// کد مطلب: ۱۶۰۴۶۷

بیمه سلامت ایران

جزییات نظام‌ برنامه ریزی عملیاتی در سازمان بیمه سلامت ایران

جزییات نظام‌ برنامه ریزی عملیاتی در سازمان بیمه سلامت ایران
لینک کوتاه کپی شد

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران، گزارش نظام‌ برنامه ریزی عملیاتی در سازمان متبوع خود را تشریح کرد.

حسین رنجبران در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران گفت: سیر تکاملی نظام برنامه‌ریزی عملیاتی در سازمان بیمه سلامت ایران به این صورت است که در سال ۱۳۸۱ فرایند برنامه‌ریزی عملیاتی در چارچوب نظام مدیریت کیفیت با استفاده از فرم‌های مدون در ستاد مرکزی و سه اداره کل استانی اردبیل، کرمان و یزد شروع شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران افزود: در سال ۱۳۸۳ نظام برنامه‌ ریزی عملیاتی در ۲۸ اداره کل استانی دیگر استقرار یافت، همچنین برنامه ریزی عملیاتی از سال ۱۳۹۵ تاکنون در بستر الکترونیک سازمان بیمه سلامت ایران به آدرس op.ihio.gov.ir به صورت یکپارچه در حال اجرا می‌باشد.

وی تصریح کرد: محورهای اصلی برنامه عملیاتی شامل دسترسی عادلانه سلامت محوری و حفاظت مالی است.

رنجبران درباره چرخه برنامه ریزی عملیاتی گفت: این چرخه شامل شناسایی چالش‌ها و مسائل سازمان، تعیین برنامه عملیاتی سال آتی، بارگذاری برنامه عملیاتی در سامانه پایش برنامه عملیاتی و نظارت بر اجرای برنامه‌ها و ثبت نتایج در سامانه است.

وی درخصوص برنامه عملیاتی سازمان در سال ۱۴۰۲ تاکید کرد: این برنامه شامل ۵ هدف کلان، ۴۲ هدف کمی، ۱۱۳ برنامه و ۴۸۱ فعالیت است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به اهم نتایج و دستاوردها اظهار داشت: توسعه و گسترش پوشش بیمه سلامت، بهبود عملکرد پاسخگویی به نیازها و انتظارات بیمه شدگان، مدیریت بهینه هزینه‌های سلامت و توسعه خدمات غیر حضوری به بیمه شدگان و ارائه دهندگان خدمات سلامت از اهم نتایج و دستاوردها است.

وی گفت: در این زمینه سازمان بیمه سلامت ایران به عنوان یک سازمان برنامه محور در دومین همایش نظام برنامه‌ریزی در آبان ماه سال جاری موفق به دریافت لوح تقدیر و تندیس “سازمان برتر در نظام برنامه‌ریزی” گردید که نشانگر همت و تلاش مدیران و کارشناسان در کلیه سطوح سازمانی در استفاده از ابزارها و روشهای مناسب جهت بهبود مستمر فرآیندها و ارتقای بهره وری می باشد.

جهت مشاهده اینفوگرافی نظام برنامه ریزی عملیاتی در سازمان بیمه سلامت ایران اینجا کلیک کنید

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه