// کد مطلب: ۱۴۹۸۶۲

نرخ سیمان/

پیش بینی نرخ سیمان در ماه آینده و نکات مهم درمورد آن

پیش بینی نرخ سیمان در ماه آینده و نکات مهم درمورد آن
لینک کوتاه کپی شد

سیمان یکی از مهم ترین اقلام در بازار ابزار و مصالح ساختمانی است که به دلیل داشتن تنوع بالا، مصارف متعددی نیز دارد. در واقع این اقلام در دسته کاربردی ترین متریال مورد نیاز برای ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد و خرید آن همواره با مسائلی همراه است. یکی از مهم ترین موارد در زمان خرید انواع سیمان توجه به قیمت و مقدار آن است، اگر قصد انجام پروژه های ساخت و ساز بزرگ هستید می توانید با خرید به مقدار مورد نیاز از مسائل مربوط به نوسانات قیمت دور باشید. البته گاهی شرایط ایجاب می کند که در حین پروژه نیز خرید هایی داشته باشید که در این حالت می بایست از قبل بودجه آن را در نظر بگیرید.

نوسانات ارزی یکی از عمده دلایلی است که می تواند بر روی قیمت نهایی سیمان تاثیر گذار باشد، همین امر سبب شده که قیمت این کالا همواره با تغیراتی همراه باشد. اگر قصد خرید این متریال را در آینده دارید می توانید با توجه به سابقه نوسانات قیمت در جهت پیش بینی نرخ سیمان در ماه آینده اقداماتی را انجام دهید که مستلزم توجه به نکات خاصی است، برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

خرید سیمان فله و پاکتی

یکی از اقداماتی که پیش از آغاز هر پروژه ی ساختمانی باید مورد توجه قرار بگیرد، تهیه مصالح ساختمانی و متریال مورد نیاز است. در واقع اینکه مصالح از همه نظر تکمیل باشد نقش عمده ای در سرعت ساخت پروژه های عمرانی نیز دارد. البته گاهی تهیه مصالح با مشکلاتی همراه است و شما نمی توانید میزان متریال مورد نظر خود را آماده نمایید. سیمان یکی از مواد اولیه مورد نیاز است که قیمت آن همواره با تغیرات چشمگیری همراه بوده، در واقع پیش بینی نرخ سیمان در ماه آینده بر اساس سابقه تغیرات قیمت امکان پذیر است اما نمی توان به قطع یقین درباره آن نظر داد.

در زمان خرید سیمان فله می توانید میزان متریال مورد نیاز را تعیین نمایید و بر اساس نیاز خرید کنید، البته سیمان فله ای یکی انتخاب ایده آل برای پروژه های بزرگ است. گاهی ممکن است بودجه شما برای خرید سیمان کافی نباشد و خرید آن را به ماه بعدی موکول کنید، در این شرایط پیش بینی نرخ سیمان در ماه آینده یک امر بسیار حیاتی خواهد بود. البته این شرایط در زمان خرید سیمان پاکتی نیز صدق می کند و شما باید برای خرید در ماه های آینده بودجه بندی های لازم را انجام دهید.

پیش بینی نرخ سیمان و نکات مهم درباره آن

خرید سیمان فله و پیش بینی قیمت آن در ماه های بعدی در ساختمان سازی از اهمیت زیادی برخوردار است، همین امر سبب برخی تحلیلگران اقتصادی نکات مهم و حائز اهمیتی را در زمان خرید این متریال عنوان کنند. در واقع همانطور که عنوان شد سیمان یکی از متریال پرکاربرد در صنعت ساخت و ساز است که از ابتدای و آغاز پرژه تا انتها و حتی در شرایط طراحی و نما نیز مورد مصرف قرار می گیرد، همین امر سبب شده که عرضه و تقاضای آن همواره به صورت مستمر انجام شود به همین دلیل قیمت آن در شرایط متفاوت کاملا مختلف است و عموامل زیادی در این قیمت گذاری دخیل خواهند بود که شامل موارد زیر هستند:

  • درجه بندی سیمان

همه چیز در بازار با درجه بندی های متفاوت که بیانگر کیفیت محصول است، به فروش می رسند. همانطور که می دانید سیمان یکی از اصلی ترین متریال مورد استفاده در ساخت و ساز است که با درجه کیفیت متفاوت به بازار عرضه می شوند. این درجه بندی براساس معیار های خاصی صورت می گیرد و در این میان سیمان درجه 53 به دلیل کیفیت بهتر به نسبت سیمان درجه 43 از قیمت بیشتری برخوردار است.

  • بافت سیمان

از دیگر عوامل تاثیر گذار در نرخ تعیین شده برای سیمان بافت آن خواهد بود که بهترین نوع آن از نوع الک شده و کاملا پودری است، کیفیت این نوع از سیمان بسیار بالا بوده و در مدت زمان طولانی نیز توده ای و سنگی شکل نخواهد شد.

  • نوع سیمان

از عمده دلایل تغیر نرخ انواع مصالح ساختمانی می توان به تنوع آن ها اشاره کرد و در این میان سیمان به دلیل متنوع ترین متریال از قیمت های متفاوتی برخوردار است، به عنوان مثال قیمت سیمان سیاه فله با سیمان سفید فله کاملا متفاوت است چرا که هر دوی این محصول با وجود داشتن ماهیت کلی سیمان، عملکرد کاملا متفاوتی با هم دارند و در زمان های مختلف ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرند.

  • وزن سیمان

به طور کلی سیمان پاکتی با وزن 50 کیلو عرضه می شود پس در زمان خرید سیمان پاکتی به طور رندوم یکی از کیسه ها را وزن کنید و از صحت و کیفیت آن اطمینان حاصل نمایید. البته گاهی به دلیل بزرگ بودن پروژه ی ساخت و ساز، خرید سیمان پاکتی به هیچ عنوان نمی تواند به صرفه باشد پس بهتر از ست با خرید سیمان فله تا حد زیادی هزینه ها را کاهش دهید. برای اطمینان از وزن سیمان خریداری شده پیشنهاد می کنیم به نمایندگی های منصف و معتبر مراجعه کنید.

  • تاریخ تولید

سیمان هم مانند سایر محصولات تولیدی از تاریخ تولید و انقضا برخوردار است و هر چه از بازه ی مشخص شده فاصله بگیرید کیفیت و کارایی سیمان با مشکلاتی همراه خواهد بود. به طور کلی بازه ی انتخاب شده کم تر از 2 هفته است و هر مدل سیمان بخصوص سیمان سیاه فله که از تولید آن بیش از 15 روز گذشته باشد حتی اگر در خشک ترین جای ممکن نیز نگهداری شده باشد نیز رطوبت محیط را دریافت و عملکرد ضعیفی خواهد داشت.

  • تایید تست سلامت

برای اینکه از کیفیت و عملکرد درست سیمان اطمینان حاصل کنید از نمایندگی بخواهید که به شما گواهی تایید کننده تست سلامت را نشان دهد، همچنین در زمان خرید حتما فاکتور دریافت نمایید چرا که خرید بدون فاکتور کیفیت مصالح خریداری شده را تضمین نمی کند و در صورت مشکل نمی توانید شکایتی داشته باشید.

  • برند سیمان

یکی از عمده دلایل تاثیر گذار در نرخ سیمان، برند این محصول است. همانطور که می دانید کمپانی های زیادی در زمینه تولید ساخت انواع سیمان فله و پاکتی فعالیت دارند و انواع سیمان سفید، سیاه، پرتلند و... را با کیفیت متفاوت تولید و به بازار عرضه می نمایند. برند های معتبر و شناخته شده به دلیل داشتن محصول باکیفیت از قیمت بیشتری برخوردار هستند و برای پیش بینی نرخ سیمان در ماه آینده می توانید سوابق افزایش قیمت آن ها را چک کنید.

نتیجه گیری

پیش بینی نرخ سیمان در ماه آینده بر اساس سوابق تغیر قیمت امکان پذیر است اما نمی توان آن را امری قطعی عنوان نمود چرا که عوامل زیادی در قیمت گذاری آن تاثیر گذار خواهند بود، عواملی مانند نوسانات ارزی یا بحران های اقتصادی که به صورت کاملا ناگهانی شکل می گیرند. به طور کلی اگر تمامی شرایط روال عادی خود را طی کنند می توانید با بررسی نکات عنوان شده و سابقه ی افزایش قیمت سیمان برند های متفاوت در شش ماه گذشته می توانید تا حدودی پیش بینی درستی از این قضیه داشته باشید.

پیش بینی نرخ سیمان در ماه آینده و نکات مهم درمورد آن

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه