قیمت بیت‌کوین | قیمت بیت‌کوین امروز | قیمت بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال

جدیدترین قیمت بیت‌کوین | قیمت بیت‌کوین، اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال امروز ۸ آبان ۱۴۰۱

جدیدترین قیمت بیت‌کوین | قیمت بیت‌کوین، اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال امروز 8 آبان 1401
لینک کوتاه کپی شد

قیمت بیت‌کوین، اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال امروز یکشنبه 8 آبان 1401 در بازار ارز دیجیتال چند شده است؟

به گزارش طلانیوز؛ قیمت بیت‌کوین این روزها با نوسان بسیار زیادی همراه است. قیمت بیت‌کوین نسبت به روز گذشته تغییر زیادی نداشته است. قیمت بیت‌کوین امروز به کانال 20 هزار دلار آمده است. قیمت بیت‌کوین ، اتریوم و ارزهای دیجیتال دیگر امروز یکشنبه، 8 آبان 1401 در بازار ارز چند شده است؟

تقریبا یک هفته از اخبار و حواشی مربوط به خرید توییتر توسط ایلان ماسک می‌گذرد. در این مدت ارزش دوج‌کوین 132 درصد جهش داشته است.
قیمت دوج‌کوین ظرف یک روز جهش 62 درصدی داشته و سرمایه‌گذاران این ارز دیجیتال نسبت به هفته قبل شاهد بازدهی 132 درصدی آن هستند. تحلیلگران بازار ارز دیجیتال اوضاع خوب دو‌ج‌کوین را مستقیما به اخبار و حواشی این روز‌های ایلان ماسک ارتباط می‌دهند. ثروتمندترین مرد جهان که از طرفداران دوج‌کوین است، با خرید توییتر دوباره به تیتر اول رسانه‌ها برگشته و همزمان، دو‌ج‌کوین روی قله شش ماهه خود ایستاده است. بیت‌کوین اما هنوز فرصتی برای صعود به کانال 21 هزار دلار پیدا نکرده و در 24 ساعت قبلی با ثبت بازدهی نیم درصدی در کانال 20 هزار دلار معامله شده است.

قیمت بیت‌کوین؛ 20 هزار و 780 دلار
قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین صبح امروز یکشنبه هشت آبان 20 هزار و 780 دلار به ثبت رسید. این رقم رشد ناچیز و نیم‌درصدی قیمت بیت‌کوین در شبانه‌روز قبلی را نشان می‌دهد، چون دیروز هر واحد بیت‌کوین 20 هزار و 670 دلار ارزش داشت. در 24 ساعت قبلی بیشترین قیمت بیت‌کوین 20 هزار و 967 دلار بوده و رهبر بازار راهی به کانال 21 هزار دلار پیدا نکرده است. از طرفی نرخ بیت‌کوین در این مدت از 20 هزار و 665 دلار عقب نرفته است. باوجود نوسان محدود بیت‌کوین در شبانه‌روز قبلی، نسبت به هفته قبل شاهد رشد هشت درصدی ارزش این ارز دیجیتال هستیم. چون یکشنبه هفته قبل یعنی اول آبان بیت‌کوین در کف کانال 19 هزار دلار معامله می‌شد. درقیاس با آبان پارسال، اما که بیت‌کوین تا قله تاریخی 68 هزار دلار بالا رفت، الان تقریبا 69 درصد از قیمت آن آب رفته است. همچنین حجم تقریبا 400 میلیارد دلاری معاملات بیت‌کوین تسلط آن را به کل بازار نزدیک 37 درصد نشان می‌دهد.
قیمت اتریوم؛ هزار و 620 دلار
قیمت اتریوم امروز یکشنبه هشت آبان با رشد سه درصدی نسبت به دیروز به هزار و 620 دلار رسید. هر واحد اتریوم دیروز هزار و 580 دلار ارزش داشت و در این مدت 40 دلار به نرخ اتریوم اضافه شده است. در شبانه‌روز قبلی بیشترین قیمت اتریوم هزار و 643 دلار به‌ثبت رسیده که در یک ماه اخیر بیشترین سطح این ارز دیجیتال به‌شمار می‌رود. همچنین کف قیمت اتریوم در این مدت هزار و 303 دلار تثبیت شده است. با احتساب رشد سه درصدی قیمت اتریوم در شبانه‌روز قبلی، بازدهی هفتگی آن به مثبت 25 درصد ارتقا پیدا کرد. چون یکشنبه اول آبان خرید اتریوم هزار و 310 دلار هزینه داشت. با این حال اتریوم درمقایسه با آبان پارسال که توانسته بود تا قله تاریخی چهار هزار و 851 دلار پیشروی کند، الان 66 درصد از ارزش خود را از دست داده است. همچنین حجم 200 میلیارد دلاری معاملات اتریوم به معنی تسلط 18.5 درصدی آن به کل بازار ارز دیجیتال است.

قیمت بیت‌کوین رو عوض کرد | قیمت اتریوم | قیمت بیت‌کوین امروز 7 مهر 1401 | قیمت انواع ارز دیجیتال در بازار امروز

دوج‌کوین؛ بازدهی روزانه 62 درصدی!
دوج‌کوین در شبانه‌روز قبلی بازدهی 62 درصدی داشته است. قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین صبح امروز یکشنبه هشت آبان 0.138 دلار به ثبت رسید درحالی که دیروز خرید آن 0.085 دلار تمام می‌شد. درقیاس با هفته قبل بازدهی دوج‌کوین بیشتر و معادل 132 درصد محاسبه می‌شود. عملکرد دوج‌کوین در روز‌های گذشته منجر به افزایش تسلط آن به کل بازار ارز دیجیتال شده و الان از این لحاظ بالاتر از کاردانو در جایگاه هشتم بین انواع ارز دیجیتال قرار گرفته است. ظرف شبانه‌روز قبلی بهترین عملکرد روزانه را بعد از دوج‌کوین، شیبا اینو از خود نشان داده است. قیمت شیبا اینو از 0.000012 به 0.000014 دلار رسیده و 18 درصد ارتقا پیدا کرده است. قیمت کاردانو با رشد سه درصدی به 0.417 دلار رسید. قیمت ترون با ثبت رشد نیم‌درصدی به 0.064 دلار رسید و ترا کلاسیک که بین تریدر‌های ایرانی محبوب است، بازدهی روزانه منفی چهار درصد را به ثبت رساند.

بیت‌کوین

بیت‌کوین یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز، بدون بانک مرکزی یا مدیریت واحد است که می‌تواند بدون نیاز به واسطه، از کاربر به کاربر دیگر از طریق شبکه بیت‌کوین همتا به همتا ارسال شود. تراکنش‌ها توسط یک شبکه به صورت رمزنگاری‌شده تأیید می‌شود و در یک دفتر کل توزیع‌شده عمومی به نام بلاک‌چین ثبت و ضبط می‌شوند. این رمزارز در سال 2008 توسط شخص یا گروهی ناشناس با نام ساتوشی ناکاموتو اختراع شد. استفاده از این ارز در سال 2009 پس از انتشار نرم‌افزار متن‌باز آن آغاز شد.

در فرایند استخراج رمزارز، به فرد استخراج کننده(ماینر) پاداش بیت کوین می‌رسد که می‌توان با بیت کوین، ارزهای دیگر، محصولات و خدمات را خرید. به دلیل استفاده در تراکنش‌های غیرقانونی، مصرف مقدار زیادی برق در استخراج (و در نتیجه ردپای کربنی)، نوسان قیمت و دزدی از مبادلات، بیت کوین مورد انتقاد قرار گرفته‌است. در گذشته برخی از سرمایه گذاران و اقتصاددانان بیت کوین را به عنوان یک حباب سوداگرانه توصیف کرده‌اند ولی برخی از آن به عنوان سرمایه‌گذاری استفاده کرده‌اند. چندین آژانس نظارتی هشدارهایی برای سرمایه گذاران در مورد بیت کوین صادر کرده‌اند. در سپتامبر 2021، السالوادور رسماً بیت کوین را به عنوان ارز قانونی پذیرفت و نخستین کشوری بود که این کار را انجام داد.

کلمه بیت کوین در یک اوراق سفید منتشر شده در 31 اکتبر 2008 تعریف شد. که ترکیبی از بیت و سکه است. هیچ استاندارد واحدی برای نوشتن کلمه بیت کوین وجود ندارد. برخی منابع از بیت کوین (Bitcoin) با حروف بزرگ برای اشاره به فناوری و شبکه رایانه‌ای و بیت کوین (bitcoin) با حروف کوچک برای واحد حساب استفاده می‌کنند. روزنامه وال‌استریت جورنال, و فرهنگ انگلیسی آکسفورد از نوشتن بیت کوین با حروف کوچک در همه موارد حمایت می‌کنند.

منبع: فرارو

جدیدترین قیمت بیت‌کوین | قیمت بیت‌کوین، اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال امروز 8 آبان 1401

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه