// کد مطلب: ۱۴۸۰۲۷

حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان | متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

مبلغ افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان چقدر است؟ | جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان

مبلغ افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان چقدر است؟ | جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان
لینک کوتاه کپی شد

رییس سازمان اداری و استخدامی از افزایش حقوق بازینشستگان و کارمندان از 900 هزار تا 100 هزار تومان سخن گفت.

به گزارش طلانیوز؛ افزایش حقوق بازنشستگان کشورمان بعد از مدت ها تصویب شده است. یکی از خبر هایی خوشحال کننده که اکثر بازنشستگان منتظر آن بودند خبر تصویب افزایش حقوق بود. حقوق بازنشستگان از مهر ماه با افزایش 38 درصدی پرداخت شد. ظاهراً افزایش حقوق بازنشستگان وارد مرحله‌ای جدید شده است. آخرین اخبار حقوق بازنشستگان را در طلانیوز بخوانید.

، میثم لطیفی شنبه شب در گفت وگوی تلویزیونی افزود: زمان اجرای افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان لشکری و کشوری از اول مهر بوده و ضوابط اجرایی آن بررسی و مبالغ به صورت معوق از مهر ماه محاسبه و پرداخت می شود.

و️ی ادامه داد: حداقل یک میلیون تومان برای کارمندان افزایش حقوق در نظر گرفته شده است. حق عائله مندی و اولاد نیز طبق قانون جوانی جمعیت 50 درصد اضافه می شود به طوری که افراد برای حق عائله مندی 200 هزار تومان و برای حق اولاد 100 هزار تومان بیش از گذشته دریافت می کنند.

لطیفی افزود:‌ ️به حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران 900 هزار تومان اضافه شده و همچنین پنج درصد به مبلغی که شهریور ماه دریافت می کردند، اضافه می شود.

رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت:‌ 30 درصد نیز به دریافتی افراد مشمول مجموعه بهزیستی و کمیته امداد اضافه می‌شود.

مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
از سوی دیگر به موازات پرداخت‌های تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشوری از روز گذشته شروع به واریز مستمری بازنشستگان خود کرد.

بنابر اعلام صندوق بازنشستگی پرداخت حقوق کارمندان بازنشسته از روز گذشته آغاز شده و تا پایان امروز تمام 1٫6 میلیون مستمری بگیر مطالبات معوقه خود را دریافت خواهند کرد.

در عین حال موضوع افزایش حقوق کارمندان بازنشسته همچنان در حد تصمیم دولت و مجلس برای گنجاندن منابع مالی در لایحه اصلاحیه بودجه سال 1400 مطرح است و هنوز هیچ قطعیتی در بین نیست.

آخرین خبر از متناسب سازی حقوق بازنشستگان
با وجود متفاوت بودن وضعیت بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی با صندوق بازنشستگی کشوری، هر دو گروه بابت اجرای همسان سازی یا به بیان دیگر متناسب سازی مستمری‌های خود از دولت طلبکارند.

هرچند جنس مطالبات مربوط به متناسب‌سازی این دو گروه با هم متفاوت است اما در مجموع به نظر می‌رسد که دولت هنوز برنامه مشخصی برای تسویه این بدهی ندارد و قصد دارد تا با هر یک از دو گروه در زمان دیگری (به احتمال زیاد سال 1402) تسویه حساب خواهد کرد.

منبع: ایرنا/خبرآنلاین

مبلغ افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان چقدر است؟ | جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه