// کد مطلب: ۱۵۳۴۵۵

اختصاصی طلانیوز

مسیر روشن سنگ آهن گهرزمین در فروش محصولات

مسیر روشن سنگ آهن گهرزمین در فروش محصولات
لینک کوتاه کپی شد

رشد کمی و کیفی محصولات سنگ آهن گهر زمین سبب شده تا این شرکت علاوه بر یک پایان خوب برای سال مالی خود، موفق به دریافت گواهی استاندارد محصول شده که کمک شایانی برای افزایش فروش محصولات این شرکت و توسعه صادرات است. موضوعی که می‌تواند به عنوان یک خبر خوب برای سهامداران «کگهر» باشد.

به گزارش طلانیوز ، شرکت سنگ آهن گهر زمین به عنوان بزرگترین معدن روباز سنگ آهن در خاورمیانه پس از ثبت رشد تابستانی در افزایش فروش محصولات خود و براساس آمارهای اعلام شده در سامانه کدال، موفق شد با تولید 33 میلیون و 293 هزار و 356 تن محصول سال مالی خود که از اول دی‌ سال گذشته آغاز و تا پایان آذرماه 1401 است را با رشد 36.3 درصدی در فروش به پایان برساند.

این عملکرد فروش در حالی به ثبت رسید که سنگ آهن گهرزمین برای اولین بار در کشور برای کنسانتره و گندله تولیدی خود استانداردهای لازم را از انگلستان اخذ کرده که خود گامی مهم در برندسازی محصولات معدنی و افزایش صادرات است که در نهایت میزان درآمدهای این شرکت از مسیر فروش محصول را افزایش دهد.

گهرزمین، در شهریورماه یک‌میلیون و 178 هزار تن از محصولات خود را به فروش رساند که در مقایسه با ماه گذشته 13 درصد افزایش مقدار فروش را تجربه کرد. میزان درآمد عملیاتی که از فروش محصولات تولیدی خود طی این دوره شناسایی کرد برابر با 3 هزار 124 میلیارد تومان بود که نسبت به مردادماه افزایش 18 درصدی را به همراه داشت.

شرکت سنگ آهن گهر زمین، درآمد تجمیعی که از ابتدای سال مالی (منتهی به آذرماه 1401) تا پایان شهریورماه 1401 کسب کرد برابر با 21 هزار و 469 میلیارد تومان بود، میزان درآمدی که "کگهر" در شهریورماه از خود بر جای گذاشت متعلق به فروش محصولات در بازارهای داخل و خارج از کشور بود.

آمارهای فروش سنگ آهن گهر زمین همچنان روندی صعودی به همراه دارد که نتیجه اجرای صحیح طرح‌های تدوین شده و برنامه‌های تبیین‌شده این شرکت است. کگهر در فروش محصولات «کنسانتره سنگ‌آهن، سنگ‌آهن دانه‌بندی شده، کنسانتره بورس کالا، گندله، گندله بورس کالا» درآمدزایی داشته که از این میان بیشترین درآمدزایی از فروش «گندله» در رینگ معاملاتی بورس کالا به دست می‌آید.

براساس این گزارش و به استناد آمار سامانه کدال، شرکت سنگ آهن گهر زمین از ابتدای دی ماه سال 1400 تا پایان آذر ماه 1401 موفق به تولید 13 میلیون و 660 هزار و 111 تن کلوخه سنگ آهن، 6 میلیون و 412 هزار و 809 تن کنسانتره سنگ آهن، 9 میلیون و 664 هزار و 767 تن سنگ آهن دانه بندی و 3 میلیون و 555 هزار و 669 تن گندله شد.

مجموع فروش این شرکت در این مدت 300 هزار و 594 میلیارد و 940 میلیون ریال ذکر شده است که 29 هزار و 853 میلیارد و 151 میلیون ریال آن مربوط به درآمد‌های صادراتی بوده است.همچنین مجموع فروش این شرکت در این مدت در مقایسه با سال مالی گذشته رشد 36.3 درصدی داشته است.

با توجه به تشدید شرایط تحریم‌ها و دشواری در ورود به بازارهای صادراتی و حفظ آن سبب شده بسیاری از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان تنها به حفظ بازار به جای ورود به بازارهای مختلف بپردازند.
فعالیت شرکت سنگ‌آهن گهرزمین شامل اکتشاف، استخراج و بهره‌برداری از معادن سنگ‌آهن و تولید کنسانتره و گندله ؛ نصب و راه‌اندازی، تعمیرات، نگهداری، بازرسی و سرویس تجهیزات و ماشین‌آلات موردنیاز شرکت است؛ خرید و تهیه انواع ماشین‌آلات، تجهیزات، تاسیسات و مصالح موردنیاز؛ انجام خدمات مهندسی، مشاوره، آموزش، مدیریت و فراهم‌کردن دانش فنی از داخل و خارج برای تحقق موضوع شرکت و مشارکت و سرمایه‌گذاری در سایر شرکت‌ها و طرح‌های معدنی و صنعتی و انعقاد قراردادهای پیمانکاری به‌منظور ارائه خدمات فنی و مهندسی است.
با توجه به این که تحرک رقبا در بازارهای منطقه به ویژه در یک سال اخیر بسیار افزایش پیدا کرده، عرضه محصولی استاندارد و با کیفیت می تواند برای یک مجموعه فاکتوری جهت افزایش صادرات محسوب شود و اکنون شرکت معدنی گهرزمین برای دو محصول کنسانتره و گندله خود موفق به اخذ یکی از معروف ترین استانداردهای موجود در محصول شده که یک فرصت طلایی برای حضور در بازارهای صادراتی در کنار افزایش توان رقابتی در بازارهای داخلی و گامی مهم در مسیر فروش محصولات به حساب می‌آید.

کزارش : معصومه افلاکی

مسیر روشن سنگ آهن گهرزمین در فروش محصولات

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه