// کد مطلب: ۱۴۹۸۹۳

آموزش طلا سازی/

قدم به قدم با مسیر آموزش طلا سازی در آموزشگاه طلافنون

قدم به قدم با مسیر آموزش طلا سازی در آموزشگاه طلافنون
لینک کوتاه کپی شد

قدم اول برای شروع آموزش طلاسازی در موسسه طلافنون چیست؟

در مجموعه طلافنون در ابتدا با توجه به هدف و علاقه شما مشاوران ما راهنمایی لازم برای انتخاب دوره و مسیر راهی که نیاز است طی کنید به صورت رایگان در اختیارتان قرار می دهند.در حالت کلی برای شروع میتوانید بر حسب علاقه با یکی از دوره های طراحی و یا ساخت طلاسازی مسیر شغلی و کسب و کار خود را شروع کنید.

تمامی مشاوران و اساتید مجموعه در هر نقطه از مسیر، راهنمایی و مشاوره کاملی را به شما ارائه میدهند وشما هرگز در مسیر رسیدن به موفقیت خود تنها نخواهید ماند.

برگزاری دوره های طلاسازی در شهر های مختلف کشور

مجموعه طلافنون با توجه به هدف خود که، ارائه آموزش طلاسازی به ساده ترین و راحت ترین شکل ممکن برای تمام علاقمندان به این صنعت و هنر میباشد سعی بر این داشته بتواند در تمام نقاط ایران این امکان را فراهم کند. در این راستا در حال حاضر مجموعه طلافنون دارای 10 شعبه فعال در کشور میباشد که 6 شعبه در تهران -( 3 شعبه تخصصی آموزش ساخت طلاو جواهرسازی و 3 شعبه تخصصی آموزش طراحی و گوهرشناسی)- و همچنین در شهرهای شیراز، کرمان، آمل و مشهد نیز فعالیت دارد و در تلاش هستیم در آینده ای نزدیک در شهرهای دیگر ایران نیز بتوانیم خدمت گذار علاقمندان باشیم.

در طلافنون تمام نیاز های آموزشی شما در هر زمینه از این صنعت و هنر شیرین طلا و جواهرسازی برآورده میشود و این نکته مهم را به خاطر داشته باشید که تمامی آموزش های ما در تمام شعب یکسان میباشد و هیچ گونه تفاوتی از این بابت ما بین شعب ما وجود ندارد.

کلاس های طلاسازی در چه مناطقی از تهران برگزار می شود؟

آموزش طلا سازی

مجموعه بزرگ طلافنون در تهران داری 6 شعبه فعال و تخصصی در زمینه ساخت و طراحی طلاو جواهر میباشد،

شعب تخصصی مربوط به ساخت مجموعه محدوده فرشته، سعادت آباد و تهرانپارس میباشد و شعب تخصصی طراحی مجموعه فرشته، اقدسیه و سعادت آباد است.

تهیه ابزار های مختلف طلاسازی

ابزار طلاسازی

در مجموعه پک ابزار از حداقل ابزار مورد نیاز برای گذراندن دوره طلا و جواهرسازی لیست شده که به شرح زیر می باشد.( این لیست حداقل ابزار مورد نیاز برای گذراندن این دوره میباشد، هنرجو میتواند در صورت تمایل و به اختیار ابزار تکمیلی را تهیه نماید)

دم باریک بدون دندانه یک عدد
مفتول بدون دندانه یک عدد
دم پهن بدون دندانه یک عدد
کمان اره - یک عدد
تیغ اره 04 سوئیسی حداقل یک بسته
تخته نسوز - یک عدد
فندک جوشکاری کوچک یک عدد
گاز فندک - یک عدد
پنس شماره 12 یک عدد
چفت گیره - یک عدد
فرچه نت - یک عدد
سواله جم کن - یک عدد
قیچی - یک عدد
پوست زبر و نرم شماره 240 و 800 حداقل یک عدد از هر کدام
سوهان نیم گرد شماره 6 یک عدد
سوهانچه کیفی - یک عدد
سر مته سرگرد شماره 6-8-12 حداقل یک عدد از هر کدام
عینک محافظ - به اختیار
کیف ابزار - یک عدد
سر مته دریلی شماره 8 به اختیار
پیش بند - به اختیار
تخته پیش کار - به اختیار
گبره مشته - به اختیار
پایه چفت گیره - به اختیار
تخته نسوز توری - به اختیار

به جز ابزار ذکر شده در لیست بالا در طول دوره آموزش بر روی نقره میباشد که هنرجو میتوانید به صورت جلسه ای میزان مورد نیاز آن جلسه را تهیه کند.

برگزاری کارگاه و ورک شاپ های طلاسازی توسط طلافنون

در آموزشگاه طلا و جواهرسازی طلافنون ایران برای هر فرد علاقمند به رشته و صنعت بزرگ طلا و جواهرسازی آموزش مورد نیاز وجود دارد، و ما به این ادعا رسیده ایم که هر نوع آموزشی در این زمینه را دارا هستیم، این اموزش ها به جز دوره های معمول شامل ورکشاپ های چند ساعته و چند روزه هم میشود که میتوان به تعدادی از آنها اشاره کنیم.

  • ورکشاپ آشنایی با طلاسازی
  • ورکشاپ اشنایی با طراحی طلا و جواهر
  • ورکشاپ ریخته گری کف دریا
  • ورکشاپ ریخته گری شن و ماسه
  • ورکشاپ عکاسی از طلا و جواهر
  • ورکشاپ فیروزه کوبی
  • ورکشاپ کاربرد رزین در طلاو جواهر
  • ورکشاپ مینا کاری
  • ورکشاپ اچینگ یا اسیدکاری
  • ورکشاپ برندیگ طلا و جواهر
  • ورکشاپ فروشندگی طلا و جواهر
  • ورکشاپ راندو سنگ های قیمیتی ( جواهر)
  • ورکشاپ آشنایی با نرمافزار زیبراش
  • ورکشاپ آرت کلی
  • ورکشاپ کار با وکس
  • ورکشاپ اره کاری طلا و نقره
  • ورکشاپ ریخته گری
  • ورکشاپ دور گیری سنگ قیمتی

میزان در آمد طلا و جواهرسازی چقدر است؟

پاسخ دادن به این سوال نیاز به دانستن علاقه و زمینه فعالیت فرد در صنعت طلا و جواهر دارد چرا که در هر زمینه از این رشته میزان درآمد میتواند بسیار متفاوت باشد، اما باید به این نکته توجه داشت که این صنعت یک صنعت چند هزار ساله بوده و هست ، همچنین همواره یکی از لوکس ترین مشاغل در دنیا میباشد و همچنان دارای بازاری با تقاضای زیاد میباشد . به صورت کلی صنعت طلا و جواهر به نسبت بسیاری از مشاغل میتواند آورده مالی قابل قبولی به نسبت وقت و هزینه صرف شده داشته باشد.

آیا بعد از اتمام دوره مدرک معتبر و رسمی فنی حرفه ای ارائه می شود؟

بعد از اتمام و گذراندن موفق دوره ها در مجموعه طلاسازی و آموزشی طلافنون فرد گواهی پایان دوره صادره از خود مجموعه طلافنون را به دو زبان فارسی و انگلیسی دریافت میکند که از اعتبار کافی در ایران و خارج از ایران را دارا بوده. علاوه بر این آموزشگاه طلا و جواهرسازی طلافنون قرارداد ها و تفاهم نامه هایی را با مجموعه ها و ارگان ها و دانشگاه های متفاوتی را به امضا رسانید تا بتواند برای هنرآموختگان خود مدارک مورد نیاز انها را ارائه کند که میتوان به اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر، اتحادیه تولیدکنندگان و صادر کنندگان طلا و جواهرکشور، انجمن فروشندگان طلا و جواهر، سازمان فنی و حرفه ای ، جهاد دانشگاهی شهید بهشتی، دانشگاه بین المللی شیراز و سازمان صنایع دستی اشاره کرد.

جهت اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید.

مدرک فنی حرفه ای طلا فروشی

شغل طلاسازی و راه های در آمد از آن

شغل طلاسازی علاوه بر جنبه سرگرمی و لذت بخش خود جنبه سود اوری بسیار مناسبی را نیز دارا میباشد، اما جواب مشخصی از بابت میزان دقیق درآمد نمی‌توان داشت. از چند میلیون تومان تا چند ده میلیون تومان و یا حتی چند صد میلیون تومان بسته به میزان مهارت و سرمایه گذاری میتوان در نظر گرفت، آموزش صحیح، دقیق و به روز این صنعت میتواند شما را در سود آوری هرچه بیشتر یاری کند.

سوالات متداول

چه دوره های آموزشی در طلافنون برگزار میشود؟

تمامی دوره های مربوط به رشته طلا و جواهر در مجموعه طلافنون برگزار میشود.

نحوه ثبت نام در طلافنون به چه صورت است و چه مدارکی مورد نیاز است؟

برای ثبت نام در آموزشگاه طلافنون کافیست با یکی از شعب طلافنون تماس حاصل کنید تا مشاوران طلافنون راهنمایی لازم را به شما ارائه دهند

ورود به بازار کار پس از اتمام دوره چگونه است؟

آموزشگاه طلافنون ایران همیشه بر آن بوده که هنرجویان طلافنون در پایان دوره صرفا به عنوان یک هنرجو شناخته نشود و بعد از گذراندن این دوره ها بتواند با برند خود وارد بازار کار شود . آموزشگاه طلافنون در طول فعالیت خود هر ساله در چندین نمایشگاه، خیریه، ایونت و جشنواره با هدف حمایت از برند هنرجویان خود شرکت و یا برگزار میکند. بدین ترتیب هنرجویان طلافنون در این مراسم ها میتوانند برند خود را به صنعت طلا و جواهر معرفی کنند. در ادامه مسیر این هنرجویان برای ورود به بازار کار حمایت تمام و کمال آموزشگاه طلافنون را در تمام مراحل کاری خود به همراه دارد.

آیا بین شعب طلافنون تفاوتی وجود دارد ؟

خیر، هیچگونه تفاوتی از بابت چارت درسی و نحوه ی تدریس بین شعب طلافنون وجود ندارد. و تنها از لحاظ موقعیت مکانی تفاوت وجود دارد بنا براین شما میتوانید برای دسترسی هرچه راحت تر نزدیک ترین شعبه به خود را انتخاب کنید .

برای شروع طلاسازی از چه دوره ای باید شروع کنیم ؟

برای شروع طلاسازی ، میتوانید با دوره مقدماتی طلاسازی شروع کنید، در این دوره با تمام تکنیک های اصلی و مدل های مادر در طلاسازی آشنا میشوید. در این دوره علاوه بر این موارد با تکنیک های تعمیرات طلا و جواهر هم آشنا میشوید .

آیا طلاسازی با جواهرسازی تفاوت دارد ؟

بله، در ابتدا شما باید تکنیک های طلاسازی را آموزش ببینید تا بتوانید هر مدل به اصطلاح ژورنالی را درست کنید و در ادامه دوره های آموزشی خود با گذراندن دوره جواهرسازی تمام تکنیک های ساخته پایه جواهر را نیز در دوره جواهرسازی آموزش ببینید .

قدم به قدم با مسیر آموزش طلا سازی در آموزشگاه طلافنون

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه