// کد مطلب: ۱۶۵۸۵۲

پرفروش ترین پیکاپ | پرفروش ترین پیکاپ های ایران

پرفروش ترین پیکاپ ایران کدام است؟ | پرفروش ترین پیکاپ ها را بشناسید

پرفروش ترین پیکاپ ایران کدام است؟ | پرفروش ترین پیکاپ ها را بشناسید
لینک کوتاه کپی شد

بررسی جزییات تولید پیکاپ مونتاژی در سال ۱۴۰۲ نشان می دهد که ۲۰,۲۱۵ دستگاه از این نوع خودرو در کشور تولید شده است.

به گزارش طلانیوز: براساس آمار منتشرشده از سوی وزارت صمت، دو خودروساز بخش خصوصی، کرمان موتور و ماموت خودرو، رتبه های اول و دوم تولید پیکاپ های مونتاژی را به خود اختصاص داده اند. ایران خودرو دیزل بعد از این دو شرکت قرار دارد. البته کرمان موتور در تولید پیکاپ مونتاژی فاصله بسیار زیادی با رقبا ایجاد کرده است.

 

بخش خصوصی صدرنشین تولید پیکاپ

براساس این گزارش همچنان بخش خصوصی صدرنشین تولید پیکاپ است. در این مدت آبی پوشان کرمانی با تولید ۱۱,۶۴۷دستگاه پیکاپ تی ۸ (JAC T8) نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ با تولید ۹,۱۸۸ دستگاه موفق به ثبت رشد ۲۷ درصدی تولید شده اند.

ماموت خودرو نیز در سال گذشته توانست در مجموع ۳,۹۷۰ دستگاه کلوت دنده ای و اتومات تولید کند. البته تولید کلوت دنده ای در این شرکت با افت ۵۸ درصدی همراه شد و از ۱,۳۷۹ دستگاه در سال ۱۴۰۱ به ۵۷۸ دستگاه رسید، اما ماموت خودرو این افت را با افزایش تولید کلوت اتومات جبران کرد و تیراژ آن را از ۴۲۰ دستگاه سال ۱۴۰۱ به ۳,۳۹۲ دستگاه در سال ۱۴۰۲ رساند. در مجموع، سال گذشته، این تولیدکننده بخش خصوصی ۳,۹۷۰ دستگاه کلوت دنده ای و اتومات تولید کرد و با رشد ۱۲۱ درصدی همراه شد.

ایران خودرو دیزل نیز سال گذشته در مجموع ۳,۱۳۸ دستگاه فوتون دیزلی و بنزینی تولید و رشد ۷۱ درصدی را تجربه کرد. این شرکت با ۸۰۴ دستگاه فوتون دیزلی افت تولید ۳۸ درصدی را به ثبت رساند. در مقابل با رشد تولید ۳۲۵ درصدی تولید ۵۴۹ دستگاه فوتون بنزینی در سال ۱۴۰۱ را به ۲,۳۳۴ دستگاه در سال گذشته رساند.

بهمن دیزل هم سال گذشته ۱۱۳۰ دستگاه کاپرا تولید کرد. این تیراژ نسبت به تولید ۳۷۹ دستگاه در سال ۱۴۰۱ رشد ۱۹۸ درصدی را نشان می دهد. برخلاف این خودروسازان، آمیکو ۵۸ درصد افت تولید داشته است. سال ۱۴۰۱ این شرکت ۷۹۳ دستگاه آسنا تولید کرده بود، این تیراژ در سال ۱۴۰۲ به ۳۳۰ دستگاه تقلیل یافته است.

 

آمار تولید پیکاپ های مونتاژی در سال ۱۴۰۲

پرفروش ترین پیکاپ

 

/منیع: اسب بخار

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه