// کد مطلب: ۱۶۳۴۰۹

رپرتاژ اگهی /

ساخت انواع زیورآلات در کارگاه‌های طلاسازی

ساخت انواع زیورآلات در کارگاه‌های طلاسازی
لینک کوتاه کپی شد

امروزه این امکان برای افراد به وجود آمده که طرح موردنظر خود را به کارگاه‌های طلاسازی ارائه دهند و این مجموعه‌ها با استفاده از متریال مرغوب، ابزار مخصوص و همچنین به‌کارگیری مهارت‌های فردی طلا و جواهرسازی، آن محصول را تولید کنند. از این‌رو کسانی که به دنبال خرید یک هدیه خاص و منحصربه‌فرد هستند و یا علاقه‌مند به پوشیدن محصولات اختصاصی می‌باشند می‌تواند به این کارگاه‌ها مراجعه کنند.

از جمله عواملی که باعث افزایش سفارش و خرید از کارگاه‌های طلاسازی شده است، می‌توان به نبود هیچ واسطه فروش و اجرت و هزینه کمتر محصول اشاره کرد. البته در نظر داشته باشید که فاکتورهایی مانند میزان پیچیدگی طراحی، عیار طلا، سنگ و نگین‌های انتخابی، وزن کلی محصول و حتی رنگ طلای انتخابی شما می‌تواند در تعیین قیمت محصول، تأثیر بگذارند.

به‌طورکلی در کارگاه‌های طلاسازی باید اصول و استانداردهای مشخص شده برای تولید طلا و استفاده از مواد اولیه باکیفیت و سخت، رعایت شوند. به‌طورکلی می‌توان گفت هنگامی که شما ساخت طلا و جواهر خود را به دست کارگاه‌ها می‌سپارید، علاوه بر صرفه‌جویی که در وقت و زمانتان می‌شود، محصولتان دارای کیفیت تضمین شده خواهد بود.

نکته‌ای که برای سفارش طلای اختصاصی خود باید در نظر بگیرید، اطلاع از میزان عیار طلایی است که کارگاه مورد نظر از آن استفاده می‌کنند. به‌عنوان مثال در کارگاه طلاسازی صم، برای ساخت انواع زیورآلات طلا و جواهر، از طلای 18 عیار استفاده می‌کنند. بعضاً افراد سودجو در عوض به‌کارگیری سنگ‌های قیمتی اصل، نمونه‌های فیک را بر روی جواهرات قرار می‌دهند.

از این‌رو بهتر است برای سفارش طلا، به کارگاه‌های عضو اتحادیه و یا آنهایی که دارای مجوز رسمی از اتحادیه طلاسازان دارند، مراجعه کنید. این مجوزها خودشان مدرکی برای اطمینان بیشتر شما به آن مرکز خواهد بود. علاوه بر آن کارگاه‌هایی که جزو اتحادیه هستند، درنهایت همراه با محصول، فاکتوری که دارای نشان و برند مجموعه است را نیز تحویل می‌دهند.

ساخت پلاک طلا

از جمله مدل‌هایی از پلاک طلا که به‌عنوان هدیه ویژه و یا یک اکسسوری انحصاری مورد استفاده افراد قرار می‌گیرد، انواع پلاک اسم طلا است. افراد با ساخت پلاک طلا و خرید آن، می‌توانند این محصول پرکاربرد را با هر استایلی که دوست دارند، ست کنند. درواقع از آنها هم در زنجیر گردنبندها، پابند، گوشواره و حتی دستبندهای چرمی استفاده می‌شود.

همچنین از آنجا که این پلاک‌ها چه برای آقایان و چه خانم‌ها مناسب هستند، قطعاً خرید آنها گزینه‌ای عالی خواهد بود. برای سفارش ساخت پلاک طلا از کارگاه‌های طلاسازی، شما می‌تواند فونت، ابعاد، ضخامت و حتی وزن محصول موردنظرتان را مشخص کنید. از این‌رو درنهایت پلاکی خواهید داشت که کاملاً مطابق با سلیقه و نظر شما ساخته شده است.

 

 

13

Making a gold plaque

انواع پلاک طلا

اینکه شما بدانید دقیقاً چه نوع پلاکی می‌خواهید، می‌تواند در هنگام ساختش کمک ویژه‌ای کند. انواع پلاک‌های طلا شامل ورزشی، نشانه یا طرحی خاص، تلفیق با سنگ‌های قیمتی، دفترچه و پلاک اسم طلا است. مدل‌های ورزشی همان‌طور که از نامشان پیداست، می‌تواند برای علاقه‌مند به ورزش‌های خاص، مناسب باشند. در نوع پلاک‌های نشانه، افراد می‌توانند هر طرحی که برایشان معنای ویژه‌ای دارد را انتخاب کنند.

برای ساخت پلاک طلا نشانه از طرح‌هایی مانند حیوانات، وسیله نقلیه، نت موسیقی و یا حتی طراحی‌های خاص و منحصربه‌فرد خودتان می‌توان استفاده کرد. پلاک‌های طلا سنگ قیمتی، جلوه زیبا و درخشانی را به نمایش گذاشته‌اند. در این پلاک‌ها، عموماً سنگ‌ها به شکل قطره اشک یا طرح‌هایی با تراش برلیان، برش می‌خورد و در محفظه مشخص شده قرار می‌گیرند.

پلاک‌های طلا دفترچه نیز از طراحی‌های جدیدی هستند که در آن ورقه‌ای طلا به‌صورت یک دفترچه فنری در کنار هم قرار می‌گیرند و امکان ورق خوردنشان نیز وجود دارد. در این پلاک‌ها عموماً تاریخ یا جمله یا اسامی خاص توسط طلاساز، به درخواست سفارش دهنده حک می‌شود.

ساخت رینگ ساده طلا

طی سال‌های اخیر، بارها شاهد این بوده‌اید که افراد در سرتاسر جهان، از رینگ‌های طلا به‌عنوان نمادی از تعهد و تأهل استفاده می‌کنند. امروزه افراد زیادی هستند که با ساخت رینگ ساده طلا به‌صورت سفارشی، این معنا و جلوه زیبا را بیشتر از قبل نمایان می‌کنند. درواقع بر روی مدل‌های سفارشی این محصولات، گاها شکل‌های مینیمال خاص مانند ماه و خورشید، تاریخ، اسم و یا حرف مشخصی از نام افراد، حک می‌شوند.

از این‌رو می‌توان گفت که یکی از پرمصرف‌ترین و کاربردی‌ترین زیورآلات در عصر حاضر همین رینگ‌های طلا هستند؛ چرا که به دلیل سادگی و در عین حال ارزشمندی که دارند، با سلیقه و خواسته اغلب افراد هماهنگ می‌باشند و مناسب‌اند. بنابراین شما نیز می‌توانید با ساخت رینگ ساده طلا، یک هدیه‌ای ویژه در هنگام مراسم نامزدی یا تولد، ارائه دهید.

ساخت انگشتر طلا

ساخت انگشتر طلا را باید به دست فردی هنرمند و ماهر بسپارید. از آنجا که در طراحی انگشترهای طلا از خمیدگی‌ها و نقش‌های ریز و با جزئیاتی استفاده می‌کنند، برش و پیاده کردن طرح بر روی طلاکاری حساس خواهد بود. از این‌رو افراد برای آنکه بتوانند محصولی تمیز و باکیفیت ارائه دهند باید بالاترین دقت و مهارت خود را به کار بگیرند.

ساخت انگشتر طلا هم به‌صورت دستی و هم ماشینی انجام می‌شود. از این‌رو در ساخت طلا به‌صورت دستی، از ابزارهایی مخصوص استفاده می‌کنند و از طریق ماشینی نیز دستگاه‌های صنعتی را به کار می‌گیرند. تفاوتی که میان این دو روش وجود دارد در ظرافت و دقتی است که طلاساز در ساخت طلاهای دستی پیاده می‌کند.

14

Making a gold ring

اگر بخواهیم به‌صورت مختصر از مراحل ساخت انگشتر طلا صحبت کنیم، باید گفت که پس از طراحی و تعیین طرح اولیه، قالب مناسب با طرح ساخته می‌شود تا درنهایت بتوان با ریخته‌گری، فرم و ساختار مورد نظر را به وجود آورد. سپس نوبت به سوهانکشی و برش‌هایی می‌رسد که برای نمایش بهتر جزئیات انجام می‌شوند. در این مرحله ناهمواری‌هایی که روی سطح انگشتر به وجود آمده نیز برطرف خواهند شد.

در مرحله مخراج‌کاری، نگین یا سنگ قیمتی موردنظر، بر روی پایه و یا رینگ قرار می‌گیرند. البته امروزه دیگر کمتر از سنگ در ساخت انگشترهای طلا استفاده می‌کنند و افراد بیشتر به سراغ استفاده از تک نگین‌ها می‌روند.

ساخت گردنبند طلا

با توجه به کاربری و مدل‌های متنوع و مختلفی که از گردنبندهای طلا در بازار وجود دارد، تقاضای ساخت آنها به‌صورت سفارشی نیز بیشتر شده است. به‌طورکلی گردنبند طلا از جمله زیورآلات یا اکسسوری‌های قدیمی است که از گذشته تاکنون مورد استفاده قرار گرفته است. هرچه اطلاعات بیشتری در رابطه با انواع این محصولات داشته باشید، سفارش ساخت گردنبند طلا موردنظرتان راحت‌تر خواهد بود.

همچنین درنهایت پس از ساخت آن می‌توانید ببینید که تناسب بیشتری با سلیقه و نیازتان دارد. از این‌رو در گام اول خوب است بدانید که با توجه به بلندی طول زنجیر گردنبند، به آن ریسمان میگویند. طوق نیز به کوتاه‌ترین حد طول زنجیر گردنبند طلا گفته می‌شود که به تقریباً بین 33 تا 38 سانتیمتر می‌باشد. به دلیل آنکه این مدل محصول با هر استایل و لباسی به‌راحتی ست می‌شود، بسیار محبوب است.

نوع بعدی، چوکرها هستند که طولشان بین 38 تا 43 سانتی‌متر است. امروزه ساخت گردنبند طلا اکثراً با مدل چوکر صورت می‌گیرد. نام گردنبندهایی با طول 43 تا 50 که بر روی ترقوه افراد قرار می‌گیرند، پرنسس است. ست کردن این مدل با لباس‌ها کمی سخت است ولیکن جلوه فوق‌العاده زیبایی دارد. ماتیک‌ها طولی حدود 50 تا 60 سانتی‌متر دارند و بین ترقوه تا سینه قرار می‌گیرند.

اپرا نیز جزو گردنبندهای طلا با زنجیر بلند به شمار می‌روند که طولشان حدود 71 تا 94 سانتی‌متر است. پس از اپرا نوبت به آخرین و بلندترین مدل گردنبند، یعنی ریسمان می‌رسد. این محصولات دارای طولی تقریباً 94 تا 150 سانتیمتر است و روی قسمت سینه تا شکم قرار می‌گیرند. البته که این مدل دارای طرفداران مخصوص خودش بوده و موردپسند همگان قرار نمی‌گیرد.

15

Making a gold opera necklace

مدل‌های دیگر گردنبند طلا

علاوه بر زنجیرهای تک، گاها به خواست و نظر کارفرما، سنگ و نگین‌هایی نیز بر روی گردنبندها با زنجیرهای مختلف قرار داده می‌شود. گردنبندهای تیغ ماهی، کولار یا یقه‌ای، آویز، چارمز، لاریات، لاکت، متینه، زنجیری، منگوله‌دار، لاوالیر، نگلیژه، فستون، بافت، پیشبندی، پلاسترون، سوتوار و حلقه‌ای نیز از دیگر طراحی‌های خاص و ویژه‌ای هستند که در ساخت گردنبند طلاپ مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ساخت دستبند طلا

یکی از مهم‌ترین نکات در خرید و یا سفارش ساخت دستبند طلا که بسیار حائز اهمیت است، شناخت انواع آن و انتخاب رنگ متناسب با سلیقه و پوستتان می‌باشد. امروزه با افزایش نوآوری و خلاقیت‌هایی که در افراد دیده شده، طراحی‌ها و سبک انواع دستبند طلا پیچیده‌تر شده و از ظرافت بیشتری برخوردار هستند. با این حال طرح‌های قدیمی و پهن نیز همچنان کاربرد دارند.

دستبندهای طلا نیز دارای انواع مختلف قفل‌دار، النگویی، باریک، زنجیری، چارم، مرواریدی، تنیسی، بافت، مهره، سنگ و چرم هستند. برای ساخت دستبند طلا با طراحی مدنظرتان، شما می‌توانید هرکدام از این مدل‌های را به کارگاه‌های طلاسازی معتبر، سفارش دهید تا توسط افراد باتجربه و زبردست تولید شوند.

کارگاه طلاسازی صم

یکی از مراکزی که می‌توانید با خیال راحت، سفارش و طراحی طلای خود را به آن بسپارید، کارگاه طلاسازی صم است. این مجموعه با مجوز رسمی اتحادیه، بیشتر از 50 سال است که در زمینه طراحی و تولید انواع طلا و جواهر فعالیت دارد و به مشتریان خدمات ویژه‌ای را ارائه می‌دهد. از طرفی با کمک از افراد با تجربه و ماهر، زیباترین و باکیفیت‌ترین محصولات را تولید می‌کند.

از آنجا که طی تمام این سال‌ها، جلب رضایت مشتریان و مراجعین، از اهداف اصلی این کارگاه بوده است، خدماتی از جمله طراحی و ساخت طلا و جواهر، پذیرش سفارش ساخت محصول، مخراج‌کاری، تعمیرات طلا، پرداخت و آبکاری آن مجموعه طلاسازی صم انجام می‌شود.

 

 

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه