// کد مطلب: ۱۶۳۴۱۹

بیمه رایگان سلامت

دسترسی مردم به خدمات بیمه رایگان سلامت پس از کرونا توسعه بیشتری پیدا کرد

دسترسی مردم به خدمات بیمه رایگان سلامت پس از کرونا توسعه بیشتری پیدا کرد
لینک کوتاه کپی شد

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: دسترسی مردم به خدمات بیمه رایگان سلامت پس از کرونا توسعه بیشتری پیدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران، دکتر محمد مهدی ناصحی گفت: سازمان بیمه سلامت حامی پوشش همگانی در کشور است و از زمانی که این سازمان زیر نظر وزارت بهداشت قرار گرفت، تامین کننده مالی و مجریان سلامت توانستند تا عمق روستاها و شهرستان ها، خدمات خوشه‌ای با پوشش بیمه ارایه دهند.

وی ادامه داد: پیشگیری بر درمان مقدم است و بر این اساس معاونت پیشگیری در سازمان بیمه سلامت راه اندازی شده است تا از بیماری افراد جلوگیری شود و هزینه‌ها در نظام سلامت مدیریت شود.

دکتر ناصحی گفت: یکپارچه کردن بیمه‌ها و تجمیع منابع مالی در کشور در حال تقویت است و در بیمه‌ها به این سمت می‌رویم تا اعتبارات در یک منبع واحد و تامین کننده واحد ارایه شود، تا اثر بخشی هم افزایش یابد در کشورهای توسعه یافته ۳۰ درصد منابع سلامت هدر می‌رود و این رقم در کشور ما بیشتر است و تجمیع منابع کیفیت و نظارت خدمات را بالا می‌برد.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران، با اعلام پوشش ۸۵ میلیونی جمعیت کشور از بیمه گفت: در دوران کرونا هم تجربه خوبی بدست آوردیم و همه بالقوه بیمه شدند و این قانون پس از کرونا توسعه یافت تا دسترسی مردم به خدمات افزایش یابد.

وی گفت: در پوشش دهک‌های پایین سه دهک اول بالغ بر ۶ میلیون در ۱۴۰۱ و دو دهک دیگر در سال۱۴۰۲ با جمعیت بالغ بر۱۲ میلیون ۵۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه رایگان قرار گرفتند.

ناصحی ادامه داد: وظیفه ما ایجاد بیمه پایه در خور شان مردم است و البته با بیمه جامع و کامل فاصله داریم، اما امکان این هست به صورت مجازی و بدون مراجعه حضوری همه بیمه شوند.

وی گفت: بیمه مادران باردار و شیرده و فرزندان آنها تا ۵ سالگی با پوشش ۹۰ درصدی در مراکز دولتی فراهم شده است.

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه