// کد مطلب: ۱۵۱۱۵۰

رپرتاژ آگهی/

تفاوت پکس گلد با تتر؛ روی کدام سرمایه گذاری کنیم؟

تفاوت پکس گلد با تتر؛ روی کدام سرمایه گذاری کنیم؟
لینک کوتاه کپی شد

PAX Gold یک ارز دیجیتال و ترکیبی از طلا است که شکاف بین دو گزینه سرمایه گذاری را پر کرده و امنیت و ثبات ارزهای دیجیتال را به دنبال دارد. در مقابل پکس تتر معادل یک دلار آمریکا است. در این محتوا به بررسی تفاوت پکس گلد با تتر و اینکه روی کدام سرمایه گذاری کنیم می پردازیم.

دلایل روی کار آمدن پکس گلد

در سال های اخیر، توکن های غیرقابل تعویض (NFT)، ارزهای دیجیتال و دیگر نمونه ها به عنوان سرمایه گذاری مدرن در الویت ها قرار گرفته اند، با این وجود کالاهای فیزیکی مانند طلا هنوز هم تقاضای بالایی دارند. در سال 2021، ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال از 2 تریلیون دلار گذشت. اکنون، سرمایه گذاران باید از خود بپرسند: کدام گزینه را انتخاب کنند؟ ارز دیجیتال یا طلا؟

طلا کالایی است که قدمت آن به هزاران سال می رسد که در طول دوران به عنوان منبعی از دارایی ها و یا وسیله مبادله مورد استفاده قرار گرفته است. این کالا امروزه هم ارزش و اعتبار بالایی دارد و با وجود اختراع ارز دیجیتال غیرمتمرکز، به همان اندازه گذشته پررنگ و پر طرفدار است.

اما برای بیشتر سرمایه گذاری ها استفاده و داشتن طلا کار دشوار و یا غیر ممکنی است. همچنین شرایط نگهداری از طلا نیز خود دشواری دارد. برای رفع این مشکل یک شرکت رمزنگاری به نام PAX Gold (PAXG) بنیان گذاری شد که هدفش قرار دادن مالکیت طلا دست معامله گران و سرمایه گذاران بود. این شرکت به تمامی سرمایه گذاران این امکان را می دهد تا طلا را مانند هر ارز دیجیتال دیگری معامله کنند.

PAX Gold چیست؟

Paxos Gold یک ارز رمزنگاری شده توسط ذخایر واقعی طلا است که توسط Paxos، یک شرکت انتفاعی در نیویورک نگهداری و پشتیبانی می شود. هر توکن PAXG به نسبت 1:1 به یک اونس از یک شمش طلای 400 اونسی مرتبط است. ارز رمزنگاری شده با پشتوانه Paxos، PAXG، توسط انجمن بازار شمش لندن (LBMA) تایید شده است.

افرادی که بر روی طلای PAX سرمایه گذاری می کنند از مشکل نگهداری و حفظ طلای فیزیکی و همچنین حمل و نقل آن در امان هستند. همچنین، در صورت تمایل سهام را می توانند به صورت قسطی خریداری کنند که بسیار ایده آل است.

PAXG چگونه کار می کند؟

PAX Gold به کاربران این امکان را می دهد تا توکن های خود را با شمش های طلای با کیفیت بالا معامله کنند. این شمش های طلا از نظر انجمن بازار شمش لندن تایید شده هستند و در انبارهای امن در سراسر جهان نگهداری می شوند. حتی با این اقدامات امنیتی درجه یک و طلای باکیفیت، PAX Gold هیچ هزینه نگهداری یا ذخیره سازی دریافت نمی کند و کارمزد تراکنش آن بسیار پایین است.

شما میتوانید با مطالعه مقاله آموزش کسب درآمد از ارزهای دیجیتال دید بهتری نسبت به این بازار بدست آورید.

چگونه با طلای PAX می توان کسب در آمد داشت؟

PAX Gold از دو طریق منجر به کسب درآمد می شود: یک حق بیمه اندک برای طلا و کارمزد پایین در زمان خرید اولیه. این درصد کارمزد بستگی به مقدار خریداری شده اولیه دارد، به عنوان مثال برای خریدهای یک اونس یا کمتر 1% است، اما برای خریدهای بزرگتر متغیر است.

علاوه بر این مزیت و هزینه پایین کارمزد، می توانید با قرض دادن PAXG خود، سود دریافت کنید. البته میزان سود دریافتی با توجه به مقادار متفاوت است.


پکس تتر چیست؟

تتر یک ارز دیجیتال است که ارزش آن با یک دلار آمریکا برابری می کند، در نتیجه این ارز دیجیتال دارای پشتوانه دلاری است. هدف از طراحی این ارز محافظت سرمایه گذاران از نوسانات شدید بازار است. اما فرق اصلی تتر با دلار کاغذی این است که به طور دیجیتال عرضه می شود ،انتقال آن راحت است و نگهداری و محافظت از آن مشکلی ندارد.

این ارز دیجیتال دارای دو کاربرد است؛ یکی از کاربردهای آن نگهداری و محافظت سرمایه گذاران در بازارهای ارز دیجیتال و کاربرد دیگر آن انتقال آسان پول به صرافی ها است.

شرکت های مختلفی از تتر پشتیبانی می کند که از جمله این شرکت ها می توان به آی فینکس اشاره داشت.

در توضیح آن که تتر چگونه کار می کند ، باید بگویم که به ازای هر واحدی که تتر تولید می شود، یک دلار آمریکایی در بانک ذخیره و نگهداری می شود. این ذخیره و نگهداری برای سرمایه گذار پشتوانه ارز دیجیتال آن است. راه های مختلفی برای خرید تتر وجود دارد که از جمله این راه ها می توان به خرید مستقیم آن از سایت های داخلی با پرداخت ریال و یا کارت بانکی و یا تبدیل دیگر ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین به تتر در صرافی های خارجی اشاره داشت.

چه تفاوتی بین پکس گلد با تتر وجود دارد؟

همانطور که مشاهده کردیم این دو پکس جایگزین طلا و دلار فیزیکی هستند که دارای مزایای زیادی نظیر انتقال و نگهداری آسان و ایمن، هزینه پایین تراکنش و... می باشند. اما انتخاب بین این دو به خود فرد و نوع مبادلات وی در طول روز یا ماه بستگی دارد.

به عنوان مثال برای کاربرانی که به طور روزانه معامله انجام می دهند تترمناسب تر است، چرا که ارزش آن در طول زمان محفوظ باقی می ماند و نوسانات زیادی ندارد. در مقابل آن پکس گلد برای افرادی مناسب تر است که قصد دارند بر روی طلا سرمایه گذاری کنند و معامله خود را در طولانی مدت داشته باشند. باز هم انتخاب بین این دو پکس به بودجه اولیه خود فرد و انتظاری که از خرید آن پکس دارد باز می گردد.

سوالات متداول

  1. آیا پکس گلد ایمن است؟

PAX Gold نه تنها دارای استاندارد طلایی است، بلکه به طور قابل اعتماد و شفاف عمل می کند. علاوه بر این، PAX Gold به طور مستقل از مصرف کننده و دارایی های شرکت محافظت می کند و اطمینان می دهد که مصرف کننده در صورت ورشکستگی تحت حمایت قرار می گیرد.

  1. روی پکس گلد سرمایه گذاری کنیم یا تتر؟

اینکه کدام پکس را انتخاب می کنید، به نوع مبادلات بستگی دارد. اگر مبادلات روزانه پیش رو دارید توصیه ما به شما استفاده از پکس تتر است، اما اگر قصد سرمایه گذاری بر روی طلا دارید پکس گلد انتخاب مناسبی برای شما است.

جمع بندی

در محتوا به بررسی و توضیح تفاوت بین پکس گلد با تتر پرداختیم. هر کدام از این ها نمونه دیجیتالی از طلا یا دلار فیزیکی هستند. پکس گلد یک ارز رمزگذاری شده برحسب شمش طلای 400 اونسی است و پکس تتر ارز رمزگذاری شده بر حسب یک دلار آمریکا می باشد.

منبع : https://hoseinifinance.com/blog

تفاوت پکس گلد با تتر؛ روی کدام سرمایه گذاری کنیم؟

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه