پتروشیمی جم

رایی به اندازه کل ارزش بازار شرکت پتروشیمی جم

رایی به اندازه کل ارزش بازار شرکت پتروشیمی جم
لینک کوتاه کپی شد

دادگاه پرونده پتروشیمی جم حکم نهایی صادر و مبلغ ۸۷۰ میلیون دلار به صورت های مالی جم نشست.

مرتضی قلی پور، وکیل پرونده درباره جزئیات پرونده گفت: این پرونده دارای پیچیدگی‌های حقوقی و فنی بسیار زیادی بود، اختلافی بین پتروشیمی جم و پتروشیمی مهر در مورد قرارداد منعقده فی‌مابین‌شان وجود داشت که این اختلاف به هیات داوری ارجاع می‌شود.

وی افزود: پس از برگزاری جلسات به موجب رای داوری شرکت پتروشیمی مهر به پرداخت مبلغ ۸۷۰ میلیون دلار آمریکا چیزی بیشتر از ۵۰ هزار میلیارد تومان محکوم می‌شود. با این وجود اما شرکت پتروشیمی مهر به استناد اینکه شرکت پتروشیمی جم شرکت دولتی است و بنابراین شامل ممنوعیت مندرج در اصل ۱۳۹ قانون اساسی می‌شود، تقاضای ابطال رای داوری را می‌کند.

قلی پور درباره بند مدنظر توضیح داد: اصلی که پتروشیمی مهر به آن استناد داشت راجع به اموال دولتی است که به داوری با تصویب هیئت وزیران ممکن است و شرکت پتروشیمی مهر معتقد بود چون پتروشیمی جم دولتی است مشمول این ممنوعیت بوده‌ است

وکیل پروند پتروشیمی جم ادامه داد: متعاقبا پس از تقاضای ابطال مطروحه توسط شرکت پتروشیمی مهر، شعبه بدوی و شعبه تجدید نظر دادگاه استان تهران رای را به نفع شرکت پتروشیمی مهر صادر و به استناد دولتی بودن پتروشیمی جم رای داوری را باطل می‌کند.

قلی پور تصریح کرد: از رای مذکور مطابق ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری تقاضای اعاده دادرسی می‌شود که این مهم توسط ریاست قوه قضائیه صورت گرفته و پرونده برای بررسی به شعبه ۱ دیوان عالی کشور ارجاع می‌شود.

وی ادامه داد: در جلسات رسیدگی که قضات شعبه اول دیوان عالی کشور برگزار کردند

یکی از دفاعیات مهم ما در باب غیر دولتی بودن‌ این بود که بالاخره شرکت پتروشیمی جم در راستای رد دیون دولت به بخش خصوصی واگذار شده است و بنابراین در زمان ارجاع اختلاف به داوری دیگر شرکت پتروشیمی جم دولتی تلقی نمی‌شود. بر اساس همین استناد، دیوان عالی کشور رای قطعی به نفع شرکت پتروشیمی جم صادر و محکومیت شرکت مهر به پرداخت ۸۷۰ میلیون دلار استوار شد.

قلی پور درباره اجرای حکم نیز گفت: فرآیندهای اداری آن باید طی شود که امیدواریم این اتفاق به زودی رقم بخورد.

وی تاکید کرد: این ۸۷۰ میلیون دلار جز دعاوی و مطالبات شرکت بود که ما در مورد آن ادعا داشتیم.

بنابراین گزارش؛ با اجرای این رای دارایی‌ جدیدی به مبلغ ۸۷۰ میلیون دلار در صورت‌های مالی شرکت می نشیند. رقم اعلامی این رای به تنهایی چیزی معادل کل ارزش بازار فعلی شرکت پتروشیمی جم است. / پایان پیام

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه