// کد مطلب: ۱۶۳۷۲۱

رپرتاژ اگهی /

عمارت فیل شیراز

عمارت فیل شیراز
لینک کوتاه کپی شد

آیا برای شما هم پیش آمده که به دنبال تجربه‌ای خاص و متفاوت از یک سفر تفریحی باشید؟ فکر می‌کنید در این مواقع چه چیزی می‌تواند حق مطلب را ادا کند؟

آیا برای شما هم پیش آمده که به دنبال تجربه‌ای خاص و متفاوت از یک سفر تفریحی باشید؟ فکر می‌کنید در این مواقع چه چیزی می‌تواند حق مطلب را ادا کند؟ معمولاً انتخاب یک هتل خوب و متفاوت تنوع کافی را در سفر شما ایجاد خواهد کرد. عمارت فیل شیراز جزو آن دسته از اقامتگاه‌هایی بوده که در کنار بافت قدیمی و معماری سنتی که دارد از امکانات رفاهی کامل و مدرنی برخوردار است. با رزرو اتاق در این هتل می‌توانید مطمئن باشید که سفری آرام و دل‌انگیز در انتظارتان خواهد بود. حتی اگر قصد سفر به جزایر جنوبی کشور مثل جزیره شیف، قشم، کیش و... را داشته باشید و به قصد گشت‌وگذار در بوکتاب بندرعباس، رستوران‌های بومی و سواحل چشم‌نواز خلیج‌فارس به جنوب بروید، باز هم اسکان در اقامتگاه‌های بوم‌گردی رنگ و بوی دیگری به سفرتان خواهد بخشید.

اقامتگاه سنتی فیل در شیراز

بی‌شک یک اقامتگاه سنتی با امکانات مدرن و خدمات رفاهی کامل، بهترین گزینه برای اقامت در شهر تاریخی و زیبایی مثل شیراز خواهد بود. عمارت فیل شیراز یک اقامتگاه سنتی در بافت قدیمی شهر است که تاریخ تأسیس آن به دوران قاجار بازمی‌گردد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این اقامتگاه می‌توان به فضای آرامش‌بخش و معماری بی‌نظیر آن اشاره کرد. مجموعه‌ای از درب‌های چوبی، پنجره‌های ارسی، گچ‌بری‌های اتاق‌ها، کاشی‌کاری‌های بی‌نظیر لاجوردی‌رنگ، حوض وسط حیاط و... در کنار هم اقامتگاه فیل شیراز را تشکیل می‌دهد. این عمارت باشکوه در سال ۱۳۹۷ مورد بازسازی قرار گرفت. این هتل سنتی در خیابان کریم‌خان زند قرار داشته و مسافران شهر شیراز می‌توانند با رزرو اتاق موردنظر خود در این هتل، شب‌های بی‌نظیری را سپری کنند.

574b56a7-fef4-46b8-a4a5-468c4b5d5e77

اتاق‌های هتل سنتی فیل شیراز

عمارت فیل از دوطبقه و ۹ سوئیت یک، دو و سه نفره تشکیل شده است. یکی از جذابیت‌های این هتل، نام‌های منحصربه‌فرد اتاق‌های آن است. اگر قصد سفر خانوادگی را دارید، سوئیت‌های چهار تخته قاجاریه یک و دو، انتخاب خوبی برای شما خواهند بود. همچنین سوئیت دیگری با نام آفتاب یک و دو نیز وجود دارد که از سه سرویس خواب برخوردار است. توجه داشته باشید که سوئیت‌های قاجاریه و آفتاب، سرویس بهداشتی اختصاصی ندارند. بنابراین مسافران باید از سرویس بهداشتی مشترکی که درون راه‌رو بین دو سوئیت قرار گرفته استفاده کنند.

سایر اتاق‌های اقامتگاه سنتی فیل با نام‌های مهتاب، زندیه، بهارنارنج یک و دو و مهتاب در قالب اتاق‌هایی دوتخته قابل رزرو هستند. در این میان به جز اتاق زندیه، سایر اتاق‌های هتل امکان پذیرش یک سرویس خواب اضافه را هم دارند. همچنین از اصلی‌ترین امکانات موجود  در اتاق‌ها نیز می‌توان به کمد، یخچال، تلویزیون، سیستم گرمایشی و سرمایشی شوفاژ و فن‌کوئل، جالباسی، پک لوازم بهداشتی، سرویس خواب و... اشاره کرد.

امکانات عمارت فیل در شیراز

سالن پنج دری شاه‌نشینی که با معماری خیره‌کننده‌اش در مرکز عمارت فیل شیراز واقع شده اکنون به عنوان کافی‌شاپ هتل مورداستفاده قرار می‌گیرد. حیاط عمارت با وجود حوض جذاب و صندلی‌های اطرافش، محلی مناسب برای استراحت و تماشای آسمان زیبای شیراز خواهد بود. علاوه بر این در قسمت بام عمارت نیز چای‌خانه‌ای سنتی و مرتب قرار گرفته که آماده پذیرایی از مسافران تازه از راه رسیده است. مسافران می‌توانند انواع غذاهای ایرانی، محلی و گیاهی را از رستوران هتل سفارش دهند. همچنین از دیگر امکانات آن می‌توان به اینترنت، پارکینگ اختصاصی، پرسنل حرفه‌ای، راهنمای تور، موقعیت جغرافیایی خوب و دسترسی مناسب اشاره کرد.

دریای زلال جنوب یا باغ‌های سرسبز شیراز؟

فرقی ندارد مقصدتان برای سفر کدام نقطه از ایران باشد. بنادر و جزایر چشم‌نواز جنوب یا شیرازی که به عنوان شهر شعر و عاشقی در ایران شناخته می‌شود. در هر صورت سفری خاطره‌انگیز در انتظارتان خواهد بود. اما در نهایت این شما هستید که باید متناسب با شرایط، بودجه و سلیقه خود و هم‌سفرانتان مقصد را انتخاب کنید.

a3fcc22d-d9a2-412f-99fa-6ff8029528c5

جزیره شیف، جزیره قشم، بندر بوشهر، جزیره کیش و... هر کدام به‌تنهایی سرشار از اماکن دیدنی، مناظر چشم‌نواز و طبیعت منحصربه‌فرد خود هستند. برای مثال بازدید از بوکتاب بندرعباس، پاساژهای کیش، سواحل جزیره شیف، جنگل حرا قشم و... می‌تواند دلیل کافی و خوبی برای سفر به این نقاط جنوبی باشد. در طرف مقابل اما، باغ‌های سرسبز، اقامتگاه‌های سنتی، اماکن تاریخی و بناهای قدیمی با معماری‌های حیرت‌انگیزی وجود دارد که هر کدام به تنهایی عامل تحریک‌کننده‌ای برای سفر به شیراز خواهد بود.

عمارت فیل، اقامتگاهی سنتی با امکاناتی مدرن

این روزها که زندگی شهرنشینی همه را خسته و کلافه کرده، سفر به شهری دور و اقامت در محیطی آرام می‌تواند همه خستگی‌ها را از تن بزداید. گشت‌وگذار در اماکنی مثل بوکتاب بندرعباس، باغ ارم شیراز، سواحل خلیج‌فارس، باغ فین کاشان و... حکم یک تراپی را داشته و روح را جلا می‌بخشد. چیزی که شاید همه ما این روزها به آن احتیاج داشته باشیم.

از طرفی اقامت در هتلی سنتی با امکاناتی مدرن در شهری آرام و بی حاشیه، یک پکیج کامل برای دوری از هیاهوی شلوغی‌های شهر خواهد بود. عمارت فیل شیراز همه این ویژگی‌ها را در کنار هم دارد. این عمارت در بافت قدیمی شهر واقع شده و علاوه بر معماری سنتی و قدمت زیادی که دارد از بهترین امکانات رفاهی نیز برخوردار است. پس برای رزرو اتاق در چنین فضایی، اصلاً تعلل جایز نیست!

 

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری طلانیوز مسئولیتی بابت آن ندارد .... 

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه