اختصاصی طلانیوز// مدیرعامل شرکت فولاد شادگان در نشست حاشیه نمایشگاه سمپوزیوم فولاد:

اجرای طرح توسعه ۱.۲ میلیون تنی شادگان و رساندن آن به دو میلیون تن

اجرای طرح توسعه ۱.۲ میلیون تنی شادگان و رساندن آن به دو میلیون تن
لینک کوتاه کپی شد

مدیرعامل شرکت فولاد شادگان با بیان اینکه در تلاش هستیم که واحد فولادسازی تا پایان سال وارد مدار تولید شود، گفت: در کنار واحد فولادسازی طرح توسعه ۱.۲ میلیون تنی شادگان را اجرا می کنیم و ظرفیت تولید به دو میلیون تن برسد و پروژه آهن اسفنجی هم اجرا کنیم و ظرفیت این محصول هم به بالای ۲.۵ میلیون تن برسد.

به گزارش اختصاصی طلانیوز: کهزاد با بیان اینکه همه در ابتدا پروژه ها مشکلاتی دارند که در فرایند تولید شناسایی خواهند شد، افزود: خوشبختانه در سال های اخیر با فعالیت های مهندسی چهار طرح بررسی شده و کیفیت محصولات خوب است و مشتریان راضی هستند و افزایش ظرفیت هم از ۸۰۰ هزار تن به یک میلیون تن هم با شرایط موجود پیش می رود.

وی با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه ای را با شرکت آب و فاضلاب منعقد کرده ایم، تصریح کرد: بر مبنای همین پروژه آب مورد نیاز شرکت از پساب تامین می شود و بی نیاز از برداشت آب از رودخانه خواهیم شد و به دلیل اینکه به حفظ منابع ملی کمک می کند نوعی پروژه زیست محیطی به شمار می‌رود.

کهزاد با اشاره به اینکه همچنان برنامه ما اسلب عریض است، اظهار کرد: در خصوص آهن اسفنجی هم در حال مطالعه هستیم و جزئیات اجرای پروژه بعد اعلام می شود.

مدیرعامل شرکت فولاد شادگان با بیان اینکه با شرکت های دانش بنیان همکاری خوبی داریم، گفت: در بحث استفاده از نرمه گندله و لجن آهن اسفنجی تبدیل آن به بریکت اکسیده و تبدیل آن به آهن اسفنجی با یک شرکت دانش بنیان همکاری می کنیم که در آینده تجاری سازی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای طبق توافق نامه پاریس راهکار آن جایگزینی هیدروژن و گاز طبیعی است اما تجاری سازی نشده است، گفت: هزینه تولید هیدروژن بالاست و هنوز تجاری سازی نشده و از طرف دیگر تولید آن در فرایندی نیروگاه های فسیلی می تواند گازهای گلخانه ای تولید کند.

کهزاد افزود: اما با توجه به نزدیکی فولاد خوزستان با پتروشیمی ها طرحی را با دانشگاه ها در دست اجرا داریم که هیدروژن از طریق پتروشیمی ها تامین کنیم و این طرح به دلیل اینکه در هیچ کجای دنیا اجرا نشده است امیدواریم فولاد شادگان نخستین شرکت باشد که با تکنولوژی میدرکس ، هیدروژن را جایگزین گاز طبیعی کرده باشد.

مدیرعامل شرکت فولاد شادگان درباره ایفای مسئو لیت های اجتماعی گفت: محرومیت زدایی از شهرستان ها در مناطق محروم در دستور کار قرار داده ایم و با ایجاد اشتغال پایدار از طریق طرح های توسعه ای این رویکرد را دنبال می کنیم که با اجرای پروژه های فولاد شادگان بعد از اجرا ۲ هزار شغل مستقیم و ۱۲ هزار شغل غیرمستقیم ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: اخیرا تاسیس یک درمانگاه تخصصی را آغاز کرده ایم که امیدواریم در سال های آینده بهره برداری شود و از این طریق مردم برای تامین نیازهای پزشکی خود دیگر نیاز نداشته باشند به شهرهای دیگر مراجعه کنند.

کهزاد با بیان اینکه در اجرای پروژه ها پشتوانه دانش فنی و مالی فولاد خوزستان را داریم، گفت: به طور قطع راه اندازی چنین پروژه های نیازمند همکاری و همدلی همه دستگاه های متولی و حتی شرکت های پتروشیمی هستیم تا بتوانیم تولید فولاد سبز را در کشور کلید بزنیم که در آینده برای کشور ارزش افزوده قابل توجهی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه تامین مواد اولیه یکی از مهمترین چالش های فولاد خوزستان بوده است، گفت: بر همین مبنا فولاد خوزستان با تمام یک شرکت معدنی در بخش اکتشاف و استخراج مواد معدنی فعال شده و در گام بعدی موضوع تولید سایر محصولات زنجیره معدن و فولاد در دستور کار قرار دارد.

 
گزارش توسط
فاطیما زراعت دوست

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه