میلیون جمعیت کشور وسعت و بازار دارد و به اندازه کافی جذابیت برای تمام بیمه‌گران و بیمه‌گزاران دارد.

بیمه پارسیان یکی از مجموعه‌هایی است که با دقت و تمرکز در این بخش از صنعت بیمه فعالیت می‌کند. در مدت فعالیت در این بخش نیز سعی کرده تا با برنامه‌ریزی، برای تمام بخش‌های جامعه بیمه‌نامه‌های خاص این اقشار طراحی و ارائه کند. در این زمینه تا حدود زیادی موفق عمل کرده، به طوریکه میزان مشارکت شبکه فروش بیمه پارسیان در ماه‌های اخیر با رشد ۳۲٫۸ درصدی مواجه بوده است. آنچه پیش روی شماست، گفت‌وگو با سعید گیوه‌چی مطلق، مدیر بیمه‌های زندگی در شرکت بیمه پارسیان در مورد وضعیت «بیمه‌های عمر و زندگی» در این شرکت است. 

– یکی از مهمترین بخش‌های صنعت بیمه در حال حاضر، بیمه‌های عمر و زندگی هستند. بیمه پارسیان تا کنون در این بخش چه طرح‌هایی ارائه کرده است؟

بیمه پارسیان با ارایه یکی از جامع‌ترین محصولات بیمه‌ای در بازار بیمه کشور تحت عنوان بیمه جامع آرامش زندگی پارسیان، ضمن ارائه پوشش‌های بیمه‌ای متنوع، منافع بیشتری برای بیمه‌گزاران و نیز اعضای شبکه فروش ایجاد نموده است.

این بیمه نامه، ضمن ارایه مجموعه کاملی از پوشش‌های بیمه‌ای از قبیل تامین سرمایه در صورت بروز بیش از ۳۰ نوع بیماری مختلف، کاهش اثرات مالی آسیب‌های ناشی از وقوع حوادث، تامین منافع در صورت از کار افتادگی دائم و کامل و کاهش درآمد ناشی از آن، جبران اثرات مالی فوت سرپرست خانواده، امکان سرمایه‌گذاری بخشی از مبالغ پرداختی را برای مشتریان فراهم کرده است. 

این شرکت همچنین با سهیم کردن مشتریان در بازدهی سرمایه‌گذاری انجام شده روی اندوخته سرمایه‌گذاری بیمه نامه‌ها، اندوخته مطمئنی را برای آنان ایجاد کرده که به صورت یکجا یا در قالب انواع بیمه‌های مستمری به بیمه‌گزار یا ذینفعانی که وی تعیین کرده است، قابل پرداخت خواهد بود. همچنین به جهت ارایه خدمات متمایز به بیمه‌گزاران این شرکت، ارتقای محصولات خود را در اولویت قرار داده است. تعلق سود مشارکت در منافع متناسب با بازارهای پولی به صورت روزشمار، ارائه پوشش‌هایی برای بیمه‌گزار در صورتی که بیمه‌گزار، بیمه نامه را برای فرد دیگری خریداری کرده باشد، افزایش سقف پوشش بیمه‌ای و تسهیل روند صدور بیمه‌نامه و ارایه خدمات، از جمله این مزایا هستند.

به علاوه در راستای ارایه خدمات ویژه به بیمه‌گزاران بیمه‌های زندگی، محصول «بیمه زندگی و مستمری جامع آرامش پارسیان» با نحوه پرداخت مستمری به صورت مدت معین و مادام‌العمر اجرا شده است.

همچنین بیمه پارسیان به تازگی از طرح‌های ویژه خود برای بخش‌های مختلف جامعه با توجه به ویژگی‌های جمعیت شناختی (سن، جنسیت، شغل و …) رونمایی کرده،که برخی از این طرح‌ها عبارتند از: طرح ستاره دنباله‌دار پارسیان ویژه کودکان زیر هفت سال، طرح سکه پارسیان ویژه دانش‌آموزان  و طرح فراز زندگی پارسیان ویژه ورزشکاران، داوران و مربیان کشور، …

– تا کنون چه اقداماتی برای ارایه خدمات بهتر به بیمه‌گزاران (از جمله بیمه نامه‌های زندگی و رضایت آنها انجام داده‌اید؟

به منظور ارائه خدمات به بیمه‌گذاران اقدامات ارزنده‌ای در سطوح مختلف بیمه‌های زندگی در بیمه پارسیان انجام شده است. از جمله آن‌ها می‌توان به راه‌اندازی سازمان فروش بیمه پارسیان، ارایه طرح‌های بیمه‌ای با توجه به نیاز بخش‌های مختلف جامعه، تسهیل روند ارزیابی و پذیرش ریسک‌های بیمه‌ای، افزایش حدود اختیارات در شعب سراسر کشور جهت تسریع در روند صدور بیمه نامه، ارایه پوشش‌های معافیتی به بیمه‌گزاران از جمله پوشش معافیت از پرداخت کل حق بیمه در صورت فوت بیمه‌گزار یا از کارافتادگی دائم و کامل بیمه‌گزار، برگزاری دوره‌های آموزشی به نمایندگان و کارشناسان و انتقال اطلاعات فنی به ایشان جهت پاسخگویی بهتر به مشتریان، حذف فرآیندها و مراحل غیرضروری در مراحل تشکیل و بررسی پرونده‌های خسارت جهت تسریع در بررسی و پرداخت خسارت، پرداخت خسارت امراض به صورت سرمایه‌ای جهت افزایش رضایتمندی مشتریان، پرداخت اندوخته بیمه نامه به تاریخ روز ثبت خسارت (نه به تاریخ فوت) به ذی‌نفعان در پرونده‌های خسارت فوت و احتساب سود روز شمار تعلق گرفته بعد از تاریخ فوت به ذی نفعان جهت جلوگیری از تضییع از حقوق ذی‌نفعان و…. اشاره کرد. همچنین بیمه پارسیان در راستای پایدار نگه داشتن بیمه نامه‌های دارای بدهی وام که در آن بیمه گزاران توان پرداخت دیرکرد وام خود را به صورت کامل نداشتند، با برگزاری جشنواره افزون زندگی اقدام به بخشودگی قسمتی از دیرکرد وام‌های بیمه‌گزاران کرده است.

– طرح‌های «لیام» و «ستاره دنباله‌دار» بیمه پارسیان چه مزیتی نسبت به طرح‌های دیگر بیمه‌های زندگی دارد و چرا طرح بیمه نامه ستاره دنباله دار مختص کودکان زیر هفت سال طراحی شده است؟

امروزه با توجه به هزینه‌های هنگفت درمانی، نیاز به چتر حمایتی در زمان بروز بیماری و حتی جهت پیشگیری از آن بیش از پیش احساس می‌شود. بسیاری از افراد در مشاغلی فعالیت می‌کنند که امکان بهره‌مندی از بیمه‌های تکمیل درمان گروهی را ندارند . از آنجایی که حفظ نشاط و تندرستی و کاهش دغدغه افراد در جهت جبران هزینه‌های درمانی، آسایش خاطر بیشتری برای‌شان ایجاد می‌کند، شرکت بیمه پارسیان با طرح لیام زندگی «ارایه بیمه درمان تکمیلی خانواده به بیمه شدگان بیمه‌های زندگی و مستمری پارسیان»، ضمن ایجاد پشتوانه مالی مناسب، رفاه حال بیشتری برای هریک از اعضای خانواده در طول بیمه نامه ایجاد کرده است. در واقع طرح لیام زندگی با هدف افزایش سطح رضایتمندی بیمه‌شدگان بیمه‌های زندگی با ارایه خدمات متمایز و افزایش مزیت رقابتی و توان بازاریابی شبکه فروش ارایه شده است. ویژگی متمایز این طرح ارایه انواع بیمه‌های درمان تکمیلی با تخفیف حق بیمه تا سقف ۳۵ درصد، متناسب با اندوخته سرمایه‌گذاری بیمه‌نامه زندگی ایشان است. بازار هدف خاص این طرح، افراد فاقد بیمه‌گر پایه یا بیمه تکمیل درمان از قبیل اصناف و مشاغل آزاد، کارگاه‌ها و شرکت‌های با تعداد نیروی کم و… است.

تمرکز بیمه پارسیان بر افزایش ضریب نفوذ بیمه‌ زندگی با معرفی طرح «ستاره دنباله‌دار» از این جهت اهمیت بیشتری دارد، که والدین با خرید بیمه زندگی از کودکی می‌توانند گامی موثر در راستای کاهش دغدغه‌های آینده کودکان خود بردارند. مهمترین دغدغه والدین صاحب فرزند خردسال، نگرانی در خصوص آینده کودکانشان است، که حتی تا زمان مرگ نیز با والدین همراه خواهد بود، دغدغه از این جهت که معلوم نیست کودکان ما در سنین جوانی، چه آینده‌ای در انتظارشان باشد، بنابراین بیمه پارسیان با ارایه طرح «ستاره دنباله‌دار»، این امکان را برای خانواده‌ها فراهم می‌کند که با تخصیص بخش اندکی از حقوق ماهانه خود و سرمایه‌گذاری آن در قالب طرح «ستاره دنباله‌دار» پارسیان، از اندوخته حاصل از این سرمایه‌گذاری در جهت نیازهای مادی فرزندان خود ، از قبیل اشتغال، ازدواج، و … در آینده بهرمند شوند.

اینکه بیمه پارسیان قصد دارد با معرفی انواع طرح‌های بیمه‌ای نسبت به ترویج فرهنگ بیمه‌ای در کشور اقدام نماید، به این دلیل است که از توانمندی خود در این زمینه آگاه بوده و تصمیم دارد با تقویت ابزارهای لازم، بازار بزرگتری را تحت پوشش قرار دهد و پهنه فعالیت‌های خود را گسترش دهد.

– با توجه به اینکه الویت «بیمه پارسیان» فروش بیمه نامه‌های زندگی است. در این زمینه تا چه حد موفق عمل شده و چه پرتفویی حاصل شده است؟

باتوجه به اقدامات انجام شده که شامل ارایه طرح‌های جدید، آموزش‌های مدون و راه‌اندازی سازمان فروش و … بوده است، میزان مشارکت شبکه فروش شرکت طی ماه‌های اخیر با رشد ۳۲٫۸ درصدی مواجه بوده است. بدیهی است این افزایش مشارکت در ماه‌های آتی تاثیر به سزایی در میزان فروش شرکت خواهد داشت ضمن آنکه رشد پرتفوی وصولی شرکت بیمه پارسیان در ۸ ماه ابتدایی سال جاری نسبت به سال پیش ۱۴ درصد بوده است.

 

– با توجه شیوه این مجموعه چه راه‌هایی برای توسعه‌ صنعت بیمه وجود دارد؟

ﺑﺎ وﺟﻮد اﻫﻤﯿﺖ ﺑﺎﻻی ﺻـﻨﻌﺖ ﺑﯿﻤـﻪ، ﻣﺘﺎﺳﻔﺎﻧﻪ ﻫﻨﻮز اﯾﻦ ﺻﻨﻌﺖ ﻧﺘﻮاﻧﺴﺘﻪ جایگاه واقعی ﺧﻮد را در اﻗﺘﺼﺎد و زﻧـﺪگی ﻣـﺮدم اﯾـﺮان ﻧﻬﺎدﯾﻨـﻪ کند. چاﻟﺶ در ﺳﺎﺧﺘﺎر ﺻﻨﻌﺖ ﺑﯿﻤﻪ، ﻋﻤلکرد ﺷﺮکتﻫﺎی ﺑﯿﻤﻪ، ﻋﺪم ﺗﻨﻮع پذﯾﺮی در ارائه ﺧـﺪﻣﺎت ﺑﯿﻤـﻪای و عدم ﻓﺮﻫﻨگ ﺳﺎزی ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺟﻬﺖ گسترش این ﺻﻨﻌﺖ، ﻓﻀﺎی ﻏﯿﺮرﻗﺎﺑتی و ﻏﯿﺮه، تنها ﺑﺨشی از چالش‌های پیش‌روی اﯾـﻦ ﺻـﻨﻌﺖ اﺳﺖ. 

فرهنگ‌‌سازی در جهت معرفی کارکردهای بیمه و منافع ارزشمند اقتصادی-اجتماعی آن باوجود بااهمیت بودن، چندان جدی تلقی نشده است. ضمن آنکه شرکت‌های بیمه می‌توانند از طریق نوآوری در ارائه خدمات و توسعه بخش تحقیق و توسعه خود، نسبت به معرفی و ارایه خدمات جدید بیمه‌‌ای جهت انواع بازارهای هدف اقدام کنند. همچنین توجه جدی بر کسب‌وکار حرفه بیمه و حمایت از نمایندگان و کارگزاران فروش ذی‌صلاح و نظارت بر نحوه فروش و ارایه خدمات توسط ایشان می‌تواند منجر به ایجاد خوشنامی و تجربه مثبت مشتری در صنعت بیمه شود.

در واقع اﯾﺠﺎد رﻗﺎﺑﺖ در اﯾﻦ ﺻﻨﻌﺖ ﺑﺮ پاﯾﻪ ﻣﺸـﺘﺮیﻣـﺪاری، ارائه ﺧـﺪﻣﺎت ﻣﻨﺎﺳـﺐ و ﺳـﺮﯾﻊ ﺑـﻪ بیمه‌گزاران، اﺻﻼح ﺳﯿﺴﺘﻢﻫﺎی ﻧﻈﺎرتی ﺻﻨﻌﺖ ﺑﯿﻤﻪ و ارﺗﻘﺎی ﺳﻄﺢ ﺳﻼﻣﺖ آن، گسترش ﻓﺮﻫﻨگ ﺑﯿﻤـﻪ و ﺑﻬﺒـﻮد ﺿـﺮﯾﺐ ﻧﻔـﻮذ ﺑﯿﻤـﻪ ﺑﻪﺻﻮرت ﻓﺮاگیر، ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺑﯿﻤﻪﻫﺎی زندگی ﺑﻪﻣﻨﻈﻮر ﺑﺎﻻﺑﺮدن رﻓﺎه اﺟﺘﻤﺎعی، ارائه ﻃﺮحﻫـﺎی ﺟﺪﯾـﺪ ﺑﯿﻤـﻪ ﺑـﺮای ارائه ﺧﺪﻣﺎت ﺑﻪ اﻗﺸﺎر کم‌درآﻣﺪ و آﺳﯿﺐپذیر وﻏﯿﺮه است.

همچنین به منظور تقویت صنعت بیمه‌های زندگی به استناد بند ۴۰ سیاست‌‌های کلی برنامه ششم توسعه (و ماده ۸۱ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه) اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، ‌باید استقرار نظام جامع، یکپارچه، شفاف، کارآمد و چندلایه تامین اجتماعی در کشور استقرار یابد. شرکت‌های بیمه بازرگانی می‌‌توانند نقش مهمی در استقرار لایه سوم از طریق افزایش سهم بیمه‌های عمر از صنعت بیمه کشور و ارایه خدمات نوین (نظیر صندوق‌های بازنشستگی خصوصی) ایفا کنند. بنابراین ‌باید با اتخاذ سیاست‌‌های مناسب، نسبت به تقویت صنعت بیمه‌های زندگی اقدام کرد. در راستای تقویت بیمه‌های زندگی، باید اقدامات لازم درخصوص افزایش شرکت‌های بیمه زندگی تخصصی اقدام کرد. 

– جرا کاهش ریسک در صنعت بیمه ضروری است؟

«بیمه» یکی از ابزارهای مفید مدیریت خطر برای آرامش و آسایش همه افراد جامعه به ویژه تولید کنندگان است. از این رو بیشتر صاحب نظران بر این تاکید دارند که بیمه با نتایج مثبت گسترده خود، یک صنعت اقتصادی و اجتماعی است، زیرا از یک سو با ایجاد ثبات و آرامش خاطر در سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان و حتی توانایی تامین مالی مورد نیاز صنعت از محل تجمیع مبالغ خرد، زمینه رونق و توسعه تولید را فراهم می‌کند و از سوی دیگر با انواع خدماتی که به مردم به ویژه خانواده‌ها ارائه می‌دهد، زمینه ساز امنیت و آرامش اجتماعی خواهد بود.

صنعت بیمه با ارایه پوشش‌های متنوع در حوزه تولید و مراودات تجاری، نگرانی‌های کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان را برای مقابله با آثار وقوع اتفاقات ناگوار و حتی فاجعه آمیز احتمالی کاهش داده است، این مهم موجب گسترش سرمایه‌گذاری و رونق تولید در کشور می‌شود. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت هر چقدر نقش بیمه در زمینه‌های اقتصاد و اجتماعی کشور بیشتر باشد، اقتصاد با ثبات‌تر و جامعه‌ای آسوده خاطرتر داریم، زیرا توسعه بیمه به معنای کاهش ریسک‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است.

– چشم انداز افق ۱۴۰۴ بیمه پارسیان را چگونه پیش‌بینی می‌کنید و چه برنامه‌ای برای تثبیت این جایگاه در بین دیگر شرکت‌های بیمه دارید؟ 

جهت دستیابی به چشم‌اندازی در خصوص بیمه زندگی، وجود اطلاعاتی در خصوص وضعیت آینده اقتصاد و تحلیل دقیق آن، ضروری است، با این‌حال ما در بیمه پارسیان به سهم خود می‌کوشیم با توجه به اطلاعات آماری در دسترس در این خصوص برنامه ریزی دقیقی انجام دهیم.

با توجه به هرم جمعیتی، افزایش تعداد جمعیت سالمندان کشور در آینده و نیاز اقشار سالخورده به حمایت دولت در خصوص بیمه بازنشستگی، تامین اجتماعی و… به معنای بار مضاعف بر دوش بخش اقتصادی دولت  است که این امر نشان دهنده بحران‌های احتمالی در سیستم‌های تامین اجتماعی کشور در آینده است.  این موضوع لزوم داشتن بیمه نامه‌های دیگر را به روشنی بیان می‌کند.

لزوم برنامه‌ریزی فردی در حوزه بیمه بازنشسنگی واضح است بنابراین باید تلاش کنیم تا مفهوم بیمه در زندگی در بین عموم جامعه جاری و ساری باشد و مفهوم بیمه در سطح کشور و لایه‌های مختلف جامعه گسترش یابد. بیمه پارسیان همواره به فکر ارایه محصول و خدمت جدید برای جذب مشتریان است، چراکه می‌خواهیم در بازار بیمه زندگی بهترین باشیم. شرکت بیمه پارسیان قدم‌های ارزشمندی در جهت گسترش بازار بیمه زندگی در سال ۱۴۰۲ برداشته است، که این امر نوید سال‌های روشنی در آینده خواهد بود، هر چند وضعیت رشد و توسعه این صنعت در هر کشوری را شرایط کلی حاکم بر اقتصاد آن کشور مشخص می‌کند. 

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه