اختصاصی طلانیوز/

«ومعادن» یک مجموعه پیشرو و تاثیرگذار در صنعت

«ومعادن» یک مجموعه پیشرو و تاثیرگذار در صنعت
لینک کوتاه کپی شد

شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با رویکرد سرمایه گذاری و بنگاهداری، حفظ و ارتقای ثروت سهامداران را مهمترین اصل برای خود می داند و می‌کوشد تا ضمن استفاده بهینه از سرمایه‌های انسانی و منابع مالی با خلق ارزش یا افزایش ارزش سرمایه گذاری، رضایت‌مندی سهامدارن و ذینفعان را محقق سازد.

به گزارش اختصاصی خبرنگار طلانیوز، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات بعنوان یکی از بزرگترین هلدینگ‌های صنایع معدنی و فلزی نقش موثر و بسزایی را در سرمایه‌گذاری بخش‌های توسعه‌ای و افزایش ظرفیت شرکت‌های موجود در صنعت سنگ‌آهن و فولاد ایفا کرده است. موضوع گزارش پیش روی مربوط به بررسی عملکرد این شرکت است که با نماد «ومعادن» در بورس هم ثبت نماد شده است.

شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات (سهامی عام) در تاریخ 5 اسفندماه 1374 تحت شماره 119869 در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری تهران به ثبت رسیده است. تبدیل شدن به برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی در منطقه خاورمیانه تا سال 1404 افق چشم انداز این شرکت است.

این شرکت تامین منابع مالی و سرمایه گذاری در تاسیس انواع شرکت ها، موسسات و واحدهای صنعتی و معدنی، ساختمانی، کشاورزی، خدماتی در داخل و خارج از کشور را برعهده دارد. شرکت های سنگ آهن گل گهر، معدنی و صنعتی چادرملو، سنگ آهن گهر زمین ، تامین مواد اولیه فولاد صبا نور از جمله مهم ترین شرکت های موجود در پورتفوی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات است.

اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، تقویت بخش مشاوره برای حرکت در مسیر با توجه به محوریت تکنولوژی در صنعت و تغییر و حرکت سریع آن و توجه به بازارهای بین المللی به ویژه کشورهای منطقه را لازمه رشد و فعالیت شرکت‌های این مجموعه می‌داند.

صنایع معادن و فلزات به استخراج کانی‌های ارزشمند یا دیگر مواد از زمین و معادن و استفاده از این کانسارها جهت فراهم نمودن موادی همچون فلزهای پایه، فلزهای قیمتی، آهن، اورانیوم، طلا، نقره، زغال‌سنگ، سنگ‌های قیمتی، الماس، سنگ آهک، سنگ نمک، پتاس، شن، خاک رس و موادی از این دست می‌پردازد.

شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با رویکرد سرمایه گذاری و بنگاهداری، حفظ و ارتقای ثروت سهامداران را مهمترین اصل برای خود می داند و می‌کوشد تا ضمن استفاده بهینه از سرمایه‌های انسانی و منابع مالی، در زنجیره ارزش صنایع که دارای مزیت رقابتی هستند، سرمایه گذاری نماید تا با خلق ارزش در قالب ترکیب سود، یا افزایش ارزش سرمایه گذاری، رضایت‌مندی سهامدارن و ذینفعان را محقق سازد.

نماد ومعادن در صنعت استخراج کانه های فلزی فعال است و در سال 1377 در بورس ثبت نماد شده است. ومعادن جزو شرکت های خیلی بزرگ بازار سرمایه می باشد که از لحاظ ارزش شرکت در رتبه 4 گروه خودش و در رتبه 18 کل بازار قرار دارد.

در تحلیل تکنیکال امروز بورس (30 خرداد 1401) مشخص شد که طی معاملات امروز، به اندازه 1.01 برابر حجم مبنا، سهام بین خریداران و فروشندگان مبادله شده است. حجم معاملات امروز 1.05 برابر بیشتر از میانگین حجم پنج روزه و به اندازه 0.58 برابر میانگین حجم بیست و یک روزه، سهام بین خریداران و فروشندگان مبادله شده است. همچنین حجم معاملات امروز 0.81 برابر بیشتر از میانگین حجم صد روزه بوده است.

اندیکاتور RSI عدد 21.77 را نشان می‌دهد که در محدوده اشباع فروش است. حضور RSI در منطقه اشباع فروش به همراه سایر نشانه های مثبت می‌تواند هشدار قوی خرید باشد. اندیکاتور MFI عدد 56.61 را نشان می‌دهد که در محدوده میانی است و نشانه ای از اشباع خرید یا اشباع فروش در آن یافت نمی‌شود. سیگنال اندیکاتور MACD در وضعیت هشدار خرید است به این معنی که ممکن است به زودی سیگنال خرید صادر شود.

توصیه اندیکاتور Aroon به افرادی که سهم ومعادن را قبلا خریده اند، نگه داری سهم تا تغییر وضعیت بعدی است. Stochastic RSI قبلا سیگنال خرید داده است و همچنان در وضعیت خرید و اندیکاتور عرضه و تقاضا روی عدد 0.02 ایستاده است که در منطقه متعادل است و نشانه تعادل نسبی عرضه و تقاضا است.

نماد ومعادن طی آخرین روز معاملاتی الگوی کندلی چکش معکوس سبز را ساخته است.

تحلیل بنیادی «ومعادن» نیز تا لحظه تنظیم گزارش، نسبت P/E این نماد با ثبت عدد 17.67 را نشان می‌دهد که نمایانگر این است که از شرایط مطلوبی بهره مند است. به عبارت دیگر ومعادن می‌تواند نسبت به سایر نمادهای همگروه سود نقدی بهتری در پایان سال مالی به سهامداران خود پرداخت کند. نسبت P/B ومعادن برابر با عدد 2.86 است که نسبت به بسیاری از نمادها، فوق العاده و دارای ارزش ذاتی خوبی برای خرید است. نسبت P/S ومعادن هم برابر با عدد 5.66 است که نسبت به بسیاری از نمادها، خوب و جالب توجه است.

برآیند معاملات حقوقی در سه روز گذشته مثبت بوده است به این معنی که حقوقی در حال خرید و حمایت از سهم است. طی ده روز تا صد روز معاملاتی گذشته، حقوقی ها در حال خرید و ورود به سهم هستند.

صنایع استخراج کانه های فلزی و فلزات اساسی از مهم ترین بخش های سودآور و پراهمیت در بازار سرمایه ایران هستند. استفاده بهینه از مواد معدنی غنی در کشور و تکمیل زنجیره ارزش برای جلوگیری از خام فروشی محصولاتی همچون سنگ آهن بسیار حائز اهمیت است.

شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات یکی از پنج شرکت بزرگ سرمایه گذاری در ایران است که سرمایه گذاری در بخش های استخراج کانی های فلزی و فلزات اساسی معادل 90 درصد ترکیب دارایی های شرکت را در سال گذشته تشکیل می دهند. این هلدینگ بزرگ معدنی و صنعتی طی سالیان اخیر با ورود به سرمایه گذاری در حوزه های زیربنایی صنایع معدنی و فلزی همچون اکتشاف، حمل و نقل، تولید برق، فناوری های نوین و انتقال آب توانسته است نقش خود را به عنوان یک مجموعه پیشرو و تاثیرگذار در صنعت و بازار سرمایه تثبیت کند.

«ومعادن» یک مجموعه پیشرو و تاثیرگذار در صنعت

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه