// کد مطلب: ۱۶۶۲۷۰

هشدار نسان | ماشین های قدیمی نیسان

هشدار برای رانندگان نیسان | با این مدل ها رانندگی نکنید ؛ خطر مرگ وجود دارد

هشدار برای رانندگان نیسان |  با این  مدل ها رانندگی نکنید ؛ خطر مرگ وجود دارد
لینک کوتاه کپی شد

نیسان با انتشار اطلاعیه‌ ای به دارندگان مدل‌ های قدیمی خود هشدار داد اصلاً از خودروهای خود استفاده نکنند. این هشدار تا مدل‌ های ۲۰ ساله کمپانی را در بر می‌ گیرد. دلیل اصلی این امر به ایربگ‌ های معیوب ساخت شرکت تاکاتا مربوط می‌ شود.

به گزارش طلانیوز: تعداد مدل‌ های مشمول چیزی در حدود ۸۴ هزار دستگاه عنوان شده، البته این تعداد در واقع جزو ۷۳۶ هزار دستگاهی بودند که قبلاً برایشان فراخوان صادر شده، اما بنا به دلایلی مالکان آنها به نمایندگی نیسان مراجعه نکرده اند. کمپانی ژاپنی امیدوار است با صدور این هشدار مالکان مدل‌ های مشمول را به مراجعه به نمایندگی‌ های خود ترغیب کند.

مدل‌ های مشمول عبارتند از:

نیسان سنترا مدل ۲۰۰۲ الی ۲۰۰۶

نیسان پثفایندر مدل ۲۰۰۲ الی ۲۰۰۴

اینفینیتی QX4 مدل ۲۰۰۲ الی ۲۰۰۳

نیسان برای جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار به طرق مختلف با مالکان مدل‌ های مشمول ارتباط برقرار کرده و از آنها درخواست نموده حتماً استفاده از خودروی خود را متوقف کنند. برای راحتی بیشتر این شرکت حتی بکسل رایگان از محل زندگی تا نمایندگی را به مالکان پیشنهاد داده است.

آنطور که نیسان اعلام کرده، در خودروهای مشمول یکی از قطعات حساس (آزادکننده گاز) با گذشت زمان و قرار گرفتن در معرض دمای بالا دچار فرسودگی می‌ شود. در نتیجه هنگام تصادف یا واژگونی، این احتمال وجود دارد که ایربگ منفجر شده و اجزای ریز خطرناک در کابین پخش گردد. از آنجایی که در خودروهای قدیمی‌ تر، عمر قطعات و استهلاک آنها بالاتر است، طبیعتاً احتمال اختلال و انفجار ایربگ بیشتر خواهد بود.

شایان ذکر است ایربگ‌ های معیوب شرکت تاکاتا تاکنون خودروسازان زیادی را به صدور فراخوان مجبور کرده که از جمله آنها می‌ توان به تویوتا، مزدا، هوندا، ب ام و، فورد، جنرال موتورز و گروه فیات کرایسلر اشاره نمود.

 

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه