به مناسبت روز جهانی و هفته گردشگری برگزار شد؛

برگزاری کارگاه های تخصصی حفاظت از میراث طبیعی و هتل های سبز در قشم

برگزاری کارگاه های تخصصی حفاظت از میراث طبیعی و هتل های سبز در قشم
لینک کوتاه کپی شد

کارگاه های تخصصی حفاظت از میراث طبیعی و هتل های سبز به مناسبت روز جهانی و هفته گردشگری با هدف ارتقا نیروهای کارآمد در قشم برگزار شد.

به گزارش طلانیوز، کارگاه آشنایی با حفاظت از میراث طبیعی جنگل حرا ویژه اقامتگاه‌های بوم گردی غرب جزیره به میزبانی طبل در سالن اجتماعات دارالقرآن این شهر برگزار شد.

سرفصل های آموزشی این کارگاه که با استقبال بالای صاحبان اقامتگاه‌های محلی همراه بود، شامل ضوابط و مقررات تفرج در ذخیره‌گاه زیست کره حرا و اهمیت اکولوژیک ذخیره‌گاه زیست کره حرا بود.

پنل تخصصی هتل های سبز نیز با حضور صاحبان هتل های قشم در مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد و سرفصل های آموزشی آن، مدیریت مصرف انرژی، مدیریت پسماند، معماری بومی و نقش آن در مصرف انرژی و راهکارهای مصرف بهینه انرژی و کاهش هزینه تمام شده خدمات بود.

کانی ظرفیتی کم نظیر برای توسعه گردشگری دریایی

سومین برنامه این روز، برگزاری برنامه های گردشگری و تفریحات دریایی به میزبانی روستای کانی بود باهدف معرفی بهتر ظرفیت های گردشگری دریایی جزیره برپا شد.

کایاک سواران و پدل برد سواران سراسر جزیره با حضور در ساحل این روستا صحنه های مهیجی از تفریحات آبی و دریایی خلق کردند که گویای توان بالای قشم برای میزبانی از علاقمندان و ورزشکاران حوزه گردشگری آبی و دریایی کشور و جهان بود.

در حاشیه این مراسم، جشنواره صنایع دستی و گردشگری خوراک نیز بخش دیگری از ظرفیت های بومی و محلی قشم را به نمایش گذاشت.

در دهه اخیر، گردشگری به عنوان یکی از مهم­ترین ابزارهای توسعه در جهان شناخته شده که بسته به شرایط محیطی می تواند دارای اشکال و انواع گوناگونی باشد، از گردشگری طبیعی گرفته تا خوراک و سلامت.

جزیره قشم با گستره وسیع وجغرافیای خاص خود، توانایی بالایی در توسعه انواع گردشگری دارد که با سیاست های در پیش گرفته شده از سوی منطقه آزاد قشم و مشارکت جامعه محلی، رو به رشد و معرفی به ایران و جهان است. روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم

 

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه