ارز

آیا خرید شیبا برای سرمایه گذاری بلند مدت مناسب است و آینده روشنی دارد؟

آیا خرید شیبا برای سرمایه گذاری بلند مدت مناسب است و آینده روشنی دارد؟
لینک کوتاه کپی شد

ارز شیبا چیست؟ آیا خرید شیبا اینو برای سرمایه گذاری خوب است؟ از کجا ارز شیبا بخریم؟

اگر شما هم قصد دارید درباره کوین شیبا اینو بیشتر بدانید؛ در این مقاله درباره گذشته شیبا اینو، اهداف و آینده آن با شما صحبت خواهیم کرد. در آخر نیز نحوه خرید شیبا توضیح داده شده است.

شیبا اینو چگونه بوجود آمد؟

شیبا اینو (Shiba Inu)، یکی از پرحاشیه‌ترین و موفق‌ترین ارزهای دیجیتال است که با وجود اینکه به تازگی وارد دنیای کریپتو شده، توانسته بسیاری از معامله‌گران را ثروتمند کند. شیبا اینو یک توکن ERC-20 و مبتنی بر بلاک چین اتریوم است که نام خود را از نام یک سگ با نژاد ژاپنی الهام گرفته است. سگ شیبا اینو، چهره خندان و بامزه‌ای دارد که جدا از بحث ارزهای دیجیتال، محبوبیت زیادی در فضای اینترنتی پیدا کرده و باعث شده که نام و تصویر این سگ به یک میم (Meme) بامزه در این فضا تبدیل شود.

توکن شیبا اینو در سال 2020 و توسط یک فرد ناشناس با نام مستعار ریوشی (Rhyoshi) به بازار کریپتو عرضه شد. در همان ابتدای کار که این توکن ایجاد شده بود، تعداد 1 کوادریلیون از آن وجود داشت که سازنده شیبا 50 درصد از آن‌ها را در صرافی یونی سواپ قفل کرد و 50 درصد دیگر را در اختیار ویتالیک بوترین (خالق اتریوم) گذاشت. این کار ریوشی به این دلیل بود که امینت و عملکرد شبکه را تضمین کند. بعد از آن؛ ویتالیک 10 درصد از توکن‌های شیبای خود را در راستای کمک به بیماران کرونا، وقف خیریه‌ای در هند کرد و مابقی آن‌ها را به جهت کاهش تعداد توکن‌های در گردش و افزایش ارزش آن‌ها سوزاند.

جالب است بدانید که شیبا اینو شباهت بسیار زیادی به دوج کوین دارد. مطمئنا اگر در بازار ارزهای دیجیتال بوده باشید، نام دوج کوین به گوشتان خورده است. دوج کوین، معروف‌ترین میم کوین دنیای رمز ارزها است که به دلیل حمایت‌های مدیرعامل تسلا، ایلان ماسک، رشد بسیار خوبی را تجربه کرد. نماد دوج کوین نیز از تصویر یک سگ که مشابه نژاد سگ شیبا اینو است، ساخته شده و به همین خاطر بسیاری از افراد شیبا اینو را مانند دوج کوین، توکنی می‌دانند که می‌خواهد با سواستفاده از فرصت پیش آمده، تجربه دوج کوین را تکرار کند؛ اما تیم توسعه‌دهندگان شیبا اینو، مخالف این دیدگاه هستند و شیبا را قاتل و رقیب سرسختی برای دوج کوین می‌دانند.

قیمت شیبا اینو از ابتدا تا کنون

قیمت شیبا اینو

همان‌طور که اشاره کردیم؛ شیبا اینو توکنی است که با افزایش قیمت غیرقابل پیش‌بینی خود، توانست تعداد زیادی از معامله‌گران و سرمایه‌گذاران این بازار را به ثروت خوبی برساند. از طرفی؛ عده بسیار زیادی از معامله‌گران، از اینکه قبل‌تر این میم کوین را نخریده‌اند، افسوس می‌خوردند.

شیبا اینو در تاریخ 1 آگوست 2020، با قیمت 0.00000000051 دلار متولد شد و در تاریخ 28 اکتبر 2021 به قیمت 0.00008845 دلار رسید. این تغییر قیمت‌ها نشان می‌دهد که اگر شما فقط 100 دلار در شیبا اینو سرمایه‌گذاری کرده بودید، بعد از افزایش قیمت خیره‌کننده آن، قطعا به عنوان یکی از میلیونرهای بازار رمز ارزها شناخته می‌شدید. از دلایل افزایش قیمت شیبا اینو می‌توان به قیمت پایین آن، ترغیب ایلان ماسک به خرید شیبا و رابطه توسعه‌دهندگان این توکن با ویتالیک بوترین اشاره کرد.

در زمان نگارش این مقاله، شیبا اینو با قیمت 0.000012 دلار معامله می‌شود و با ارزش بازار 6.865 میلیارد دلار در جایگاه 13ام بازار قرار گرفته است. شیبا اینو، در تاریخ 14 آگوست 2022، تمام سود 35 درصدی خود را که از صعود قبلی به دست آورده بود، در مدت زمان شش روز از دست داد. این موضوع نشان می‌دهد که تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران، هولدر شیبا اینو هستند و قصد فروش آن را ندارند. بنابراین؛ براساس نمودار و کاهش قیمت این رمز ارز، به نظر می‌رسد که قیمت شیبا اینو به سطح 0.0000118 دلار نزدیک شود.

تحلیل تکنیکال شیبا

در واقع این سطح، یک سطح حمایتی مهم است که از تاریخ 11 آوریل، حجم معاملات در آن، به بیشترین مقدار خود رسیده است؛ بنابراین می‌توانیم انتظار ورود خریداران در این سطوح را داشته باشیم که در نتیجه آن، رالی بعدی شیبا اینو آغاز خواهد شد.

اگر این اتفاق رخ دهد؛ شیبا اینو مجدد به سمت سقف نوسانی قبلی خود در قیمت 0.0000179 دلار پیش می‌رود و در آنجا سقف جدیدی را ثبت می‌کند. در هر صورت، با ورود گاوها و تداوم مومنتوم صعودی، قیمت شیبا می‌تواند تا سطح مقاومتی 0.00002 دلار نیز ادامه داشته باشد که در این حالت 68 درصد رشد را تجربه خواهد کرد. از طرفی؛ اگر شیبا اینو سطح حمایتی 0.0000118 دلار را از دست بدهد، این سطح به یک سطح مقاومتی تبدیل شده و سناریوی صعود شیبا اینو باطل خواهد شد. در این حالت، فشار فروش در این منطقه بیشتر شده و شیبا اینو مجدد به سمت 0.0000106 دلار حرکت خود را آغاز می‌کند تا این منطقه را تست نماید.

آینده ارز شیبا اینو چگونه است؟

با توجه به شرایط کنونی بازار ارزهای دیجیتال و تاریخچه قیمتی شیبا اینو، این رمز ارز پتانسیل رشد بسیار بالایی از خود نشان داده است. با اینکه در بازار کریپتو میم کوین‌های زیادی وجود دارند، اما محبوبیت هیچ کدام از آن‌ها به اندازه شیبا اینو نیست. کاربردها و موارد استفاده شیبا اینو در دنیا در حال افزایش است و همین امر سبب شده که سرمایه‌گذاران به آینده روشن شیبا اینو خوش‌بین باشند.

در این میان؛ بسیاری از مؤسسات و وب‌سایت‌های تحلیلی ارز دیجیتال، معتقدند که شیبا اینو طی سال‌های آینده، رشد خوبی را تجربه خواهد کرد. به عنوان مثال؛ wallet investor بر این باور است که قیمت شیبا تا اواخر سال 2026، به قیمت 0.000670 دلار خواهد رسید. به گفته این سایت، یک سرمایه‌گذاری بلندمدت 5 ساله در شیبا اینو، می‌تواند حدودا 700 درصد سود برای سرمایه‌گذاران به همراه داشته باشد.

علاوه بر این؛ طبق آخرین تحقیق و تحلیل ارز دیجیتال شیبا توسط Digital Coin Price، ممکن است قیمت شیبا تا پایان سال 2022 از 0.0000597 دلار عبور کند و تا سال 2025، سقف تاریخی جدیدی در حدود 0.0000726 دلار ثبت کند.

خرید ارز شیبا اینو از صرافی ارزپایا

خرید ارز شیبا

به دلیل محدودیت‌هایی که در صرافی‌های خارجی برای کاربران ایرانی وجود دارد؛ یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای خرید شیبا، استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی است. در حال حاضر اکثر صرافی‌های ایرانی، شیبا اینو را در لیست رمز ارزهای خود دارند؛ اما نکته‌ای که مهم است، خرید از یک صرافی ارز دیجیتال معتبر است. برای خرید شیبا اینو، می‌توانید به راحتی به صرافی ارزپایا مراجعه کرده و خرید خود را در محیطی امن و با بهترین قیمت انجام دهید.

شما می‌توانید پس از ثبت نام و احراز هویت در وب‌سایت ارزپایا به نشانی https://arzpaya.com با استفاده از ریال و کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب، خیلی راحت میم کوین شیبا اینو را خریداری کرده و در کیف پول اختصاصی خود در صرافی ارزپایا نگهداری کنید.

از آنجایی که امکان خرید مستقیم از صرافی‌های خارجی برای کاربران ایرانی میسر نیست؛ اگر بنا به دلایلی قصد دارید که توکن‌های شیبا اینو را به حساب خود در صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی منتقل کنید، بهترین روش این است که شیبا را در صرافی ارزپایا خریداری کرده و سپس آن را به کیف پول خود در صرافی‌های خارجی منتقل کنید.

صرافی ارزپایا، با داشتن امکاناتی مانند کارمزد پایین معاملات در مقایسه با صرافی‌های داخلی دیگر، خرید و فروش رمز ارز به صورت همتا به همتا (P2P)، سرعت بالا در نقل و انتقالات، مشاهده لحظه‌ای قیمت رمز ارزها، واریز سریع وجه ریالی به حساب مشتریان و پشتیبانی 24 ساعته، فضای کاربری راحتی را جهت خرید ارز دیجیتال برای کاربران خود فراهم کرده است.

علاوه بر این شما می‌توانید در صرافی ارزپایا بدون هیچ‌گونه نگرانی، ارزهای دیجیتال خود را با امنیت فوق‌العاده بالا در کیف پول اختصاصی خود نگهداری کنید. در صورتی که هرگونه سوال درباره نحوه ثبت نام، مراحل احراز هویت یا خرید و فروش ارزهای دیجیتال دارید، می‌توانید با شماره گیری 02128427250 به صورت شبانه روزی با پشتیبانان ارزپایا ارتباط برقرار کنید.

آیا خرید شیبا برای سرمایه گذاری بلند مدت مناسب است و آینده روشنی دارد؟

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه