// کد مطلب: ۱۶۲۸۸۲

رپرتاژ اگهی /

چگونه ایده ی استارتاپ خود را به کانادا منتقل کنم؟

چگونه ایده ی استارتاپ خود را به کانادا منتقل کنم؟
لینک کوتاه کپی شد

مزایای فراوان زندگی و کار در کانادا موجب تبدیل شدن این کشور به یک مقصد جذاب برای مهاجران و بخصوص ایرانیان شده است. یکی از روش‌های مهاجرت به این کشور پیشرفته، اخذ ویزای استارتاپ کانادا است.

ویزای استارت آپ کانادا، فرصتی را برای کسب‌وکارهای نوپا و نوآورانه فراهم می‌کند تا در محیطی پویا و حمایت‌گر به فعالیت شغلی بپردازند. کانادا به‌عنوان یکی از قطب‌های فناوری جهان شناخته می‌شود و ایرانیان متخصص در زمینه‌های فنی و علمی می‌توانند به‌راحتی در چنین محیط رشد و پیشرفت کنند و به بازارهای بین‌المللی دسترسی داشته باشند.

 

درباره ویزای استارتاپ کانادا چه می‌دانید؟

ویزای استارتاپ کانادا یک فرصت منحصربه‌فرد برای افراد واجد شرایطی است که می‌خواهند یک کسب‌وکار جدید و نوآورانه را در کانادا راه‌اندازی کنند. این ویزا، امکان اقامت در کانادا را برای افرادی که دارای ایده‌ها و طرح‌های خلاقانه هستند، فراهم می‌کند.

برنامه استارتاپ کانادا یکی از روش‌های اخذ اقامت در کانادا از طریق سرمایه‌گذاری در این کشور است و برای دریافت آن باید متقاضی بتواند یک طرح ابتکاری و پیشرو را ارائه دهد. آپدیت‌های جدید صادرشده از سوی وزارت مهاجرت کانادا نشان می‌دهد که در سال‌های آینده امکان افزایش ظرفیت پذیرش متقاضیان برای کار و اقامت در کانادا از طریق اخذ ویزای استارتاپ وجود دارد. در گذشته، ویزای کاری مرتبط با استارتاپ یک‌ساله بود؛ اما اخیرا این ویزا تا سه سال تمدید می‌شود.

به‌علاوه، قبلا افراد فقط می‌توانستند در پروژه استارتاپی خود مشغول شوند؛ اما طبق قوانین جدید، مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ برای افرادی که می‌خواهند علاوه‌بر زمینه تخصصی خود در زمینه‌های دیگر نیز فعالیت کنند، امکان‌پذیر است. تمام اعضای تیم استارتاپ می‌توانند برای دریافت ویزا درخواست بدهند. قابل ذکر است که با وجود اعلام این طرح‌ها از جانب دولت کانادا، هنوز این تغییرات اجرایی نشده‌اند و جزئیات بیشتر در آینده اعلام خواهد شد.

21

مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ با چه شرایطی امکان‌پذیر است؟

مهاجرت به کانادا از طریق ویزای استارتاپ کانادا با شرایط و الزامات خاصی امکان‌پذیر است. برای این‌منظور، باید طرح کسب‌وکار خود را به یکی از سازمان‌های تعیین‌شده توسط دولت کانادا ارائه دهید و آنها را متقاعد کنید که از طرح شما حمایت مالی کنند.

به‌عنوان مثال شما می‌توانید طرح خود را به سازمان‌های حمایت‌کننده‌ای همچون سازمان‌های شتاب‌دهنده، سازمان‌های فرشته و سازمان‌های سرمایه‌گذاری ریسک ارائه دهید. معمولا، سازمان‌های شتاب‌دهنده منابع مالی و فضای کاری لازم را در اختیار استارتاپ‌ها قرار می‌دهند و با این‌کار به راه‌اندازی سریع‌تر و پیشرفت بیشتر آنها کمک می‌کنند.

درصورتی‌که سازمان‌های شتاب‌دهنده طرح شما را تایید کند، امکان دریافت ویزای استارتاپ به میزان چشمگیری افزایش خواهد یافت. سازمان‌های فرشته نیز در صورت تایید طرح شما، بر روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند. برای اخذ ویزای استارتاپ کانادا، حداقل باید بتوانید این سازمان‌ها را متقاعد به انجام سرمایه‌گذاری 45 هزار دلاری روی طرح خود کنید.

سازمان‌های سرمایه‌گذاری ریسک نیز در صورت مورد تایید بودن طرح شما، بر روی آن سرمایه‌گذاری خواهند کرد؛ اما برای اینکه بتوانید از طریق یک سازمان سرمایه‌گذاری ریسک ویزای استارتاپ کانادا را دریافت کنید، باید آنها حداقل 200 هزار دلار روی طرح شما سرمایه‌گذاری کنند. سایر شرایط اخذ ویزای استارت آپ عبارتند از:

اثبات تمکن مالی

شما باید بتوانید ثابت کنید که از تمکن مالی کافی برای راه‌اندازی و پشتیبانی از کسب‌وکار خود برخوردار هستید. باید بتوانید از عهده پرداخت مالیات بربیایید. به‌علاوه باید اثبات کنید که می‌توانید هزینه‌های زندگی روزمره خود و خانواده از جمله هزینه‌های مربوط به خوراک، پوشاک و مسکن را بدون کمک گرفتن از دیگران تامین کنید.

22

راه‌اندازی یک استارت آپ مورد تأیید

شما باید بتوانید کسب‌وکار نوآورانه‌ای را راه‌اندازی کنید که توسط نهادهای ذی‌صلاح دولت کانادا تایید شود. به‌علاوه، باید مالکیت حداقل 10 درصد از سهام شرکت متعلق به متقاضی باشد. حداکثر پنج نفر می‌توانند در بیزنس شما شریک شوند. علاوه‌براین، باید بیش از 50 درصد از سهام متعلق به شما و سازمانی باشد که از شما حمایت می‌کند.

حمایت یک سازمان مورد تأیید از استارت آپ شما

همان‌طور که گفته شد، باید برای اخذ ویزای استارتاپ کانادا بتوانید حمایت و پشتیبانی یک سازمان تاییدشده توسط دولت کانادا را دریافت کنید. این سازمان‌ها معمولا در حوزه کسب‌وکارهای خلاقانه و استارت‌آپ‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند و قادر به ارزیابی و اعتبارسنجی طرح تجاری شما هستند. برای تهیه طرح تجاری و جذب حمایت سازمان‌ها، می‌توانید با شرکت‌های همکار موسسه MIE در کانادا تماس بگیرید.

مهارت زبانی

برای ویزای استارت آپ کانادا، باید مهارت خود در زبان انگلیسی یا فرانسوی را اثبات کنید. برای این منظور، باید در آزمون‌های مربوطه شرکت کنید و حد نصاب نمره بگیرید. مثلا باید مهارت خود در سطح CLB 5 (معادل نمره IELTS 5) را اثبات کنید. ارائه مدرک تحصیلی حداقل دیپلم، تامین هزینه ویزای استارتاپ کانادا، ارائه طرح تجاری ضرورت دارد.

چگونه می‌توانم شرایط خود برای اخذ ویزای استارت آپ کانادا را بررسی کنم؟

با توجه‌به احتمال ایجاد تغییرات در شرایط و مقررات مهاجرت و ویزای استارتاپ کانادا در طول زمان، بهتر است برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر و به‌روزتر به وکلای مهاجرتی مجرب و متخصص مشورت کنید. مشاورین امور مهاجرتی حرفه‌ای، با آخرین تغییرات و قوانین مهاجرتی آشنا هستند و می‌توانند شرایط خاص شما را بررسی کنند و راهنمایی لازم در این زمینه را ارائه دهند. به‌علاوه، شما می‌توانید برای بررسی شرایط خود به فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا مراجعه کنید.

مراحل دریافت ویزای استارت آپ کانادا

پروسه دریافت ویزای کانادا یک کار مهم و پر از ظرافت است. اخذ این ویزا برای بسیاری از افرادی که به‌دنبال تحقق رویای زندگی، کار و تحصیل در کانادا هستند، جذابیت زیادی دارد. مراحل دریافت ویزای استارت آپ کانادا شامل ارائه مدارک، ثبت نام در برنامه‌های مهاجرتی، ارزیابی مهارت‌ها و تجربیات، آزمون زبان، مصاحبه و بررسی پرونده است.

استفاده از راهنمایی‌های متخصصان امور مهاجرت موجب تسریع پروسه اخذ ویزا خواهد شد. مراحل دریافت ویزای استارت آپ کانادا عبارتند از:

  • تهیه و ارائه یک بیزنس پلن جامع و قابل قبول شامل جزئیات مربوط به کسب‌و‌کار، بازار هدف، راهبردها، منابع مالی و برنامه‌های رشد استارت آپ.
  • پیدا کردن حمایت‌کننده یا سرمایه‌گذار کانادایی معتبر برای صدور نامه حمایت از استارت آپ که متعهد به حمایت و همکاری با شما در راه‌اندازی استارت آپ در کانادا باشد.
  • پرداخت هزینه‌های مربوطه.
  • مصاحبه برای ارائه تا اطلاعات بیشتر درباره استارت آپ جهت تایید نهایی و صدور ویزای استارت آپ کانادا.
  • دریافت نامه حمایت موسوم به Letter of Support.
  • ارسال پرونده و انجام اقدامات لازم برای اخذ مجوز کار.
  • دریافت ویزای استارتاپ و ورود به کانادا.

23

هزینه ویزای استارتاپ کانادا

برای تخمین هزینه مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ، باید به یک سری نکات توجه کنید. به‌عنوان مثال، باید بتوانید هزینه‌های مرتبط با فرآیند دریافت ویزا را بپردازید. علاوه‌براین، باید تمکن مالی خود را به اداره مهاجرت کانادا اثبات کنید و نشان دهید که می‌توانید پس از ورود به کانادا هزینه‌های زندگی خود را تامین سازید.

هزینه‌های جانبی مانند خرید بلیط هواپیما، بین‌المللی کردن گواهینامه، اخذ یا تمدید پاسپورت، رزرو هتل، اجاره خانه و سایر هزینه‌های مشابه از هزینه‌های مستقیم مرتبط با استارت آپ نیستند؛ ولی پرداخت مبالغ آنها بر عهده فرد متقاضی خواهد بود. علاوه‌براین، هزینه درخواست ویزا برای متقاضی اصلی درخواست ویزای استارتاپ کانادا حداکثر 2140 دلار خواهد بود. این مبلغ برای همسر متقاضی حدودا 1365 دلار و برای هر فرزند حداکثر 230 دلار است.

باید هزینه‌های انگشت‌نگاری را نیز مدنظر قرار دهید. هزینه انگشت‌نگاری سفارت کانادا می‌تواند از حداکثر 85 دلار کانادا برای هر نفر و تا حداکثر 170 دلار کانادا برای یک خانواده متغیر باشد. سایر هزینه‌های مرتبط با مهاجرت شامل شرکت در آزمون زبان، ترجمه مدارک و هزینه وکیل (الزامی نیست) است. مبالغ و هزینه‌های مورد نیاز بسته به شرایط و نیازهای هر فرد متفاوت است.

جمع‌بندی

بسیاری از افراد برای بهره‌مندی از مزایای کار و زندگی در کانادا از جمله محیط کسب‌وکار، سیستم آموزش عالی، سیستم مالی پیشرفته، دسترسی به بازارهای بین‌المللی، کیفیت زندگی بالا و... متقاضی اخذ ویزای استارتاپ کانادا برای راه‌اندازی کسب‌وکار جدید هستند. توصیه می‌شود به‌دلیل ظرافت و پیچیدگی فرآیند مهاجرت و اخذ این ویزا، از مشاورین و وکلا امور مهاجرتی مجرب پیرسوک کمک بگیرید. متخصصان ما با داشتن آخرین اطلاعات روز، اطلاعات موردنیاز را در اختیارتان قرار دهند و در تمامی پروسه مهاجرت همراه و همگام شما خواهند بود.

 

 

 

 

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه