ومعادن

سرمایه گذاری “ومعادن” بر روی ۲ میلیون تن کنسانتره جدید

سرمایه گذاری “ومعادن” بر روی ۲ میلیون تن کنسانتره جدید
لینک کوتاه کپی شد

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در نشستی خبری که صبح روز دوشنبه برگزار شد ضمن ارائه توضیحات درباره فعالیت های این شرکت، پاسخگوی پرسش های خبرنگاران نیز شد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در جمع خبرنگاران گفت: این شرکت در ۶١ طرح معدنی و فلزی با سه میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده است که روند سرمایه‌گذاری روبه رشد است. «اردشیر سعد محمدی»  در این نشست خبری اظهار داشت: “ومعادن” بر روی ۲ میلیون تن کنسانتره جدید نیز سرمایه گذاری کرده است.

وی افزود: شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در گذشته نهاد مالی بوده است که اکنون در سرمایه‌گذاری مستقیم وارد شده و برای اجرای طرح‌ها اقدام کرده است.

سعدمحمدی افزود؛  در سال گذشته میزان سود این شرکت ۳۹۱ میلیون دلار بوده که قرار است با اجرای برنامه‌ها این میزان تا پایان سال ١۴۰۶ به یک میلیارد دلار برسد. چراکه هر طرحی که تبدیل به مرحله عملیاتی شود منجر به سودآوری می شود.

وی پروژه های آهن اسفنجی بیجار( کردستان) فولاد قروه ( کردستان )، آهن اسفنجی اقلید (فارس) ، آهن اسفنجی آرتاویل ( اردبیل ) ، نیروگاه پویا، گندله صبا امید و کنسانتره سنگ آهن صبا نور را به عنوان فهرست تحت پوشش این شرکت معرفی کرد.

وی همچنین تصریح کرد : صادرات ، رویکرد شرکت هایی است  که ” ومعادن” سهام  آنها را در اختیار دارد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات خاطرنشان کرد: میزان سود خالص ۱۴۰۱ که در واقع بیشترین سود سنواتی تحقق یافت، بیش از ۱۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بود و با سود تلفیقی بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان شد.

وی افزود: شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات از سهامداران عمده مجموعه های بزرگ معدنی و فولادی کشور از قبیل شرکت های معدنی و صنعتی گل گهر،  معدنی و صنعتی چادرملو ، سنگ آهن گهر زمین، شرکت ملی مس، معدنی و صنعتی صبانور، فولاد خراسان، آهن و فولاد ارفع، پویا انرژی،  کارخانجات کابل سازی شهید قندی، تجلی توسعه معادن وفلزات، گسترش کاتالیست ایرانیان، پرتو تابان معادن وفلزات و شرکت کک طبس است.

سعد محمدی خاطرنشان ساخت: امروز مشخصه شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات سرمایه گذاری مستقیم درپروژه هاست در حالی که پیشینه آن در قالب یک نهاد مالی فعالیت داشته است.

مدیرعامل “ومعادن” گفت : این شرکت سود سهامداران خرد را امسال پرداخت کرد و تا روز گذشته ارزش پرتفوی شرکت بیش‌از ۱۶۸ هزار میلیارد تومان بود ، ضمن اینکه ارزش خالص روز دارایی ها افزون بر ۱۸۴ هزار میلیارد تومان بود

وی افزود: اکنون ۹۵ درصد ارزش دارایی این شرکت مربوط به شرکت‌های بورسی است و  و بقیه شرکت‌ها  که ۴۵ شرکت هستند در مسیر بورسی شدن می روند که سهم پنج درصدی از سهام ومعادن را تشکیل می دهند.

سعدمحمدی در خصوص توجه دولت سیزدهم  به شرکت های  دانش بنیان گفت؛ دولت سیزدهم توجه به شرکت‌های دانش بنیان  را در دستور کار قرار داده است و اکنون” ومعادن “هم در این زمینه برنامه هایی دارد.

وی افزود:  شرکت های دانش بنیان مورد توجه قرار دارند و در واقع شرکتهای دانش بنیانی که بتوانند بهره وری این مجموعه را ارتقا بخشند مورد استقبال و همکاری قرار میگیرند.

سعد محمدی اضافه کرد : اکنون شرکت گسترش کاتالیست ایرانیان از دانش بنیان های” ومعادن” به حساب می آید و علاوه براین شرکت کاوشگران صنایع معدنی راشا در حوزه پژوهش در صنایع معدنی فعال است که سهامداران و سرمایه گذاران آن از شرکت های بسیار بزرگ و شناخته شده در حوزه معدن و فولاد هستند و اکنون طرح تبدیل سرباره کوره به کنسانتره از برنامه های این شرکت دانش بنیان است.

سعد محمدی تاکید کرد: اکتشاف رمز استمرار فعالیت معدنی است و این برنامه سرلوحه فعالیت معدنی محسوب می شود .

وی افزود: کشورمان در مقایسه با فعالیت معدنی کشورهای جهان ، نیاز به برنامه مستمر دارد، از سال ۱۳۴۰ تا کنون جمع حفاری عمقی معدنی ایران به ۱۰ میلیون متر رسیده ، درحالی که استرالیا در سال ۲۰۱۸ به میزان ۱۱ میلیون متر حفاری عمقی داشت.

وی یادآور شد: شرکت های تحت پوشش “ومعادن ” بیش از ۱۰۰ هزار متر حفاری عمقی انجام داده اند که ۶۰ هزار متر آن توسط صبا نور به مورد اجرا درآمد.

سعد محمدی گفت: براساس فعالیت های اکتشافی سال گذشته ۸۰ میلیون تن ذخیره جدید سنگ آهن کشف شد و امسال در دوره هشت ماهه ۱۰۰ میلیون تن ذخیره جدید سنگ آهن اکتشاف شد .

وی تاکید کرد: امروز ارزش برجا ۱۸۰ میلیون تن ذخیره سنگ آهن اکتشافی ۶۴۰ میلیون دلار برآورد می شود و استخراج آن فراتر ارزیابی می شود.

سعد محمدی افزود: اکنون روی بیش از ۱۵ محدوده معدنی فعالیت اکتشافی را در دستور کار خود قرار داده ایم.

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه