فولاد خوزستان

۶۰۰ شرکت دانش بنیان با فولاد خوزستان همکاری دارند

۶۰۰ شرکت دانش بنیان با فولاد خوزستان همکاری دارند
لینک کوتاه کپی شد

پاک بین با بیان اینکه فولاد خوزستان با شرکت های قدیمی و نوپای دانش بنیان همکاری دارد، تصریح کرد: هم اکنون با ۶۰۰ شرکت دانش بنیان همکاری دارد که ۱۷۴ مورد آن در سال جاری اضافه شده اند‌.

معاون بهره برداری فولاد خوزستان با اشاره به اینکه راهبرد اصلی فولاد خوزستان بومی سازی است، گفت: تامین تجهیزات با نگاه به ظرفیت های داخلی در نتیجه تحریم ها این فرصت را به وجود آورده که تهدیدها را تبدیل به فرصت کنیم. از سوی دیگر شرکت ها در تامین تجهیزات با نگاه خرید با حداقل قیمت است هرچند این موضوع وجود ندارد اما شرایطی مهیا کرده که تولیدکنندگان داخلی تقویت شوند.

پاک بین با تاکید بر اینکه همکاری هایی با شرکت های دانش بنیان داشته ایم، افزود: به جرات می توانیم بگوییم که فولاد خوزستان نخستین شرکتی است که در ایران برای نخستین بار کارخانه آهن اسفنجی را در کشور سال ۷۹ بومی سازی کرده است در حالی که یک با تکنولوژی آمریکایی ساخته شده بود.

پاک بین با بیان اینکه فولاد خوزستان با بومی سازی صرفه جویی ارزی ایجاد کرده و این ارز برای ظرفیت های داخلی هزینه کرده است، اظهار کرد: سیاست های فولاد خوزستان بر مبنای چند محور بوده؛ مدیریت متمرکز تامین مواد اولیه و تامین تجهیزات راهبردی صنعت فولاد، توانمندسازی شرکت های سازنده، توسعه همکاری با شرکت های دانش بنیان بوده است. در همین راستا ۲۵ هزار قطعه در فولاد خوزستان بومی سازی شده و نتیجه آن توسعه دانش فنی و نیروی انسانی بوده که در داخل کشور ایجاد شده است.

وی افزود: از سال ۱۴۰۰ تاکنون حدود ۶۷۰۴ کالا بومی سازی شده که ۸۲۲ کالا در همان سال ۱۴۰۰ بومی سازی و در سال ۱۴۰۱ حدود ۷۳۴ کالا بومی سازی شده که ارزشی ۲۲ میلیون یورو و در سال جاری حدود ۴۰۰ کالا بومی سازی شده که ۲۰ میلیون یورو صرفه جویی ارزی شده است.

معاون بهره برداری فولاد خوزستان با اشاره به اینکه محصولاتی که شرکت فولاد خوزستان به شرکت های دانش بنیان سفارش داده از این قرار بوده است، گفت: در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۷۴ و در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۳۵ کالا و ۶۹ کالا در سال ۱۴۰۰ سفارش داده شده است.

پاک بین با تاکید بر اینکه یکی از روش های تولید آهن اسفنجی میدرکس است که در ایران بیشتر مرسوم است، اظهار کرد: نخستین کارخانه های میدرکس در فولاد خوزستان ایجاد شد که در چند مرحله تجهیزات آن بهینه سازی شد و تولید مودل های این شرکت تا بیش از دو برابر طراحی اولیه هم اکنون تولید می کنند و بعد از آن کارخانه های احیا بر مبنای پلتفرمی که در خوزستان طراحی کرده بود ایجاد شد و هم اکنون برخی از این کارخانه ها رقیب فولاد خوزستان شده اند.

وی با بیان اینکه فولاد خوزستان با شرکت های قدیمی و نوپای دانش بنیان همکاری دارد، تصریح کرد: هم اکنون با ۶۰۰ شرکت دانش بنیان همکاری دارد که ۱۷۴ مورد آن در سال جاری اضافه شده اند‌ و هر ساله برای تامین نیاز به تعداد شرکت ها اضافه می شود.

پاک بین با تاکید بر اینکه تغییرات اقلیمی در سراسر دنیا یکی از مسائل مهم است، اظهار کرد: در راستای توجه به فولاد سبز فولاد شادگان خوزستان در حال امضای قرارداد با شرکت های پتروشیمی است که بتواند برای نخستین بار از سیستم های اچ پی میدرکس اجرا کند و CO2 کاهش یابد، هرچند هم اکنون فولادهایی تولیدی ایران نسبت به کشورهای دیگر مانند هندوستان CO2 کمتری تولید می کنند به همین دلیل ما به فولاد سبز نسبت سایر کشورها نزدیک تر هستیم.

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه