// کد مطلب: ۱۶۵۹۲۶

آمار تولید موتورسیکلت

آمار تولید موتورسیکلت در سال ۱۴۰۲ + جدول

آمار تولید موتورسیکلت در سال 1402 + جدول
لینک کوتاه کپی شد

سال گذشته، حدود ۵۹۷ هزار دستگاه انواع موتورسیکلت در کشور تولید شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن حدود ۲۸ درصد افزایش را نشان می دهد. سال ۱۴۰۱ در مجموع، ۴۶۴,۵۳۷ هزار دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شد.

به گزارش طلانیوز: میزان تولید و موتورسیکلت های فرسوده در حال تردد به هیچ عنوان با هم همخوانی و تناسب ندارد. در حالی که، ۱۱میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت فرسوده در کشور در حال تردد هستند، کم تر از ۶۰۰ هزار دستگاه از این وسیله نقلیه به تولید رسیده است.

با توجه به افزایش کاربری این وسیله نقلیه، در کنار رشد سرسام آور قیمت ها، به نظر می رسد که برای نوسازی و خروج موتورهای فرسوده از خیابان های کشور، فاصله بسیار زیادی وجود دارد. با این حال، موتورسازان داخلی در سال گذشته با ۲۸ درصد افزایش، میزان تولید این وسیله نقلیه را به ۵۹۷ هزار دستگاه رسانده است.

براساس گزارش وزارت صمت، گروه صنعتی نیرو موتور در سال گذشته ۱۵۰,۰۸۰ دستگاه موتورسیکلت تولید کرده و رتبه اول را به خود اختصاص داده است. یکتاز سیکلت کویر با ۸۰,۱۲۳ و نیکران موتور با ۵۳,۳۸۹ دستگاه از دیگر موتورسازانی به شمار می آیند که بیش از ۵۰ هزار دستگاه تولید کرده اند.

نیکران موتور و بهرو سیکلت هم از دیگر فعالان این صنعت هستند که توانسته اند در سال گذشته تیراژ محصولات خود را به بیش از ۳۰ هزار دستگاه برسانند. در سال گذشته، جهان همتا سیکلت بناب، هانی موتور البرز و شاهین موتور نیز توانسته اند تیراژ محصولات خود را به بیش از ۲۰ هزار دستگاه برسانند، اما هیچ کدام از مرز ۲۵ هزار عبور نکرده اند. دیگر شرکت های حاضر در این فهرست همگی موفق به تولید محصولات در تیراژی مابین ۱۰ تا ۲۰ هزار دستگاه شده اند.

در گزارش تولید سالانه وزارت صمت همچنین تولید ۹۷,۲۴۸ دستگاه به سایر تولیدکنندگان نسبت داده و نامی از آنان برده نشده است. سایرین با این حجم ۱۶ درصد سهم تولید را به خود اختصاص داده اند. البته در گزارش وزارت صمت اشاره ای به جزییات تولید محصول و تفکیک آن ها نشده است. تنها به آمار تجمیعی تولید اشاره شده است و مشخص نیست که کدام موتورسیکلت، در چه تیراژی و توسط کدام شرکت تولید شده است.

 

آمار تولید موتورسیکلت در سال ۱۴۰۲

آمار تولید موتورسیکلت

 

/منبع: اسب بخار

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه