// کد مطلب: ۱۴۷۵۲۲

رپرتاژ آگهی/

بلاکچین دوج کوین چند تراکنش در ثانیه را پشتیبانی می کند؟

بلاکچین دوج کوین چند تراکنش در ثانیه را پشتیبانی می کند؟
لینک کوتاه کپی شد

دوج کوین یکی از نوادگان بیت کوین است. بیت کوین، هارد فورکی به نام لایت‌کوین دارد. لایت‌کوین هارد فورکی به نام لاکی‌کوین داشت که امروز منقرض شده‌ است و دوج کوین، هارد فورک لاکی‌کوین است. بنابراین، دوج کوین در بسیاری از عملکردهای خود به بیت‌کوین و هاردکوین‌های آن شباهت دارد.

اگر از علاقه‌مندان به حوزه ارز دیجیتال هستید و تصمیم به خرید دوج کوین گرفته‌اید، احتمالاً در کنار بررسی دوره‌ای و مستمر قیمت دوج کوین سؤالاتی نیز برایتان پیش آمده باشد، یکی از مهمترین سؤالاتت این است که آیا واقعاً دوج‌کوین سریع‌تر از بیت‌کوین بوده و این گفته صحیح است؟

بلکه. دوج کوین سریع‌تر از بیت‌کوین است. بلاک چین این ارز می‌تواند حدود 30 تراکنش در ثانیه را پردازش کند که بسیار بالاتر از بیت‌کوین است. کوین‌ها در این پروژه از طریق فرایند استخراج تولید می‌شوند و در الگوریتم اجماع که از نوع اثبات کار ( Proof of Work ) است، از سازوکار اسکریپت ( Scrypt ) استفاده شده است. اسکریپت بلاکچین دارای هش کمتر (معیار قدرت محاسباتی در هر ثانیه) است و انرژی کمتری نسبت به الگوریتم استخراج بیت‌کوین SHA -256 مصرف می‌کند.

اندازه بلوک در هر دو بلاک‌چین بیت‌کوین و دوج کوین 1 مگابایت است. اما، تایید یک بلوک در بلاک‌چین بیت‌کوین 10 دقیقه طول می‌کشد، در حالی که دوج‌کوین بلوک‌ها را در 1 دقیقه تایید می‌کند. بنابراین، تراکنش‌های دوج کوین 10 برابر سریعتر از بیت کوین است.

با استفاده از فرمول زیر می‌توانیم تعداد تئوری تراکنش‌های یک ارز دیجیتال در یک واحد زمانی را پیدا کنیم:

تعداد تراکنش‌ها = (طول مدت تایید هر بلوک به ثانیه × کوچک‌ترین سایز تراکنش ممکن) / اندازه بلوک

با استفاده از این فرمول در می‌یابیم که باید در هر ثانیه بیت‌کوین 6.8 و دوج‌کوین 68 تراکنش را انجام دهند:

  • Bitcoin: ( 1024 x 1024 ) / ( 257 x 600 ) = 6 . 8
  • Dogecoin: ( 1024 x 1024 ) / ( 257 x 60 ) = 68

با این حال به دلیل تکثیر شبکه و دلایل دیگر، بیت‌کوین عملاً می‌تواند فقط 4-3 تراکنش و دوج کوین می‌تواند 40 تراکنش در ثانیه را پردازش کند. دوج کوین همچنان 10 برابر سریع‌تر از بیت‌کوین است.

طبق آمار اداره سرشماری ایالات متحده، 330 میلیون نفر در ایالات متحده و 7.75 میلیارد نفر در سراسر جهان جهان زندگی می کنند.

با توجه به نرخ تایید تراکنش بر ثانیه در شبکه بیت کوین که 4 است، این بلاک‌چین در یک روز می‌تواند 345600 تراکنش را در ثانیه انجام دهد:

  • 4 × 60 × 60 × 24 = 345600

بنابراین اگر همه آمریکایی‌ها بیت‌کوین را اتخاذ کنند، آنها می‌توانند هر 954 روز (2.5 سال) یک بار، یک تراکنش را انجام دهند.

  • 300 , 000 , 000 / 345600 = 954

و اگر همه مردم دنیا بخواهند بیت‌کوین را اتخاذ کنند:

  • 7 , 750 , 000 , 000 / 345600 = 22 , 424 - 22 , 424 / 365 = 61 . 4

هر کسی در دنیا فقط می‌تواند هر 61 سال یک‌بار، یک تراکنش بیت کوین انجام دهد.

از آنجایی که دوج کوین 10 برابر سریعتر از بیت کوین است، اگر هر آمریکایی شروع به استفاده از ارز دیجیتال Doge کند، محدودیت تراکنش به ازای هر نفر 95 روز یا حدود 3 ماه خواهد بود. همچنین، اگر همه مردم دنیا از دوج کوین استفاده کنند محدودیت تراکنش به ازای هر نفر، به 6 سال کاهش می‌یابد.

اگر عملی به موضوع نگاه کنیم، حتی با اینکه دوج کوین سریعتر از بیت‌کوین است، هیچ راهی وجود ندارد که بیت‌کوین یا دوج کوین در یک سناریوی واقعی، در دنیای واقعی و در زندگی واقعی به عنوان وجه رایج مورد استفاده قرار گیرند. هر دو ارز دیجیتال دارای مشکل بزرگی به نام عدم مقیاس‌پذیری هستند. بنابراین دوج کوین به چه دردی می‌خورد؟ و قیمت دوج کوین را چگونه توجیه می‌کند؟

موارد استفاده از دوج کوین

شاید نتوان دوج کوین را به‌عنوان یک وجه رایج در دنیا به کار گرفت. اما این به معنای ناکارآمدی و بالا بودن قیمت دوج کوین و عدم وجود دلیل برای خرید دوج کوین نیست. ارز دیجیتال DOGE همچنان به عنوان یکی از کارآمدترین روش‌های انتقال وجه و ابزارهای مالی به شمار می‌رود.

با اینکه دوج کوین از همان ابتدا نیز قرار نبوده یک وجه رایج، یا ابزاری برای سرمایه‌گذاری و ذخیره ارزش باشد، اما در عملکرد اصلی خود به ویژه در فضای آنلاین بسیار موفق بوده است. مردم ارز دیجیتال DOGE را به عنوان انعام به سازندگان محتوای آنلاین و در ازای محتوای خنده‌دار، آموزنده یا قابل توجه اهدا ( Donate ) می‌کنند. علاوه بر خرید دوج کوین از طریق شبکه‌های اجتماعی، انعام دادن و اهدای دوج کوین به سازندگان محتوا در ردیت، توییتر و توییچ از نشانه‌های مهم درهم تنیدگی ارزهای دیجیتال با رسانه‌های اجتماعی و فرهنگ زندگی آنلاین است.

چرا دوج کوین مهم است؟ آیا به خرید دوج کوین بپردازیم؟

دوج کوین ( DOGE ) یک ارز دیجیتال شناخته شده است که همتایان خود روی شبکه بلاک‌چین فعالیت می‌کند. این رمزارز برای خدمت‌رسانی و به عنوان یک ابزار آموزشی با هدف دستیابی به مخاطبان گسترده‌تری نسبت به ارزهای دیجیتال جدی‌تر از طریق تمرکز بر رسانه‌های اجتماعی و فرهنگ عمومی ایجاد شده است. دوج‌کوین در تلاش برای معرفی خود به‌عنوان یک ابزار قابل دسترس برای توده‌های بیشتر، از طریق میم معروف « Doge » که الهام‌بخش نام آن بود، جامعه‌ای سرگرم‌کننده و دوستانه از حامیان خود ایجاد کرد. این جامعه ثابت کرده است که خیرخواه، خوش برخورد و خوش اخلاق و البته گاهی اوقات کمی ساده‌لوحانه است. دوج کوین اگر ارتباط مداوم خود را تمام‌وکمال مدیون اهمیت فرهنگی و جامعه حمایتی خود نباشد، قطعاً بخش زیادی را مدیون آن است.

جامعه خوش‌نیت دوج کوین

ذات اهداء شوندگی و روحیه خیرخواهانه ارز دیجیتال DOGE ، به عملیات‌های خیریه تمام عیار گسترش یافته است. دوج برای حمایت از کمپین‌های متعدد اهداء ( Donation )، از کمپین‌های مسخره‌بازانه گرفته تا کمپین‌های شریف مورد استفاده قرار گرفته است.

به عنوان مثالی از کمپین‌های مسخره‌بازانه، جامعه دوج‌ کوین یک حمایت مالی برای یک راننده نسکار را به عنوان نوعی شیرین کاری تبلیغاتی به‌راه انداخت. کاربران ردیت، جاش وایز ( Josh Wise ) راننده نسکار ( Nascar ) را به‌عنوان یک راننده رو به رشد اما بدون اسپانسر معرفی کردند. طی هشت روز پس از جمع‌آوری کمک‌ها، وایز به لطف حامی مالی جدیدش یعنی جامعه دوج کوین، به طور کامل تامین مالی شد تا بتواند در مسابقه‌ای که در مسیر معروف Talladega Superspeedway برگزار می‌شد شرکت کند. وایز مبلغ 55000 دلار حمایت مالی را با کمک جامعه دوج کوین دریافت کرد و با یک شورلت پوشیده از تصاویر دوج کوین و یک شیبا اینو بزرگ (نماد دوج کوین) که روی کاپوت چسبانده بود، مسابقه داد.

اما در کمپین‌های شریف خیرخواهانه، جامعه دوج کوین از طریق یک بنیاد غیرانتفاعی مستقر در کلرادو، کمک‌های مالی زیر را انجام داده است:

  • 2500 دلار به یک سازمان غیرانتفاعی که حیوانات خدمت‌رسان را برای کمک به کودکان، جانبازان و معلولین آموزش می‌دهد.
  • بیش از 3000 دلار برای اعزام ورزشکاران از هند و آفریقا به بازی‌های المپیک زمستانی 20‍14 که در روسیه برگزار شد.
  • بیش از 30000 دلار به یک کمپین غیرانتفاعی که هدف آن ایجاد دسترسی به آب آشامیدنی تمیز در کنیا از طریق برنامه‌ای به نام دوج برای آب ( Doge4Water ) است.

در سطح غیررسمی نیز جامعه دوج کوین سابقه حمایت از تولیدکنندگان محتوا با کمک‌های خرد و همچنین حمایت از سازمان‌های خیریه با کمک‌های بسیار بزرگ‌تر را دارد. با این حال، در سطح سازمانی، بنیاد دوج کوین از سال 2015 غیرفعال بوده است؛ همان سالی که این رمزارز آخرین به‌روزرسانی‌های فنی قابل توجه خود را دریافت کرد. برای مشاهده قیمت دوج کوین و رصد کردن تغییرات آن و همچنین خرید ارز دیجیتال DOGE و همچنین ارز معتبر دیگر می‌توانید به وب‌سایت والکس مراجعه کنید.

نوشته شده با توجه به مقاله " سگ پرطرفدار کریپتو "

بلاکچین دوج کوین چند تراکنش در ثانیه را پشتیبانی می کند؟

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه