// کد مطلب: ۱۴۷۲۱۰

سهام عدالت | اخبار سهام عدالت | جاماندگان سهام عدالت | سود سهام عدالت | ارزش سهام عدالت

آخرین وضعیت جاماندگان سهام عدالت | فاز نخست تخصیص سهام عدالت به جاماندگان

آخرین وضعیت جاماندگان سهام عدالت | فاز نخست تخصیص سهام عدالت به جاماندگان
لینک کوتاه کپی شد

رئیس سازمان خصوصی‌سازی در مورد تخصیص سهام عدالت به جاماندگان توضیحاتی داد.

به گزارش طلانیوز؛ سهام عدالت نوعی یارانه می باشد که از دولت نهم شروع به کار کرده است. دارندگان سهام عدالت به نوعی صاحب بخشی از سهام شرکت های دولتی مشخص به قشر های کم درآمد تر هستند. یکی از موضوعات مهمی که درباره سهام عدالت وجود دارد، سهام عدالت جاماندگان است.

حسین قربانزاده با اشاره به تصویب تخصیص سهام عدالت به جاماندگان در هیات دولت اظهار کرد: بر این اساس افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و ایثارگرانی که سهام عدالت ندارند فاز نخست جاماندگان سهام عدالت محسوب می‌شوند.

وی درمورد پرتفوی جاماندگان نیز گفت: پرتفوی جاماندگان از قبل در سازمان خصوصی سازی پیش‌بینی شده بود اما یکی از شرکت‌ها در هیات دولت حذف شد و باید جابه‌جایی پرتفو صورت بگیرد تا بتوان امور را پیش برد. البته این طرح بعد از هیات دولت باید به هیات تطبیق مجلس برود و چنانچه ایرادی نداشته باشد، لازم‌الاجرا است.

به گفته رئیس سازمان خصوصی‌سازی، تعداد جاماندگانی که در فاز نخست شناسایی شده‌اند حدود سه میلیون و 500 هزار نفر است.

بر اساس این گزارش، طبق مصوبه مجلس، دولت موظف شد از محل باقی مانده سهام متعلق به دولت یا شرکت های دولتی در بنگاه های قابل واگذاری در هر بازار موضوع گروه های (1) و (2) ماده (2) قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مصوب 25 خردادماه 1387 و اصلاحات و الحاقات بعدی آن، نسبت به واگذاری سهام عدالت به مددجویان جامانده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) مددجویان سازمان بهزیستی کشور و تمامی افرادی که از سهام عدالت برخوردار نشده اند اقدام کند.

سود سهام عدالت میلیونی شد | افزایش چند برابری سود سهام عدالت

محمدرضا پور ابراهیمی در خصوص روند افزایش سرمایه شرکت های غیر بورسی اظهار کرد: هم اکنون سود شرکت های غیر بورسی درگیر فرایند افزایش سرمایه است که این سود در کل به میزان 4.5 هزار میلیارد تومان برآورد شده است. ظرف 2 هفته آینده فرایند افزایش سرمایه شرکت های غیر بورسی انجام می شود و سپس تا اواسط آبان ماه منابع ناشی از سود سهام شرکت های غیر بورسی سهام عدالت مشخص می شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در راستای اینکه چه زمانی سود شرکت های غیر بورسی به حساب سهامداران عدالت واریز می شود، گفت: امسال سود سهام شرکت های بورسی افزایش قابل توجهی داشته به طوری که از 29 هزار میلیارد تومان به حدود 67 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده که اگر با سود غیر بورسی ها جمع بزنیم، حدود 70 هزار میلیارد تومان می شود؛ بنابراین هفته گذشته در وزارت اقتصاد پیشنهادی مطرح شده که همزمان با پیگیری پرداخت سود سهام شرکت های غیر بورسی، بورسی ها هم سریع تر کارشان نهایی شود و بعد سود شرکت های بورسی و غیر بورسی در یک بازه زمانی به حساب سهامداران عدالت واریز شود.

منبع: ايسنا/خیرآنلاین

آخرین وضعیت جاماندگان سهام عدالت | فاز نخست تخصیص سهام عدالت به جاماندگان

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه