// کد مطلب: ۱۵۴۵۲۵

در نشست مجمع عمومی فدراسیون بورس‌های اروپایی–آسیایی

فرابورس ایران عضو اصلی هیات‌مدیره فیاس شد

لینک کوتاه کپی شد

سی و هفتمین نشست مجمع عمومی فدراسیون بورس‌های اروپایی-آسیایی (FEAS) چهارشنبه 24 خردادماه 1402در ایروان پایتخت ارمنستان برگزار شد و فرابورس ایران به عنوان یکی از اعضای اصلی هیات‌مدیره این فدراسیون انتخاب شد.

در پایان روز نخست مجمع عمومی فیاس بورس‌هایی شامل فرابورس ایران، بورس تهران، بورس قزاقستان، بورس بخارست، بورس اردن، بورس فلسطین، بورس آتن، بورس مسقط و بورس ارمنستان به عنوان اعضای هیات‌مدیره این فدراسیون انتخاب شدند.

پس از انتخاب اعضای هیات‌مدیره، در این جلسه رئیس هیات‎مدیره، رئیس کمیته‌کاری و کمیته حسابرسی نیز تعیین شدند. به این ترتیب بورس بخارست به عنوان رئیس هیات‌مدیره فیاس و مدیرعامل بورس قزاقستان به عنوان رئیس کمیته‌کاری برگزیده شدند. همچنین در این رویداد صورت‌های مالی سال 2022 و برنامه‌های آتی فیاس بررسی شده و به تصویب رسید.

گفتنی است پس از اجلاس عمومی، در روزهای پنج‌شنبه و جمعه، 25 و 26 خرداد نیز همایش سالانه فیاس با حضور ده‌ها نماینده از بورس‌ها و نهادهای بازار سرمایه منطقه و فعالان بین‌المللی برگزار شد.

طی این رویداد در روز پنجشنبه بیش از 40 نماینده از بورس‌ها، نهادهای مالی و فعالان بازارهای منطقه‌ای در قالب پنل‌های مختلف درخصوص توسعه فرایندهای پیش از معاملات، عملیات و پس از معاملات به سخنرانی پرداختند.

در این نشست دو روزه همچنین مهم‌ترین رویدادهای جاری و رویکردهای آتی بازارهای جهانی توسط حاضرین بررسی شد. از سوی دیگر در بخش اعلام برترین‌ کارگزاری‌های منطقه، شرکت‌های کارگزاری آگاه، کاریزما و مفید جوایزی را از آن خود کردند.

شایان ذکر است فرابورس ایران از سال 1392 به عضویت فیاس درآمده و امسال نیز به عنوان عضو اصلی هیات‌مدیره این فدراسیون برای یک دوره دو ساله انتخاب شده‌است. فرابورس پیش از این در دوره دو ساله 1400 تا 1402 نیز به عنوان عضو کمیته حسابرسی فیاس نقش‌آفرینی کرده بود.

فرابورس ایران عضو اصلی هیات‌مدیره فیاس شد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه