// کد مطلب: ۱۶۶۲۶۲

نمایشگاه خودروی ژنو

نمایشگاه خودروی ژنو به تاریخ پیوست؟

نمایشگاه خودروی ژنو به تاریخ پیوست؟
لینک کوتاه کپی شد

نمایشگاه خودروی ژنو یکی از قدیمی‌ ترین و معتبرترین رویدادهای خودرویی محسوب می‌ شود. اما با وجود اعتبار بسیار بالا و پس از ۱۱۹ سال، این نمایشگاه به تاریخ پیوسته و دیگر شاهد برگزاری آن در سوئیس نخواهیم بود. دست اندرکاران و برگزارکنندگان این نمایشگاه روز جمعه با انتشار پستی در فیسبوک این موضوع را اطلاع رسانی کردند. علت این امر رقابت و چالش‌ های موجود در صنعت خودرو عنوان شده است.

به گزارش طلانیوز: در چهار سال گذشته و یا به عبارت دقیق‌ تر پس از انتشار ویروس کرونا در سرتاسر جهان، نمایشگاه خودروی ژنو با چالش ‌های عدیده‌ ای روبرو شده است. به علت انتشار این ویروس مرگبار، در سال‌ های ۲۰۲۰، ۲۰۲۱، ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ این نمایشگاه برگزار نشد. پس از چهار دوره، این نمایشگاه بالاخره امسال دوباره در ژنو میزبان خودروسازان و علاقه مندان بود. نکته عجیب اینکه این دوره آنطور که باید از سوی خودروسازان مورد استقبال قرار نگرفت و شرکت‌ های بزرگ حضور پررنگی در آن نداشتند. ظاهراً دلیل اصلی متوقف شدن برگزاری نمایشگاه خودرو ژنو در سوئیس همین موضوع است.

ناگفته نماند نمایشگاه خودروی ژنو در سال ۲۰۲۳ در قطر برگزار شد. این رویه ادامه خواهد داشت و در نوامبر سال آینده دوره دیگری از نمایشگاه ژنو در قطر برگزار می‌ شود.

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، نمایشگاه خودرو ژنو قدمتی ۱۱۹ ساله دارد. اولین دوره از این نمایشگاه در سال ۱۹۰۵ برگزار شد. از آن تاریخ تاکنون، این نمایشگاه همواره میزبان جدیدترین محصولات کمپانی‌ های مختلف بوده است. این نمایشگاه آنقدر اعتبار بالایی دارد که بعضی از معروف‌ ترین و نمادین‌ ترین اتومبیل های تاریخ صنعت خودرو در آن رونمایی شده‌ اند. از جمله این مدل ‌ها می‌ توان به جگوار E-Type، پورشه ۹۱۷ و آئودی کواترو اشاره کرد. علاوه بر این‌ ها باید گفت لامبورگینی با کانسپت LP500 پیش نمایشی از سوپر اتومبیل کونتاچ (کانتاش) را در این نمایشگاه ارائه کرد، فراری هم مدل افسانه‌ ای لافراری را از غرفه خود در این رویداد به جهانیان معرفی نمود.

شایان ذکر است در سال‌های اخیر علاقه خودروسازان به شرکت در نمایشگاه‌های مختلف روندی نزولی داشته و آنها بیشتر به صورت آنلاین و از طریق پلتفرم‌ های دیجیتال محصولات جدید خود را رونمایی می‌ کنند. به غیر از این، شمار بازدیدکنندگان از نمایشگاه‌های خودرویی نیز در مقایسه با قبل به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه